  • 1. Data: 2015-07-14 14:49:42
    Temat: Słupki na kotwach - mocowanie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie do specow od drewna ;)

    Mam takie kotwy:

    http://www.chle-mar.pl/allegro/paw-met/zdjecia/da3b0
    22b9a2341cb4a4d63cb313447e1265d99ee.jpg

    ...i bedzie stawial na nich pionowo kanciaki 12x12. Jak lepiej mocowac
    kanciak do kotwy, przewiercic na wylot w 2 miejacach i dac sruby z lbem
    6-katnym i nakretki, czy przez kazda dziurke w kotwie przepuscic po prostu
    wkret do drewna?

    Jesli opcja 2, to jaka dac dlugosc wkreta?

    Chodzi mi o to, zeby slupek nie mial tendencji do pekania. Material to
    modrzew.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-07-14 14:59:00
    Temat: Re: Słupki na kotwach - mocowanie
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-14 14:49, Maciek wrote:

> [...]
    >
    > Jesli opcja 2, to jaka dac dlugosc wkreta?
    >
    > Chodzi mi o to, zeby slupek nie mial tendencji do pekania. Material to

    Są fajne wkręty Assy:
    http://wurth.pl/strefa_ASSY/

    Mają wiertło na początku. Używałem ich do skręcania wiaty.
    Niektóre miały ze 30cm długości i wkręcało się je w kantówkę bez
    rozwiercania - nic nie popękało.
    Kręcić się powinno lekko na ukos, ponoć lepiej "łapią".

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2015-07-14 15:11:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lipca 2015 14:48:54 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > ...i bedzie stawial na nich pionowo kanciaki 12x12. Jak lepiej mocowac

    Ja bede stawial kanciaki 14x14 ale zamiast tego typu kotw - zatopilem w
    betonie plaskowniki (60cm w betonie, 40cm na zewnatrz) - w kazdym po 6
    dziur. Zamierzam sprobowac wiercic na wylot, pret gwintowany fi8 i skrecic
    nakretkami kolpakowymi:

    http://www.dromet.pl/files/pl/catalog_products/image
    s/big3/13/nakretki-kolpakowe-ocynkowane-din1587-nok.
    jpg

    Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Najbardziej obawiam sie, ze bede mial problem
    z przewierceniem tego na wylot tak, zeby wiertlo z drugiej strony idealnie
    wlazlo w otwor. Bede pewnie wiercil przez 3/4 grubosci slupa z jednej i 3/4
    z drugiej. Otwory w plaskownikach mam fi8,5, wiercic bede fi8, ewentualnie jak
    sie nie uda trafic - to wyciagne slup i bede staral sie wiertlem "doprostowac"
    otwor, ew. powieksze go wiertlem fi9.

> [...]
    > wkret do drewna?
    >
    > Jesli opcja 2, to jaka dac dlugosc wkreta?

    Niecala polowa grubosci kantowki, ja bym dal 5cm :)

    > Chodzi mi o to, zeby slupek nie mial tendencji do pekania.

    Oczywiscie przed wkreceniem wkreta nawiercasz otwor o srednicy rdzenia wkreta.
    Nic nie powinno peknac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-07-14 15:12:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    net...

> [...]
    > 6-katnym i nakretki, czy przez kazda dziurke w kotwie przepuscic po prostu

    Pierwsza opcja IMO znacznie solidniejsza.

    > Jesli opcja 2, to jaka dac dlugosc wkreta?

    > Chodzi mi o to, zeby slupek nie mial tendencji do pekania. Material to
    > modrzew.

    Śruba na pewno zrobi mniej (zero) naprężeń, ale to nie daje gwarancji że
    słupek nie popęka - drewno już tak ma :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-07-14 15:20:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 14:59:00 +0200, quent napisał(a):

    > Mają wiertło na początku. Używałem ich do skręcania wiaty.
    > Niektóre miały ze 30cm długości i wkręcało się je w kantówkę bez
    > rozwiercania - nic nie popękało.
    > Kręcić się powinno lekko na ukos, ponoć lepiej "łapią".

    Czyli generalnie polecasz wkrety, a nie lapanie "na wylot"?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2015-07-14 15:31:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-14 15:20, Maciek wrote:

    > Czyli generalnie polecasz wkrety, a nie lapanie "na wylot"?

    Tak.
    Sam będę robił kolejne konstrukcje u siebie i mam zamiar używać właśnie
    wkrętów assy.

    Z tym, że akurat jesli chodzi o podstawę słupa to użyłbym innej,
    regulowanej:
    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/9093/th22
    0/domax-psr-80-podstawa-slupa-regulowana.jpg

    Można ją też w sumie zabetonować ale to już szczegół.
    Odpada wkręcanie, trzeba tylko nawiercić dziurę w podstawie słupa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2015-07-14 16:37:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 06:11:09 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Ja bede stawial kanciaki 14x14 ale zamiast tego typu kotw - zatopilem w
    > betonie plaskowniki (60cm w betonie, 40cm na zewnatrz) - w kazdym po 6
    > dziur.

    Z ciekawosci, co stawiasz?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2015-07-14 16:40:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lipca 2015 16:36:17 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Z ciekawosci, co stawiasz?

    Altanke z grillo-wedzarnikiem. Za wzor biore sobie te altanke:

    http://szyna.civ.pl/altanka.jpg

    Jak widac - nie ma zastrzalow (byla o tym dyskusja pare dni temu), wiec
    slupy musza ekstremalnie mocno trzymac sie podloza i sie nie przewracac
    na boki :-)

    Dzisiaj bede kopal dwie ostatnie dziury na fundamenty (srodkowe slupy),
    w niedziele ukrecilem 6t betonu pod fundament wedzarnika :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-07-14 16:46:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 07:40:52 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    A, no to ja tylko drewutnie 2,5 x 1,5 m, raptem cztery slupy (bo z
    zastrzalami) ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2015-07-14 21:34:41
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-14 o 16:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Dzisiaj bede kopal dwie ostatnie dziury na fundamenty (srodkowe slupy),
    > w niedziele ukrecilem 6t betonu pod fundament wedzarnika :-)

    Grillowędzarnie będziesz murował sam, czy masz namiar na coś gotowego?