  • 71. Data: 2016-06-05 10:44:18
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 10:11, Ghost pisze:

    > No, i dlatego nic z tego nie będzie - jaki deweloper zejdzie do kosztów,
    > o których mowa? No chyba, że będą to mieszkania na poziomie lat 50
    > ubiegłego wieku (kible na korytarzu i kozy jako ogrzewanie).

    Dlaczego nikt nie zajrzy sobie do źródeł?
    Przecież to program sprzed 20 lat, do którego założenia zmian przyjeto
    chyba we wrześniu ubiegłego roku.
    (ustawa o wspieraniu niektórych form budownictwa mieszkaniowego jest z
    1996! roku
    zmiany z 2015)
    A Wy tu dyskutujecie jakie będa czynsze?
    Przecież to jest w tej ustawie.
    Wiadomo kto będzie kredytował,
    określono też w założeniach kto będzie
    miał dostęp do projektu/finansowania (dostanie kontrakt)
    Deweloperzy klasyczni raczej się nie łapią,
    ale przeróżne spółki znajomych królika z pewnością
    (przekształceni deweloperzy jako znający branżę)
    Określono jakie są warunki płacenia mniejszego czynszu,
    i jakie trzeba składać oświadczenia o dochodach
    i jakie są zwyżki przewidziane jak sytuacja finansowa się poprawi itp

  • 72. Data: 2016-06-05 11:00:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedawno wsparcie bylo dla niektorych majacych zostac klasa wyzsza. Nie bylo poza tym
    wsparcia dla nikogo. Teraz jest wsparcie dla najubozszych. Na wsparcie dla sredniakow
    kasy nie ma. Poza tym sredniacy daja sobie rade bez wsparcia bo za PO mieli takie
    samo jak teraz i sa dalej sredniakami. Nowy rzad nic sredniakom nie ograniczyl z tego
    co mieli do tej pory. Za poltora roku chca zlikwidowac w takiej formie jak jest teraz
    ZUS. Zrobic jeden podatek w ktorym bedzie wszystko. Pierwszy raz po wojnie ZUS moze
    byc placony nie od wyimaginowanej kwoty a od realnych dochodow. Nie mozna tego nazwac
    pomoca dla srednich a stworzeniem warunkow zeby srednich bylo wiecej. Jak nie jestem
    fanem PISu to pewne posuniecia mi sie podobaja. Jak zrobia taki podatek jak mowia to
    jak stary jestem i obiecalem sobie ze juz nigdy nie bede pracowal, w kontekscie
    prowadzenia dzialalnosci, to zlamie obietnice i jako jeden z pierwszych otworze firme
    na nowych zasadach placenia ZUSu.

  • 73. Data: 2016-06-05 11:37:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 09:16, Budyń pisze:
    > W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 08:21:13 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    >
    > demagogia :)

    > sterowanie centralne,
    >
    > zgoda

    > zgoda.
    > W koncu to partia socjalna.

    > to bzdura rodem z newsweeka. Demokracja byla ograniczona za IIIRP gdy tylko
    "postępowe" ugrupowania mialy dostep do powaznych mediów. To musialo wypaczac wyniki
    demokratycznych wyborów.

    PIS po prostu nie słucha narodu tylko realizuje swoje wizje, które jedna
    za drugą okazują się niewypałem.

    > calkiem nie o to chodzi - to byla niezbyt udana próba odkręcania wałkow z
    platformianych czasow czyli wyprzedazy gruntow przez zagranice (koniec okresu
    ochronnego)

    Oczywiście, że "nie o to chodzi". Chodzi o to, żeby władza całkowicie
    sterowała i kontrolowała społeczeństwo. Dlatego PIS wymyśla sobie
    preteksty, aby stopniowo przejmować kontrolę, aż do całkowitego przejęcia.

    > mianowicie?

