  • 21. Data: 2012-01-25 20:34:03
    Temat: Re: Smród
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2012 o 18:44:39 inż. Jaskiniowy <j...@p...fm>
    napisał(a):

    > Sąsiad to wporzo gość - uczciwy, pomoże jak poprosić. Każdemu życzę
    > takiego sąsiada. Dlatego nie chcę z nim kotów drzeć.
    > Pali flotem i rozpala jakimś świństwem... Pewnie oszczędza i nie mam
    > pretensji ale chciałbym trochę pożyć i pomieszkać;)
    > Jak na razie wymyśliłem czerpnię gdzieś daleko od sąsiada i obsadzenie
    > jej kilkumetrowym kordonem krzewów coby zatrzymać ten dym albo go
    > przynajmniej rozproszyć.
    Nic ci to nie da, wiatr się obróci i czerpnia 'zaczerpnie ci pełnym
    haustem' smród :)
    Pogadaj z sąsiadem spokojnie że masz prośbę że ci wiatr wciska smród w
    okna itd.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2012-01-25 20:34:55
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Sty, 20:41, "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm> wrote:
    > Nowa chałupa stoi i czeka na wykończenie. Jest jeden problem, który
    > objawił się zimą. Sąsiedzi, ogrzewając swoje domy, nie przebierają w
    > materiale opałowym. Na mój nos palą wszystko od opon poczynając a na
    > starych meblach kończąc.
    > Myślałem o założeniu wentylacji mechanicznej i zabudowaniu czerpni
    > powietrza gdzieś z dala od domu.
    > A może są jakieś sprawdzone i stosowane rozwiązania tego problemu?

    U moich rodzicow ( obrzeze Wroclawia) pojawia sie smrod prawie
    codziennie ok. 17 godz.
    Wyglada na wypuszczanie smrodow z ktoregos z zakladow przetworstwa
    chem. w okolicy.
    Rowniez w lecie.
    Jak to zlokalizowac ?

    PS.W calej Polsce spala sie wegiel roznej jakosci i rozne smieci.
    Smierdzi we wszystkich malych i srednich miejscowosciach w Polsce.
    Pala w kamienicach tym, czym popadnie. Co moze tam zrobic jakas
    kontrola ?

  • 23. Data: 2012-01-25 23:27:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 21:34, Marek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >  Smierdzi we wszystkich malych i srednich miejscowosciach w Polsce.
    > Pala w kamienicach tym, czym popadnie. Co moze tam zrobic  jakas

    U mnie straz miejska kontroluje kto czym pali - moga wyslac probki do
    analizy i stwierdzic ze bylo palone np. oponami.

    http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/artykul/118676
    7,wodzislaw-slaski-sprawdza-czym-palisz-w-piecu-rusz
    yly,id,t.html

    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2012-01-26 08:06:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbz.googlegroups.com...

> [...]

    >http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/artykul/11867
    67,wodzislaw-slaski-sprawdza-czym-palisz-w-piecu-rus

    Tylko że nie ma obowiązku wpuszczać ich do domu;)
    A zza bramy próbek nie pobiorą;)

  • 25. Data: 2012-01-26 08:10:24
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz. Ludzie mają domy z dziada,
    > pradziada, uważasz, że jak przestaje ich na nie stać to powinni oddać i
    > pójść pod most?

    Chyba trochę przesadzasz...
    Zawsze można zrobić coś, co jest akceptowalne, a jednak nie smrodzi/truje.
    Dostępne jest drewno, różne sorty węgla, inne wynalazki. Można zmienić
    politykę grzewczą w domu...

    Ale problem nie tkwi tylko w rosnących kosztach ogrzewania. To tylko
    jedna strona tego medalu. Są jeszcze koszty wywozu śmieci - co uważam,
    że powinno być w całości finansowane przez gminy. No i nadmierna
    produkcja tych śmieci.

