  • 21. Data: 2012-10-30 11:49:15
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:k6oajc$iso$1@node2.news.atman.pl...

    > czad!

    Wybacz, nie chce mi sie tlumaczyc.
    Masz kociol. Za kotlem sprzeglo, za sprzeglem pompy. Przyjmijmy jedna do
    podlogowki, druga do grzejnikow. Wszystkie grzejniki zostaja zamkniete. Jak
    przy zamknietych grzejnikach woda ma krazyc w obiegu?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-10-30 12:03:34
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc;-)
> [...]
    > podlogowki, druga do grzejnikow. Wszystkie grzejniki zostaja zamkniete.
    > Jak przy zamknietych grzejnikach woda ma krazyc w obiegu?

    A co w wypadku braku zasilania sie stanie ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2012-10-30 12:16:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 października 2012 12:04:45 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > A co w wypadku braku zasilania sie stanie ?

    Będzie próbowac krązyć grawitacyjnie.

  • 24. Data: 2012-10-30 14:45:25
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wybacz, nie chce mi sie tlumaczyc.

    spoko. usenet tylko dla ochotników jest....

    > Masz kociol. Za kotlem sprzeglo, za sprzeglem pompy.

    jak by mi ktoś takiego babola strzelił,
    to miałbym pewnie proces o naruszenie nietykalności osobistej

    nie jesteśmy w stanie pokryć pomysłami wszystkich błędów i głupot,
    gdyż jako jedyne w przyrodzie i wszechświecie są nieskończone w swej
    ilości....

  • 25. Data: 2012-10-30 16:03:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

> [...]
    >

    > nie jesteśmy w stanie pokryć pomysłami wszystkich błędów i głupot,
    > gdyż jako jedyne w przyrodzie i wszechświecie są nieskończone w swej

    pokaż mi sprzęgło zamontowane za pompa obiegu grzejnikowego czy podłogowego
    :)

    ty to chyab kotłownie widziałeś z daleka przez ścianę.

  • 26. Data: 2012-10-30 16:09:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >

    > nie jesteśmy w stanie pokryć pomysłami wszystkich błędów i głupot,
    > gdyż jako jedyne w przyrodzie i wszechświecie są nieskończone w swej

    Wybacz, powiem tylko jedno: nie pograzaj sie.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2012-10-31 09:44:17
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-30 10:08, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > nagrzewanych pomieszczen incydentalnie z jakichs innych powodow. Tak to jest
    > w dzisiejszych czasach, ze zapotrzebowanie na cieplo kontroluje sie temp.
    > wody w instalacji. To jest najlepszy obraz sytuacji w domu, bo nie
    > zastanawiasz sie w ktorym kacie jest chlodniej, a w ktorym cieplej. Na tej
    > samej zasadzie kotly gazowe dobieraja moc palnika i czas jego pracy.
    > Niestety do tego potrzebna jest ciagla pracy pompy.
    > Wiec Rozwijanie Waszej koncepcji jest tak naprawde kontynuacja trendow od
    > ktorych odeszlo sie juz jakis czas temu.

    Dokładnie się z tobą zgodzę - choć wymaga aby instalację zrobił naprawdę
    dobry spec. Począwszy od pomierzenia/policzenia każdego pomieszczenia i
    dobrania odpowiedniego grzejnika - bądź przepływu (pdłogówka). Nawet jak
    ktoś grzejniki zrobi na wyrost - to kolejny wynalazek zwykła głowica w
    zupełności wystarczy. No i należy przeczytać instrukcję obsługi
    sterownika - gdzie najlepiej robić pomiar.

    Również nie wierzę, że nie znajdzie odpowiedniego pomieszczenia. Dom
    zazwyczaj ma ściany na 4 strony świata i zawsze jest jakieś
    pomieszczenie, w którym wahnięcia temp. są najmniejsze - słońce najmniej
    przeszkadza.

    I nie koniecznie musi być to najzimniejszy pokój. - Choć jeżeli taki
    okresowo będzie się robił to świadczy, o tym, że coś jest spierdzielone.

    Ja faktycznie mam pomiar robiony w najzimniejszym pomieszczeniu. Głowica
    odkręcona na maxa - reszt ustawiona doświadczalnie. I gdyby nie żona
    (baby - chyba tak mają), która przyjdzie do jakiegoś pokoju i stwierdzi
    o coś tu zimno i ciach grzejnik na full to mógłbym na głowicach
    wyregulować temp. idealnie.

    Ariusz

  • 28. Data: 2012-11-02 10:17:56
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    1> Wybacz, powiem tylko jedno: nie pograzaj sie.

    2> pokaż mi sprzęgło zamontowane za pompa obiegu grzejnikowego czy
    podłogowego :)
    2> ty to chyab kotłownie widziałeś z daleka przez ścianę.

    jak doczytacie, to możemy wrócić do merytorycznej dyskusji

    a na razie
    pass...

  • 29. Data: 2012-11-02 10:51:34
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Ja Ci napiszę, jak ja to rozwiązałem u siebie.

    Mam Auratona i głowice termostatyczne na grzejnikach. Auraton działa
    tylko na zasadzie włącz/wyłącz piec. Temperaturę w pokojach regulują
    głowice termostatyczne. Jak jest taka pogoda jak teraz, to Auraton
    załącza piec między 3:00 a 6:00 rano (przed wstaniem i wyjściem do
    pracy), potem wyłącza i włącza po południu między 15:00 a 20:00. W
    czasie jak piec jest załączony, pomieszczenia nagrzewają się do zadanych
    głowicami temperatur.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 30. Data: 2012-11-02 19:30:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > 2> ty to chyab kotłownie widziałeś z daleka przez ścianę.
    >

    > jak doczytacie, to możemy wrócić do merytorycznej dyskusji

    Ale co mamy doczytywac bo nie rozumiem.
    Twierdzisz, ze pompy sa przed sprzeglem czy jak?
    Moze nas oswiec to sie czegos nauczymy.

    Pozdro.. TK