eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić? › Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby
    popelnić?
    Date: Sun, 29 Aug 2010 00:14:36 +0200

    Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...
    Dlaczego?

    1. Dom jest za mały (ok. 100m parteru + 30m poddasza). W sumie tylko 2
    pokoje + salon + poddasze, które już wkrótce będzie służyć za sypialnię dla
    mnie i mojej małżonki. Na poddaszu jest też łazienka (już prawie
    wykończona). Czyli, jak widać, dla 4 osób jest to dom przymały - jak
    przyjadą goście, albo teściowa wpadnie na parę tygodni (bo mieszka daleko i
    jej sie nie opłaca wpadać na krócej), no więc jak ktoś nas odwiedzi, to jest
    kłopot, żeby go położyć... pozostaje albo przenieść się ze spaniem z naszej
    sypialni do pokoju któregoś z dzieci, udostępniając tym samym naszą
    sypialnię gościom, albo wszystkich położyć w salonie, który jest centralną
    częścią domu i jest to bardzo kłopotliwe... Wnioski - dom jest za mały.
    Brakuje co najmniej jednego pokoju, który robiłby za pokój dla gości
    (zwłaszcza takich upierdliwych, którzy pomieszkują u nas tygodniami)

    2. Kuchnia otwarta na salon. Fajnie się prezentuje, ale porażka totalna.
    Chcesz film obejżeć, a tu żona włącza zmywarkę, albo wyciąga umyte naczynia
    ze zmywarki...

    4. Brak pomieszczeń technicznych i gospodarczych. Nie mam nawet gdzie
    wstawić kosiarki na noc, stołu z tarasu, nie wspomnę o innych narządziach
    ogrodowych.

    5. Brak garażu - kompletna klapa. W zimie skrobanie auta.

    6. Dom z użytkowym poddaszem - klapa. Już dzisiaj mam problemy z chodzeniem
    po schodach, więc przyszły dom będzie najprawdopodobniej parterowy. Do tego
    dochodzą odwieczne problemy z dociepleniem budynku (skosy).

    7. Źle wykonana instalacja pieca co w kotłowni - brak zaworu trójdrogowego,
    źle zrobione odpowietrzenie kanalizacji - wpuszczone do komina
    wentylacyjnego, w efekcie śmierdzi czasami w łazience na górze...

    8. Źle położony dach - juz 3 razy poprawiałem dachówkę, która uparcie zsuwa
    się jakieś 30 cm wskutek ostatnich silnych wiatrów. Do tego przecieka przy
    kominie...

    I jeszcze pare innych udogodnien, o których nie pomyslałem. Np. gruntowy
    wymiennik ciepła.

    Pozdry,
    MW