  • 11. Data: 2010-05-26 07:57:03
    Temat: Re: Szafki do kuchni
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:hticgi$n8o$2@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A ty dla kilku sztućców odpalasz zmywarkę?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,

    Dokładam następne kilka sztućców i talerzy, które niechybnie się nazbierają
    przez kolejne 2 dni i 60-ka jest pełna. W razie np wyjazdu czy nieuzbieraniu
    pełnej włączam płukanie zużywające mało wody i <5% prądu i niech sobie
    siedza w środku.

    Coś takiego jak kilka sztućców nie istnieje. Każdy musi jeść. Zwykle z
    talerza a nie podłogi. Jedna osoba zatem osiągnie ładny stosik naczyń przed
    wyrośnięciem okazałej pleśni na wspomnianych kilku sztućcach.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-05-26 08:03:00
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    > no wiesz ociekarka może też byc z XXI wieku oferta ładnych i łatwych w
    > utrzymaniu jest duża a jak ktoś myśi przy budowie domu i ma taką inwencję
    > twórczą jak ja to sobie zrobi odplyw wody z tacek i obsługa ogranicza sie
    > do wyczyszczenia z osadu co jakiś czas.

    Tylko po co?

  • 13. Data: 2010-05-26 08:03:10
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "xart" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niestety nie wszystko można pchać do zmywarki i
    > nie zawsze chce się czekać na jej zapełnienie.

    Prawie wszystko.
    Nie myję w niej jedynie żeliwnych patelni. To co się nie myje w zmywarce
    wymieniłem na nadające się do mycia.

    > A może masz jakiś inny XXI-wieczny patent na wysuszenie
    > klamotów takich jak blachy czy deski do krojenia, które
    > nie wchodzą w komorę ociekacza w zlewie?

    Blach używam głównie ze stali kwasoodpornej lub szkła żaroodpornego. Oferta
    IKEI pod tym względem jest tania i bogata.

    Deski do krojenia wymieniłem na HACCP z tworzywa nadającego się do zmywarek.
    Drewniane same się rozpadły i problem znikł. Nawiasem mówiąc niemyte w
    wysokiej temperaturze deski są powaznym zagrożeniem dla zdrowia i życia. 70
    stopni zmywarki odkaża deski. Powinieneś się bać, bo w mytych w ciepłej 40st
    wodzie szparach Twojej deski bakterie są szczęśliwe.

  • 14. Data: 2010-05-26 08:35:36
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko po co?
    a gdzie maja wyschnąć? Myślisz że wszystkich polaków stać na zmywarkę ?

  • 15. Data: 2010-05-26 09:05:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Coś takiego jak kilka sztućców nie istnieje. Każdy musi jeść. Zwykle z
    > talerza a nie podłogi. Jedna osoba zatem osiągnie ładny stosik naczyń
    > przed wyrośnięciem okazałej pleśni na wspomnianych kilku sztućcach.

    Sztucce sztuccami, ale pokal do piwa, kieliszek do whysky, szklanka do loda,
    co kolwiek. Jak tak do wszystkiego bede wyjmowal co dzien po jednej szctuce
    i pakowal do zmywarki to za pare dni caly dzien bede upychal to wszystko po
    szafkach. Jest wiele rzeczy uzywanych okazjonalnie i kilka razy dziennie.
    Noz do obierania np. Wystarczy oplukac i czysty. Nie musze miec kilku by
    polowe ciagle trzymac w zmywarce dziwnych nozy. Szklanki do napoju uzywane
    co chwile. Wypije, wyplucze i nie mam czterech kompletow szklanek do napoju
    ciagle przewalanych miedzy zmywarka a szafkami.
    Wszystko jak widac zalezy od wlasnych preferencji, ja wole tak.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-05-26 09:07:47
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > stopni zmywarki odkaża deski. Powinieneś się bać, bo w mytych w ciepłej
    > 40st wodzie szparach Twojej deski bakterie są szczęśliwe.

    I pomyslec, ze ludzie od wiekow o tym nie wiedzieli. :-)
    Gdyby wiedzieli to moze i nas by nie bylo.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-05-26 09:36:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .
    > Drewniane same się rozpadły i problem znikł. Nawiasem mówiąc niemyte w
    > wysokiej temperaturze deski są powaznym zagrożeniem dla zdrowia i życia.
    > 70

    Kurcze to jakim prawem np ja żyję.
    W życiu żadnej zmywarki nie używałem(dopiero teraz przymierzam się do kupna)
    a zarówna ja jak i moja rodzina(i miliony Chinczyków zapewne tez;))) mamy
    się całkiem dobrze

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-05-26 09:53:51
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > I pomyslec, ze ludzie od wiekow o tym nie wiedzieli. :-)
    > Gdyby wiedzieli to moze i nas by nie bylo.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie wiedzieli i żyli średnio o 10-30 lat krócej.
    :-)

  • 19. Data: 2010-05-26 09:54:48
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Kurcze to jakim prawem np ja żyję.
    > W życiu żadnej zmywarki nie używałem(dopiero teraz przymierzam się do
    > kupna) a zarówna ja jak i moja rodzina(i miliony Chinczyków zapewne
    > tez;))) mamy się całkiem dobrze

    W azjatyckiej kuchni prawie wszystko jest gotowane lub smażone. Oto
    odpowiedź.

  • 20. Data: 2010-05-26 10:06:24
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > a gdzie maja wyschnąć? Myślisz że wszystkich polaków stać na zmywarkę ?

    Biednych nie stać na nieposiadanie.

    Zmywarka Bosch, najtańszy model 1200 zł, czas używania 10 lat. 10
    zł/miesiąc.
    Koszt używania przy 10 myciach na miesiąc to (1proszek +0,5 prad +0,10
    woda)*10= 16. Razem 26 zł.
    Czas załadowania i rozładowania 10 minut *10 = 1,5h x 20 zł/h = 30 zł
    Razem 56 zł.
    Przez 10 lat koszt całkowity 6 720,-

    Koszt miesięczny nieużywania zmywarki przy codziennym myciu:
    (0,20 plyn + 1 ciepla woda +0,50woda)*30= 51
    Czas każdego mycia 15 minut x30 = 7,5 godziny x 20 zł = 150
    Nie liczę utraty zdrowia i reumatyzmu
    Razem 201 zł.
    Przez 10 lat koszt całkowity 24 120,-