    Choćby publiczne twierdzenia, że to wszystko czego dokonuje PIS, chce
    cały naród, bo w Polsce jest ponad 90% Katolików.
    Niestety tego nie chce cały naród. Wręcz przeciwnie, chce tylko
    niewielka garstka narodu.
    PIS w wyborach uzyskał raptem 37,58% głosów. Biorąc pod uwagę frekwencję
    50,92% oraz ilość nieważnych głosów, PIS uzyskał ok 17% poparcie
    uprawnionego do głosowania społeczeństwa. Nawet pośród tych 17% jest
    spora część narodu, która oddała głos na PIS dokonując wyboru pomiędzy
    jednym, a drugim złem w nadziei, że jak się zmieni ugrupowanie rządzące
    to chociaż zostaną rozbite dotychczasowe kliki, które zbyt mocno
    zapuściły korzenie. Aby tak się stało trzeba było doprowadzić, aby PIS
    mógł rządzić bez konieczności wikłania się w koalicje. PIS był jedynym
    ugrupowaniem, które mogło konkurować z PO czy PSL-em.
    Poza tym PIS zawsze zarzucał, że zrobiłby dobrze, ale zawsze
    przeszkadzali im koalicjanci.
    Tak, tak bardzo duża liczba moich znajomych oraz członków rodziny
    właśnie tylko dlatego oddała swój głos PIS-owi. Nawet ja zagłosowałem za
    PIS-em, wychodząc z założenia, że przynajmniej rozmontują towarzystwo
    PO/PSL i zrobią coś pozytywnego dla Polaków, albo za 4 lata to
    ugrupowanie przestanie istnieć. Byłem świadomy, że popierane przeze mnie
    ugrupowanie KM ma niewielkie szanse, bo społeczeństwo jest głupie i woli
    być okłamywane obiecankami niż słuchać prawdy i wziąć swój los w swoje
    ręce. Dlatego też głosowanie w tych wyborach zgodnie z własnymi
    przekonaniami doprowadziłoby, że przy korycie dalej byłoby PO. Tylko
    ciekawe z kim musieliby tym razem wejść w koalicję. Prawdopodobnie
    pozostałoby po staremu. O dziwo wielu ludzi, których znam dokładnie
    pomyślało tak jak ja.

    > zlapanie mordercy na podstawie ustawy inwigilacyjnej przygotowanej wlasciwie
    platforme to wina pisu :)

    Nie w tym jest rzecz. Chodzi o ograniczanie swobód obywatelskich i
    dawanie służbom możliwości takich samych jakie stosowała bezpieka w
    czasach PRL-u.

    > jakies przyklady? bo mi sie wydawalo ze faktyczna cenzurą było zablokowanie zeznan
    komorowskiego w sprawie WSI.

    Choćby milczenie kontrolowanych przez PIS mediów na temat strajku
    pielęgniarek.
    Zapowiadana cenzura internetu.

    > nie slyszalem otym, jakies przyklady? Nie to zabym byl jakos zdziwiony, wszyscy tak
    robią.

    Choćby 20 mln dla Rydzyka.

    > W sumie na razie zmiany są mocno pozytywne

    Nawet gdyby PIS zaczął ludzi mordować to Fanatycy będą mówili, że to dla
    dobra mordowanych.

    > - ale brak wsparcia klasy sredniej. Co najgorsze nie mozna sie tego spodziewac.
    Tyle ze kazda inna paqrtia tez nie da tego wsparcia - a innych zalet brak.

    PIS obiecuje mieszkania dla najuboższych. Tyle, że mieszkania te będzie
    nawet trudno utrzymać klasie średniej.

    Niestety póki co większość młodych ludzi zarabia w Polsce mniej niż
    łączne koszty utrzymania takiego mieszkania.

    Zakładamy, że wynajmuje młode małżeństwo, które chce mieć 3-4 dzieci.
    Mieszkanie 2-3 pokojowe dla takiej rodziny to jest minimum bytowe. Koszt
    samego czynszu takiego mieszkania to wydatek 500-2000zł według tego co
    podaje Szydło. Opłaty: woda, ogrzewanie prąd to koszty miesięczne ok.
    1000zł. Zatem koszt utrzymania takiego mieszkania to
    1500-3000zł/miesięcznie. Zarobki młodych 1200-2000zł na rękę i to
    jeszcze w większości na śmieciowych umowach. Zakładając, że jest
    małżeństwo i dostanie te 1500zł na 2,3 i 4 dziecko to i tak nie mają z
    czego żyć, bo na życie zostaje im pół wypłaty jednego z małżonków, pod
    warunkiem, że obydwoje pracują, a dzieci wychowują dziadkowie.

