  • 1. Data: 2010-05-25 19:54:57
    Temat: Szafki do kuchni
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam.

    Wymyslilem sobie, ze bede mial 2 rzedy szafek wiszacych - jedne nad
    drugimi. Pierwszy standardowo cofniety (zeby glowa w nie nie walic) i
    drugi wystajacy nad ten pierwszy dokladnie na tym samym poziomie co
    szafki stojace. Dzisiaj rozmawialem w jednej z firm wykonujacych
    kuchnie i chca mnie odwiesc od tego pomyslu z 3 powodow
    1. Szafki takie beda bardzo ciezkie i bedzie problem z zamontowaniem
    ich.
    2. Szafka wiszaca na drugiej szafce bedzie utrudniala otwieranie tej
    na dole. Tu dochodza jeszcze kwestie wykonczenia tych szafek, rzeby to
    wygladalo estetycznie.
    3. Bedzie problem z dostaniem sie do szafek gornych.
    O ile 2 i 3 pkt jest do dyskusji (ale nie upieram sie) o tyle
    zaintrygowal mnie ten 1. Czy rzeczywiscie jesli zrobilbym tak jak
    sobie wymyslilem, to powinienem jakies specjalne wzmocnienia
    zastosowac przy montazu takich szafek?

    Przy okazji mam pytanie dotyczace materialow z jakich szafki takie sie
    robi. Czy rzeczywiscie obecnie wszystkie szafki robi sie z plyt
    wiorowych i tylko na wierzch daje sie fornir lub jakis inny plastik?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-05-25 20:11:52
    Temat: Re: Szafki do kuchni
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Tue, 25 May 2010 12:54:57 -0700 (PDT), Kadar napisał(a):

> [...]
    > drugimi. Pierwszy standardowo cofniety (zeby glowa w nie nie walic) i
    > drugi wystajacy nad ten pierwszy dokladnie na tym samym poziomie co

    Czyli na jakiej wysokości zaczynałby się ów drugi rząd? Zastanów się czy
    naprawdę potrzebujesz takich pawlaczy. O wyglądzie nie mówię, to kwestia
    gusu...

    > Dzisiaj rozmawialem w jednej z firm wykonujacych
    > kuchnie i chca mnie odwiesc od tego pomyslu z 3 powodow
    > 1. Szafki takie beda bardzo ciezkie i bedzie problem z zamontowaniem
    > ich.

    Nie dramatyzowałbym.

> [...]
    > wygladalo estetycznie.
    > 3. Bedzie problem z dostaniem sie do szafek gornych.

    Sam pomysł takich szafek sprawia, że będą wyglądać ciężko. Nie wystarczą Ci
    szafki o jednakowej (powiedzmy 35 cm) głębokości na całej wysokości?

    > Przy okazji mam pytanie dotyczace materialow z jakich szafki takie sie
    > robi. Czy rzeczywiscie obecnie wszystkie szafki robi sie z plyt
    > wiorowych i tylko na wierzch daje sie fornir lub jakis inny plastik?

    Robi się z tego, z czego klient chce.

    --
    ŁC
    Wszystkie kobiety są piękne, tylko nie po wszystkich to widać

  • 3. Data: 2010-05-25 20:12:11
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 25 Maj, 21:54, Kadar <o...@g...com> wrote:

> [...]
    > kuchnie i chca mnie odwiesc od tego pomyslu z 3 powodow
    > 1. Szafki takie beda bardzo ciezkie i bedzie problem z zamontowaniem

    nie widze powodu. szafki dolne i gorne beda oddzielna kontrukcja i nie
    ma to znaczenia. wieszasz je oddzielnie

    > 2. Szafka wiszaca na drugiej szafce bedzie utrudniala otwieranie tej
    > na dole.

    nie musi przy odpowiednio dopasowanych drzwiczkach

    Tu dochodza jeszcze kwestie wykonczenia tych szafek, rzeby to
    > wygladalo estetycznie.

    pojecie estetyki jest wgledne;-)

    > 3. Bedzie problem z dostaniem sie do szafek gornych.

    to sie rozumie samo przez sie. bez drabinki ani rusz.

    > sobie wymyslilem, to powinienem jakies specjalne wzmocnienia
    > zastosowac przy montazu takich szafek?

    jw.

    > Przy okazji mam pytanie dotyczace materialow z jakich szafki takie sie
    > robi. Czy rzeczywiscie obecnie wszystkie szafki robi sie z plyt
    > wiorowych i tylko na wierzch daje sie fornir lub jakis inny plastik?

    nie. mozesz zrobic wszystko z litego drewna jesli chcesz i... jesli
    Cie stac. Korpusy na ogol robi sie z plyty laminowanej a fronty jak
    kto lubi, plyta, drewno, szyba czy polaczenia tych materialow.
    wszystko zalezy od "chciejstwa" i zasobnosci kieszeni.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 4. Data: 2010-05-25 20:45:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tez zaczynam zastanawiac sie nad wygladem tego. Moj pomysl jest taki,
    zeby zabudowac kuchnie do samego sufitu (nie chce podwieszanych
    sufitow) z tad pomysl zabudowania szafkami.

