  • 31. Data: 2012-01-26 10:54:53
    Temat: Re: Smród
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.01.2012 16:06, janusz_kk1 pisze:

    > To dlatego że jesteś sam, ja mam 2+2 i mam raz na miesiąc pełny pojemnik że
    > się klapa nie zamyka a osobno mam jeszcze sortowane szkło, plastiki,
    > papiery.

    Widać się postarałeś ;)

    Ja mam mało jednorazowych opakowań (po piwach, oranżadach, kolach i
    innych syfach - nie mam nic; zostają tylko kefiry od czasu do czasu,
    masło itepe), koci żwirek i obierki czy fusy lecą do kompostu.

    OK, pieluchy jednorazowe mogą zapchać, ale to kolejny argument, żeby jak
    najszybciej dzieciaka przestawić na kibelek.

  • 32. Data: 2012-01-26 10:56:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2012 11:28, brunet.wp pisze:

    > U mnie model rodziny 2+3, jednak musielibyśmy się bardzo starać aby
    > miesięcznie zmieścić nasze śmieci w 2 takich zbiornikach... Mieszkamy w
    > bloku więc nie wiem, ile dokładnie wytwarzamy miesięcznie śmieci, ale
    > szacuję, że 300-400l.

    No, u ciebie odpady organiczne pewnie sporo zajmują, a u mnie obierki,
    fusy itepe lecą do kompostu.

    Z tego co widzę mnóstwo śmieci u ludzi to butelki i puszki po różnego
    rodzaju syfie - piwie, kolach itepe. Z tego warto zrezygnować - korzyść
    będzie też dla zdrowia.

  • 33. Data: 2012-01-26 12:36:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 11:51, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Ummm... Jakie znaczenie ma miejsce spędzania czasu?

    Zasadnicze? No chyba ze smieci generowane w pracy albo u znajomych
    zbierasz i zawozisz do domu ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2012-01-26 12:41:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 11:56, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Z tego co widzę mnóstwo śmieci u ludzi to butelki i puszki po różnego
    > rodzaju syfie - piwie, kolach itepe. Z tego warto zrezygnować - korzyść
    > będzie też dla zdrowia.

    Wszystkie butelki i puszki (tych mam pelno - codziennie jedna duza
    pucha z zarcia pieskiego) i plastiki mam oddzielnie segregowane.
    Papiery zbieram na kupe i spalam w kominku raz na jakis czas. Wieksze
    kartony zbieram w piwnicy i raz na pare miesiecy robie z nich ognicho
    na zewnatrz. Odpadow organicznych prawie zadnych (pies zjada
    wszystko :D Mimo tego i mimo iz jestesmy tylko w dwojke to tych smieci
    sie generuje na tyle ze zajmujemy akurat caly pojemnik 240l raz na
    miesiac.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-01-26 13:43:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2012 13:41, Adam pisze:

> [...]
    > wszystko :D Mimo tego i mimo iz jestesmy tylko w dwojke to tych smieci
    > sie generuje na tyle ze zajmujemy akurat caly pojemnik 240l raz na

    Nie jestem sobie w stanie wyobrazić, czym można zapełnić taki pojemnik w
    miesiąc...

    Nie poddaję w wątpliwość, tylko się zastanawiam, czego aż tyle się zbiera ;)

  • 36. Data: 2012-01-26 13:44:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.01.2012 13:36, Adam pisze:

    > Zasadnicze? No chyba ze smieci generowane w pracy albo u znajomych
    > zbierasz i zawozisz do domu ;)

    No tak, ale śmieci z pracy i od znajomych to i tak nie są śmieci
    normalnie generowane w gospodarstwie domowym...

  • 37. Data: 2012-01-26 14:52:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 10:19, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Gdzieś kiedyś był podobny temat i wychodziło że można takiego straszaka
    > miejskiego nie wpuścić. Ale mniejsza o to. dobrze że w końcu porządek ze
    > "śmieciarzami" robią.
    > Jeszcze niech się wezmą za tych co kilometry plastyku zakopują w swoich
    > ogródkach(dolne źródło) i będzie ok;))

    Chcialbys zostac bez wody ?? ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-01-26 15:02:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Nie jestem sobie w stanie wyobrazić, czym można zapełnić taki pojemnik w
    > miesiąc...
    >
    > Nie poddaję w wątpliwość, tylko się zastanawiam, czego aż tyle się zbiera ;)

    Wszystkiego... naprawdę śmieci jest bardzo dużo.
    U mnie wprawdzie biologiczne odpadki idą 'do dołu', a papiery, kartony i
    drewna do spalenia, ale butelki, puszki i wszelkie plastiki do kosza.
    jest tego bardzo dużo, bo praktycznie wszystko jest pakowane w to
    dziadostwo.
    Rodzina 2+2 :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 39. Data: 2012-01-26 16:20:35
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    s8g2000vbb.googlegroups.com...

    >Chcialbys zostac bez wody ?? ;)

    Nie grozi.
    u nas rury do wody azbestowe;))

  • 40. Data: 2012-01-26 18:08:43
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-26 09:10, Robert G pisze:

    > Chyba trochę przesadzasz...
    > Zawsze można zrobić coś, co jest akceptowalne, a jednak nie smrodzi/truje.
    > Dostępne jest drewno, różne sorty węgla, inne wynalazki. Można zmienić
    > politykę grzewczą w domu...

    Może w tym kontekście przesadzam ale działa mi na nerwy takie gadanie:
    jak cię stać na dom to stać cię na opał...

    Co do polityki grzewczej się zgadzam - palenie byle czym wcale nie
    generuje jakiś korzyści a wręcz może generować straty (pomijając
    ewentualne kary) i nie jednemu starałem się to wytłumaczyć.

    --
    M.