    Aby skromnie wychować 3-4 dzieci, żona musiałaby siedzieć w domu, a mąż
    zarobić minimum 4-5 tysięcy na rękę lub też dzieci musiałyby być w
    żłobku czy przedszkolu, a obydwoje pracować i każde z rodziców musiałoby
    zarabiać minimum po 2-3 tys. zł. Tylko w takiej sytuacji PIS-owe tanie
    mieszkania i 500+ mają sens.

    Aby zapewnić młodym wysokie zarobki i umowy na czas nieograniczony to
    pracodawcy muszą mieć zapewnione stabilne warunki działalności i
    sensowne koszty pracownicze.

    PIS zamiast wesprzeć przedsiębiorczość, co się od razu przełoży na
    warunki pracy i płacy, a także na podatki, woli okradać przedsiębiorców
    tylko po to, żeby pokazać się jako wspaniały dobry wujek, który rozdaje
    prezenty.

    Prawda jest taka, że im lżej przedsiębiorcom tym więcej przedsiębiorców
    na rynku, tym więcej miejsc pracy i tym więcej płaconych podatków.

    PIS robi dokładnie na odwrót, bo to co robi przynosi szybki poklask
    zwolenników, a to o czym ja piszę to proces, który wymaga czasu i
    likwidacji pasożytniczych etatów państwowych oraz oddania samodzielności
    w ręce narodu.

    Mam nadzieję,. że rozumiesz ten absurd jakim kieruje się PIS?

  • 74. Data: 2016-06-05 11:44:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 3 Jun 2016 13:44:27 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nikt sobie w kolano nie strzeli. Napisales 2500 za metr. Ale to cena z dzialka i
    ratami kredytu. Panstwo na wlasnych dzialkach bedzie budowalo. Teraz stoja nie
    wykorzystane.

    Działki generalnie są własnością gminy.
    Więc to gmina straci konkretną kasę, którą zasiliłaby budżet.
    Efekty może wybrazić sobie każdy potrafiący przewidywać.
    Widocznie ty do tych osób nie należysz.

  • 75. Data: 2016-06-05 11:45:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 4 Jun 2016 14:05:45 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Chcesz adresy czy namiary z GPSa?

    Śmiało wal adresami, bo na razie populistycznie bełkoczesz.

  • 76. Data: 2016-06-05 11:52:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    mieli takie samo jak teraz i sa dalej sredniakami. Nowy rzad nic sredniakom nie

    Zupełnie nic?
    Rosną ceny, rosną koszty utrzymania, firmy się zwijają, ludzie zarabiają
    coraz mniej, ludzie uciekają z kraju.
    Kiedyś część Polaków pracujących za granicą twierdziło, że zarobią to
    wrócą i otworzą w Polsce swoją działalność. Coraz więcej z nich widząc
    do czego zmierza polityka państwa twierdzi, przede wszystkim PIS-u,
    deklaruje się, że już nie wróci, bo nie ma po co.

    > Za poltora roku chca zlikwidowac w takiej formie jak jest teraz ZUS. Zrobic jeden
    podatek w ktorym bedzie wszystko. Pierwszy raz po wojnie ZUS moze byc placony nie od
    wyimaginowanej kwoty a od realnych dochodow.

    To s ą tylko Twoje życzenia.
    Oczywiście jestem zdania, że wszelkie datki powinny być płacone od
    uzyskanego dochodu, ale widząc co robi PIS znajdzie kolejny sposób na
    zrabowanie narodu.
    Z resztą czym ma być opłata audiowizualna? Kolejną daniną i to niemałą.
    Dobrze, że odstąpili od debilnego pomysłu tworzenia katolickich mediów
    publicznych, a były takie zapędy.

    Aleś Ty naiwny.

  • 77. Data: 2016-06-05 11:55:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak podajesz procenty glosujacych na PIS to podaj dla porownania takie samo
    zsstawienie dla PO. Uczciwy wtedy bedziesz, bo na razie manipulujesz. Glosujaca czesc
    narodu poparla program PIS i dlatego go realizuja. Poza tym skad wiesz ze glosujacy
    na PIS sa zawiedzeni? Bo jakas opozycyjna kukla tak powiedziala? Jeszcze napisz ze
    nie ma demokracji bo policja protestujacych kodowiczow nie bije. A za PO byla
    demokracja bo wladza wyslala robokopow na gornikow.