    Chyba tak sie skonczy :)

    Chodzi mi o standard wykonania i standard cenowy.

    > nie widze powodu. szafki dolne i gorne beda oddzielna kontrukcja i nie
    > ma to znaczenia. wieszasz je oddzielnie

    Tez mi sie tak zdawalo.

    > nie musi przy odpowiednio dopasowanych drzwiczkach
    > pojecie estetyki jest wgledne;-)

    Oczywiscie chodzi mi o zabudowe jednolita, tak zeby te polaczenia byly
    jak najmniej widoczne.

    > to sie rozumie samo przez sie. bez drabinki ani rusz.

    To biore pod uwage, zreszta nie zamierzam w nich trzymac rzeczy
    codziennego uzytku ale raczej takie, ktore sa sporadycznie potrzebne.

> [...]
    > kto lubi, plyta, drewno, szyba czy polaczenia tych materialow.
    > wszystko zalezy od "chciejstwa" i zasobnosci kieszeni.

    Pytam o te korpusy, bo chodzi mi o trwalosc. Mam wrazenie ze te
    wszystkie plyty wiorowe to dosyc szybko rozlatuja sie. Jak na razie
    wszyscy, z ktorymi rozmawialem i pytalem o to mowili, ze robia z
    takich plyt.
    To ze moge sobie zamowic material jaki chce to wiem ale pytam o
    standardy.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 5. Data: 2010-05-25 23:11:14
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości

    >Tez zaczynam zastanawiac sie nad wygladem tego. Moj pomysl jest taki,
    >zeby zabudowac kuchnie do samego sufitu (nie chce podwieszanych
    >sufitow) z tad pomysl zabudowania szafkami.

    Ja mam z jednej strony szafki wiszace niskie, nad zlewem ociekarka a obok
    nie wiem co tam. Wysokosc tych szafek 30cm, w sumie dwie wiszace niskie
    szafki, tyle ile potrzeba. Na dole normalnie z blatem. Na drugiej scianie za
    plecami, szafy pelnowymiarowe, cargo, piekarnik, lodowka w zabudowie i takie
    tam. Nie lubie wiszacych szafek. Rozwaz moze jedna sciane w pelnej zabudowie
    jak potrzebujesz wiecej miejsca w szafkach, a z drugiej strony z szafkami
    wiszacymi lub bez. Wysoka zabudowa to u mnie grube boki i gora tworzace
    jakby rame calosci z lakierowanymi frontami. W sumie mam co chcialem i
    jestem w niebo wziety, zona jeszcze bardziej. Cala kuchnia wyglada lekko
    zapewniajac przy tym sporo miejsca na klamoty.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-05-26 04:47:35
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > Ja mam z jednej strony szafki wiszace niskie, nad zlewem ociekarka a obok

    To jeszcze się używa ociekarek w XXI wieku??? ;)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-05-26 05:44:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jan Werbiński napisal:
    > To jeszcze się używa ociekarek w XXI wieku??? ;)

    A ty dla kilku sztućców odpalasz zmywarkę?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-05-26 05:51:40
    Od: xart <x...@g...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > To jeszcze się używa ociekarek w XXI wieku??? ;)

    Niestety nie wszystko można pchać do zmywarki i
    nie zawsze chce się czekać na jej zapełnienie.

    A może masz jakiś inny XXI-wieczny patent na wysuszenie
    klamotów takich jak blachy czy deski do krojenia, które
    nie wchodzą w komorę ociekacza w zlewie?

    pzdr
    xart

  • 9. Data: 2010-05-26 06:37:34
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Tue, 25 May 2010 13:45:05 -0700 (PDT), Kadar napisał(a):

    > Pytam o te korpusy, bo chodzi mi o trwalosc. Mam wrazenie ze te
    > wszystkie plyty wiorowe to dosyc szybko rozlatuja sie.

    To faktycznie tylko Twoje wrażenie.

    --
    ŁC
    Niczego nie obiecuję, ale słowa dotrzymam

  • 10. Data: 2010-05-26 07:35:19
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    >
    > To jeszcze się używa ociekarek w XXI wieku??? ;)
    no wiesz ociekarka może też byc z XXI wieku oferta ładnych i łatwych w
    utrzymaniu jest duża a jak ktoś myśi przy budowie domu i ma taką inwencję
    twórczą jak ja to sobie zrobi odplyw wody z tacek i obsługa ogranicza sie do
    wyczyszczenia z osadu co jakiś czas.