  • 21. Data: 2018-01-27 17:58:51
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 14:32:48 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie. Zamknąc obwód pieca z naczyniem przeponowym i wymiennikiem ciepła w
    > wysokim ciśnieniu. Podpiąc reszte instalacji za wymiennikiem. Ja nie
    > twierdze że to jest najlepsze rozwiązanie, ale jesli ma być skuwanie
    > *wszystkich* posadzek to może być kuszące. Jedno popołudnie ze
    > zgrzewarką czy lutownicą i wymiennik za x00 zł + dodatkowa pompka. Nie
    > obiecuję że nie będzie gdzieś przeciekac, ale z czasem zarosnie
    > kamieniem i może remont będzie potrzebny dopiero za 20 lat. To że piec
    > musi mieć cisnienie to nie znaczy że reszta instalacji tez.

    Chyba najlepszy pomysł jak do tej pory, dzięki.
    Prawdopodobnie masz 100% racj, że woda leci powyżej jakiegoś ciśnienia, bo
    manometr stoi od doby na zerze, a kocioł pracuje i grzejniki się nie
    zapowietrzyły.
    Na razie szukam...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2018-01-27 17:59:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 17:52:06 +0100, KIKI napisał(a):

    > i jak?

    Puste.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2018-01-27 18:00:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 15:40:43 +0100, Jacek napisał(a):

    > A co z odpowietrznikami?
    > U mnie też spadało ciśnienie, jak jeden z odpowietrzników (podobno
    > automat) stracił szczelność.

    Sprawdziłem 4 sztuki na rozdzielaczach i 1 sztukę w kotle - nie ma śladów
    wody, a temp. jest dziś za niska, żeby szybko odparowało.
    Grzejniki też nie ciekną z odpowietrzeń.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2018-01-27 18:02:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 15:53:37 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na razie w planach jest dodanie płynnego uszczelniacza. Ale
    > to taka prozaiczna i mało widowiskowa czynność w porównaniu
    > z ganianiem z lutownicą i zgrzewarką

    No co ty, a ja już sąsiadów zaprosiłem i szampan się mrozi... :)
    Na razie nie ma uszczelniacza, bo w marketach przestał występować, a sklepy
    specjalistyczne dopiero w poniedziałek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 25. Data: 2018-01-27 18:06:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 17:50:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Chyba było by widać krople gdyby miało z instalacji wylecieć ze 2 litry
    > wody (pi x drzwi objętośc balonu) przez jakiś uszkodzony odpowietrznik w
    > ciągu paru godzin.

    Liczyłem pi*oko, przy śliśliwości wody i zładzie na ok. 80 litrów 1 atm to
    różnica kilku łyżek, no może pół szklanki wody (nie znam wpływu
    elastyczości rurek plastikowych). Tak czy inaczej 2 litry chyba nie
    wyleciało.

    Mogłem się pomylić, ale przyjmuje się ściśliwość 4-5% na 1000 atm.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 26. Data: 2018-01-27 18:28:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 6:06 PM, Maciek wrote:
> [...]
    > różnica kilku łyżek, no może pół szklanki wody (nie znam wpływu
    > elastyczości rurek plastikowych). Tak czy inaczej 2 litry chyba nie

    Mówie o awari odpowietrznika przy *sprawnym* naczyniu przeponowym.
    Naczynie wypchnie ze 2l objectości przez każdą dziurę. To widać.

  • 27. Data: 2018-01-27 18:53:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie, ani troche zaskakujące, możesz śmialo zakładać że 100% osob
    > wypowiadających się skonczyło szkole podstawową, co najmniej.

    > Ogóle nie jest to poprawna odpowiedź. Może być tak że to czy woda ucieka
    > przez uszczelnienie zależy od ciśnienia. Poniżej pewnego ciśnienia woda
    > przestaje uciekać ponieważ zazwyczaj do pokonania jest jakaś *siła* w
    > postaci odgięcia plastiku bądź dociśniecia uszczelki a z czasem tez
    Kolego szanowny, Ty nie ucz hydraulika z praktyką wieloletnią w zawodzie
    dzieci robić, na tym zakończę dyskusję bo nie masz argumentów tylko
    gdybania.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2018-01-27 20:12:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.01.2018 17:59, Maciek wrote:
> [...]

    puste to co znaczy ?

    brak powietrza czy brak wody ?

  • 29. Data: 2018-01-27 20:37:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2018 20:12:27 +0100, KIKI napisał(a):

    > brak powietrza czy brak wody ?

    Brak wody.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2018-01-27 22:17:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Kolego szanowny, Ty nie ucz hydraulika z praktyką wieloletnią w zawodzie
    > dzieci robić, na tym zakończę dyskusję bo nie masz argumentów tylko
    > gdybania.

    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli szczelinę,
    wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

    Jarek

    --
    Wężykiem Jasiu, wężykiem.