  • 78. Data: 2016-06-05 11:55:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 09:33, wolim pisze:

> [...]
    > deweloper wybuduje i będzie brał czynsz za najem. A po 20 latach
    > będzie można wykupić za jakąś część wartości.

    Żaden deweloper nie pójdzie na taki układ.

    Co zaś chodzi o tanie budowanie to historia już zna takie rozwiązania.
    To spółdzielnie mieszkaniowe. Nie wiem po co tu chcą "wyważać otwarte
    drzwi"?

  • 79. Data: 2016-06-05 11:59:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Inni naginaja to mnie tez wolno. Naginam ale nie tak nachalnie jak ci inni. Podali
    stawke 10-20 zlotych. To od razu jest liczenie ze 20 zlotych i chuj wie jakie oplaty.
    Niewygodnych faktow sie nie zauwaza. A pisalem ze w Lodzi miasto wynajmuje funkiel
    nowki mieszkania. Bo jak jest budynek po kapitalnym remoncie to nikt normalny nie
    powie ze tam sa stare, zagrzybione, zrujnowane iTTon
    > mieszkania. Miasto wynajmuje to te mieszkania sa prawie panstwowe. Tam prawie, one
    sa panstwowe. Przed remontami czynsz byl 6zl/metr po remoncie niecale 10. Kazdy moze
    sprawdzic ten niewygodny dla niektorych fakt. Stawki sa podane w necie, nie sa tajne.
    Jak sa podlaczone do elektrocieplowni to zaliczkowo doliczaja 2,50 za ogrzewanie.
    Budynki sa ocieplone w stadardach XXI wieku i wszyscy maja na 100% zwrot jedego
    czynszu rocznie bo maja nadplate. W tych niecalych dziesieciu zlotych jest czynsz,
    oplata dla administracji, naprawy i remoty, dozorca co sprzata i odsnieza w zimie.
    Jak by sie popsul kran, okno, kuchenka, przeciekal dach to administracja naprawi albo
    wymieni na swoj koszt. Prad gaz, wode, smieci kazdy placi sam. To zostaje zulandia.
    Byt ksztaltuje swiadomosc. Zulandia od dawna mieszka w mieszkaniach socjalnych.
    Zulandia pije wynalazki, wciaga proszek IXI i w sposob naturalny jest jej coraz
    mniej. A ze byt ksztaltuje swiadomosc to jak biedna rodzina dostanie ladne mieszkanie
    to stara sie je utrzymac zeby zyc jak ludzie. I to dziala. W jakims rankingu miast w
    ktorych jest najwiecej nie placacych czynsze Lodz jest w samym ogonie. W kilka razy
    mniejszych miastach kwoty zaleglych czynszow sa wyzsze niz trzecim co do wielkosci
    miescie w Polsce. Na dodatek w Lodzi latwo o prace. Sa juz przedsiebiorstwa w ktorych
    1/3 pracownikow to ludzie ze wschodu. I jak ktos twierdzi ze nie boi sie ze straci
    tysiac z najmu mieszkania to mozna mu zacytowac Grunspana z Ziemi Obiecanej Wajdy "
    pan masz male myszki w glowie". Wynajmowalem studentom. Tak sie kapali ze tynk z
    sufitu odpadl. Inna ekipa chyba w lyzwach po mieszkaniu chodzila bo taniej bylo
    polozyc panele niz szlifowac parkiet. Inna porzadna pielegniarka z prowincji po
    trzech miesiacach przestala placic. Pol roku trwalo zanim sie wyprowadzila. Na
    odchodne powiedziala ze jak by wiedziala za ja taki chuj jestem co chce czterysta
    zlotych gorka to by w ciaze zaszla.

    Ale co chcesz w ten sposób udowodnić?

    Że PIS nic nowego nie odkrył, tylko próbuje sobie przypisać zasługi?

  • 80. Data: 2016-06-05 12:03:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znajdz sobie sam. Ksiegi wieczyste sa w necie. Szukaj takich co w rubryce wlasciciel
    bedzie wpis Skarb Panstwa.