  • Data: 2011-12-10 14:02:02
    Temat: Re: Siłownik do zaworu w instalacji podłogowej
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Gru, 14:03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy sa zawory liniowo zależne od podanego napięcia (lub innego sygnału)?

    Ja znam tylko tego typu:

    http://www.insbud.org/pl/produkty-765641280226080051
    2-1/Zawory-z-silownikiem.html

    One zamykaja sie / otwieraja przy podaniu napiecia na jeden z dwoch
    przewodow "fazowych". Ty szukasz czegos a'la zawor z silnikiem
    krokowym, ja osobiscie o takim nie slyszalem. Wydaje mi sie jednak ze
    przy duzej bezwladnosci podlogowki takie sterowanie bedzie i tak dosc
    klopotliwe! Przy zmieniajacych sie warunkach na zewnatrz i krotkich
    sygnalach sterujacych zawor bedzie i tak raz dwa albo szybko calkiem
    otwarty albo szybko calkiem zamkniety. Przy dlugim odstepie miedzy
    sygnalami sterujacymi moga byc znowu wieksze wahania temperatury w
    srodku przy szybkich wahaniach temperatur na zewnatrz. Wogole takie
    sterowanie uwazam za pomylke - lepiej sterowac pogodowo, a jak chcesz
    miec czasowo moc mozliwosc odciac jakis pokoj - to zwykly sterownik
    pokojowy z silownikiem ktory sie otwiera albo zamyka calkiem.
    pozdr.

    --
    Adam