    Cała masa ludzi pod koniec lata robi remanent i do kotłowni lecą
    wszelkie pozostałości po letniej aktywności - masa butelek plastikowych,
    jakieś stare, znoszone buty, szmaty, opakowania po zakupionych
    gadżetach, a pewnie i same gadżety, bo wszystko może się znudzić -
    zwłaszcza kiedy zostało kupione nie z faktycznej potrzeby, tylko dla
    zwykłego szpanu.

    Tym potem ludzie palą w piecach, bo korzyść podwójna - i za śmieci nie
    trza płacić, i na opale się zaoszczędzi. To, że truje się sąsiadów i
    samego siebie, to już nie ważne...

    Problem tkwi w mentalności...

    A że sporo ludzi ma niedocieplone i mocno przewymiarowane domy, to inna
    bajka, ale tego i śmieciami się nie ogrzeje... zatem siedzą w jednej,
    czy dwóch klitkach i tam sobie grzeją czymś tam, a reszta jest
    nieogrzewana i niszczeje całymi latami.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 26. Data: 2012-01-26 08:39:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 09:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    6g2000vbz.googlegroups.com...
    67,wodzislaw-slask...

    > Tylko że nie ma obowiązku wpuszczać ich do domu;)
    > A zza bramy próbek nie pobiorą;)

    Za utrudnianie wejscia grozi 3 lata takze jest obowiazek - bylo to
    gdzies na stronach naszej strazy miejskiej wyjasnione.. To jest
    postepowanie administracyjne czy cus w tym guscie.. :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2012-01-26 08:42:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    6g2000vbz.googlegroups.com...
    67,wodzislaw-slask...

    > Tylko że nie ma obowiązku wpuszczać ich do domu;)
    > A zza bramy próbek nie pobiorą;)

    A nawet na tej stronie to bylo:

    Co grozi za spalanie śmieci w domu? Na początek mandat w wysokości 500
    złotych. Natomiast gdy sprawa trafi do sądu, może nam grozić 30 dni
    aresztu lub kara grzywny, wynosząca nawet pięć tysięcy złotych! - A
    nie wpuszczę ich do domu. Nic im do tego - zatrzasnął na drzwi jeden z
    mieszkańców os. Kopernika.

    Takie zachowanie może być potraktowane jako utrudnianie postępowania
    administracyjnego. A kto osobie uprawnionej do przeprowadzenia
    kontroli w zakresie ochrony środowiska lub osobie przybranej jej do
    pomocy udaremnia lub utrudnia wykonanie czynności służbowej, podlega
    karze pozbawienia wolności do3 lat .

    :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2012-01-26 09:19:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >gdzies na stronach naszej strazy miejskiej wyjasnione.. To jest
    >postepowanie administracyjne czy cus w tym guscie.. :)

    Gdzieś kiedyś był podobny temat i wychodziło że można takiego straszaka
    miejskiego nie wpuścić. Ale mniejsza o to. dobrze że w końcu porządek ze
    "śmieciarzami" robią.
    Jeszcze niech się wezmą za tych co kilometry plastyku zakopują w swoich
    ogródkach(dolne źródło) i będzie ok;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 29. Data: 2012-01-26 10:28:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    wiadomości news:4f1fdf3a$1@news.home.net.pl...
    > OK, ja jestem póki co jeden (plus dwa koty), ale nawet przy standardowym
    > 2+2 trzeba się na prawdę postarać, by zapełnić odpadami cały pojemnik.

    U mnie model rodziny 2+3, jednak musielibyśmy się bardzo starać aby
    miesięcznie zmieścić nasze śmieci w 2 takich zbiornikach... Mieszkamy w
    bloku więc nie wiem, ile dokładnie wytwarzamy miesięcznie śmieci, ale
    szacuję, że 300-400l.

  • 30. Data: 2012-01-26 10:51:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.01.2012 12:21, Adam pisze:

    > Czyli model rodziny a'la jaroslaw :D

    Nie, on ma jednego kota i mieszka z mamusią ;)

    > Mylisz sie albo spedzasz wiekszosc czasu poza domem.

    Ummm... Jakie znaczenie ma miejsce spędzania czasu?