  • Data: 2012-10-29 09:18:27
    Temat: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Od: xfiles <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    potrzebuje rady odnosnie automatyki sterowania ogrzewaniem w instalacji z kotłem na
    ekogroszek.
    Na poczatku ogrzewanie bylo sterowne jedynie sterownikem kotla, ale widomo, ze takie
    sterowanie nie jest efektywne. Mam teraz sterownik Auraton 2005tx. Jest na pewno
    roznica w komforcie temperaturowym. Pojawily sie tez osczednosci, bo piec nie grzeje
    24h/dobe. Jednak jest pewien problem z roznica temperatur w pomieszczeniach.
    Sterownik mam w jadalni, gdzie toczy sie 90% zycia w ciagu dnia. Problem w tym, ze
    kuchnia jest podlaczona z jadalnia i gdy sie gotuje to w obydwu pomieszczeni8ach jest
    goraco, a w innych wrecz zimno, bo steronik nie wlacza ogrzewania. Dlatego poszukuje
    jakiegos innego rozwiazania. Wg mnie idealnie byloby zalozyc elektroniczne glowice
    termostatyczne polaczone z jakims sterownikiem, ktory po otrzymaniu sygnalu od
    glowicy, ze zawor jest otwarty wlaczal pompe na piecu. W tym wypadku moznaby sterowac
    temperatura w kazdym pokoju oddzielnie i tak naprawde bedzie grzal tylko wybrany
    grzejnik. Szukalem w internecie, ale niestey takiego sterownika i glowic nie moge
    znalezc. Znalazlem jedynie sterowniki sterujace glowicami, ale bez mozliwosci
    sterowania pompa. Zalezy mi na tym, by moc ten system rozbudowywac stoponiowo. Czyli,
    zebym mogl dokupywac pojedyncze glowice i dolaczac do systemu.
    Czy ktos moze zna jakies dostepne na rynku rozwiazania?