  • 41. Data: 2016-09-27 17:02:53
    Temat: Re: Spotkanie średniowiecza z nowoczesnością
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-09-27 o 10:23, Lisciasty pisze:

    > No tak, żeby nie było jak z listonoszem, któremu łapiduch zalecił
    > długie spacery dla zdrowia :P Choć teraz to i listonosze za bardzo
    > dupy nie ruszają, samochodami jeżdżą, chyba że na wsiach gdzieś
    > jeszcze rowery się ostały...

    Na wsiach tym bardziej samochody. Jeden listonosz teraz obskakuje
    kilka/kilkanaście miejscowości, to na rowerze miałby kłopot.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 42. Data: 2016-09-27 17:41:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bylo nie fantazjowac.

  • 43. Data: 2016-09-27 18:09:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 13:24:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Męczący jesteś z tym dopieprzaniem się do każdego, nawet Budyń przestał
    > się odzywać, a on miał nieprzebrane pokłady cierpliwości.

    abo ja lubie merytorycznie na cyfrki sie poboksowac, jak ktos rzuca ujami to
    stwierdzam ze nie moja liga.
    A zeby było merytorycznie:
    norma dla wykopów recznych 1m3 gruntu piaszczystego to 1,29roboczogodziny. Dla gruntu
    wrednego 3,16r-g/m3.
    Koparka to samo załatwia w 0,056 i odpowiednio 0,080.
    Zatem kompletnie nie oplaca sie kopac recznie :-)

    b.

  • 44. Data: 2016-09-27 18:29:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 10:11 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Czyli robisz na codzien kilofem albo przy workach. Inaczej po dniu z
    > kilofem i lopata bys zdychal i prosil o dobicie.

    Wszystko zależy (nie wiem od czego :-)).
    Ja mam od ponad 20 lat robotę siedzącą (przy kompie) ale nie mam problemów
    z pracą fizyczną typu cała sobota przy łopacie lub łupaniu drewna.
    Ostatni raz zakwasy miałem wieki temu w szkole po biegu na 5km.
    Super aktywny sportowo nie jestem - ale praktycznie codziennie coś robię
    fizycznie przy domu/ogrodzie.
    Wywrotkę piachu/ziemi rozwiozę w jeden dzień - jedynie stawy wtedy
    zaczynają mi dokuczać.

    TG

  • 45. Data: 2016-09-27 18:31:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 18:10:07 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    >.
    > Zatem kompletnie nie oplaca sie kopac recznie :-)

    A jest cos w normie o wynagrodzeniu za rbg dla kopacza i koparki?;)

  • 46. Data: 2016-09-27 19:27:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-27 o 18:31, Kris pisze:

    > A jest cos w normie o wynagrodzeniu za rbg dla kopacza i koparki?;)

    Jeden i drugi może być napędzany flaszką 0,5 lub czterema browarami. ;)

  • 47. Data: 2016-09-27 20:29:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > Dla gruntu wrednego 3,16r-g/m3.
    > Koparka to samo załatwia w 0,056 i odpowiednio 0,080.
    > Zatem kompletnie nie oplaca sie kopac recznie :-)

    To ja stanowczo miałem grunt wredny lub półwredny, bo twardo było
    i dlatego kilofem musiałem dziobać, ale nie zawsze,
    więc dajmy na to 2,5 godziny na m3.
    Jak będę na budowie to pomierzę te moje wykopy i zobaczę, bom sam ciekaw :P

    A jak tam poszło Juniorowi? :P

    L.

  • 48. Data: 2016-09-27 20:29:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 17:41:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bylo nie fantazjowac.

    Wskaż to moje fantazjowanie bo jakoś nie wiem o co biega.

    L.

  • 49. Data: 2016-09-27 22:01:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 20:29:25 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jak tam poszło Juniorowi? :P

    okazało sie ze trafił na sucha glinę wiec zapowiedziną wydajnosc musiałem poluzować
    :-) Co sie namachał kilofem to jego :P

    b.

  • 50. Data: 2016-09-27 23:15:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > fizycznie przy domu/ogrodzie.
    > Wywrotkę piachu/ziemi rozwiozę w jeden dzień - jedynie stawy wtedy

    Nie musisz być sportowo aktywny. Skoro codziennie zaiwaniasz fizycznie w
    okół domu to jesteś nawet bardziej zaprawiony w machaniu łopatą niż
    większość jakichś biegaczy, graczy itp. Bo masz wyćwiczone bardziej
    dokładnie te mięśnie, których używasz do takich prac :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /