  • 211. Data: 2010-12-10 11:50:02
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:idt2sr$br0$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Kredyt 150tys na 300mcy to rata ok 850-900zł
    > Wynajem u nas 850zł

    Kredyt koszt 5% i taka sama stopa zwrotu, jeśli dobrze liczę?
    W momencie najniższych oprocentowań w Europie i USA. Bez uwzględnienia
    ryzyka kursowego i bankructwa Polski.
    Do kosztów wynajmu musisz doliczyć remonty, ubezpieczenia itp. Gdzie tu
    zysk???
    Taką samą stopę zwrotu dostaniesz w niektórych obligacjach czy lokatach, ale
    bez takiego ryzyka i bez konieczności remontów, ubezpieczeń, przestojów,
    problemów z płatnościami!

    Uważasz to za złoty interes??? Naprawdę???
    Łojezu!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 212. Data: 2010-12-10 11:51:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > To ty nie umiesz, budynek jednorodzinny to: i dalej jest wyjaśnienie,
    > gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś to wiedział. poza tym
    > jednorodzinny to co : mieszka w nim jedna rodzina ? Jaki stopień
    > pokrewieństwa, a bez ślubu jak mieszkają to już dwie rodziny itd, itd.
    > Powinieneś się wypowiadać na tematy, w których masz coś do powiedzenia i
    > ogarniasz temat, czyli wychodzi na to, że w żadnych.

    Definicja samolotu jednomiejscowego: ma mieć skrzydła, masa do 1000kg.

    Czy jeśli do zaprzęgu konnego doczepię skrzydła, to będzie on samolotem
    jednomiejscowym?

  • 213. Data: 2010-12-10 11:54:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > I co z tego ? Jest możliwe, można tak robić, wielu tak robi. Napisałeś
    > "Kredyt nie może być tańszy od gotówki jeżeli się ją ma" a ja ci pokazuję,
    > że to nieprawda.

    Ja też brałem kilka kredytów. Zawsze kredyt jest droższy od gotówki. To że
    umiesz obracać wypracowując lepszą stopę zwrotu to jest zupełnie inna
    sprawa. Nawet wtedy kredyt kosztuje Cię drożej od gotówki. Nawet jak masz
    stopę zwrotu 200% rocznie, to też kredyt jest droższy od gotówki. Kumasz?

  • 214. Data: 2010-12-10 12:52:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ale bez takiego ryzyka i bez konieczności remontów, ubezpieczeń,
    > przestojów, problemów z płatnościami!
    >
    > Uważasz to za złoty interes??? Naprawdę???
    Kurcze Ty chyba czytać nie poytrafisz. Przeciez pisalismy patrząc od strony
    lokatora. Co lepiej płacic 850zł raty i mieć swoje mieszkanie czy płacic
    850zł i wynajmowac?

    Krzysiek

  • 215. Data: 2010-12-10 12:55:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Kurcze Ty chyba czytać nie poytrafisz. Przeciez pisalismy patrząc od
    > strony lokatora. Co lepiej płacic 850zł raty i mieć swoje mieszkanie czy

    Wynajmować!

  • 216. Data: 2010-12-10 13:14:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 19:38, Plumpi pisze:

> [...]
    > który i tak robi bez nadzoru, bo nadzór w budownictwie jednorodzinnym to
    > fikcja, albo jest fachowcem, któremu ten nadzór do niczego nie jest
    > potrzebny.
    > Budynki jednorodzinne powinny być określane jako budynki do celów
    > mieszkalnych posiadających nie więcej jak 2 kondygnacje. W takich
    > budynkach naprawdę trudno jest cokolowiek spieprzyć konstrukcyjnie.
    > Budynek taki przed otynkowaniem powinien być sprawdzony przez osobę
    > posiadającą wykształcenie budowlane lub budowa powinna być prowadzona

    Moment! Mowa była nie o uproszczeniu procedur, ale o dopuszczeniu
    totalnej samowolki - z likwidacją planów zagospodarowania i budowaniu
    czego się chce i jak się chce, o ile tylko na swoim.

  • 217. Data: 2010-12-10 13:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 12:30, Kris pisze:

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Kwestia czy zachciałbym zamieszkać tam gdzie miałbym Ciebie za sąsiada;))

    Przy totalnej wolności i likwidacji wszystkich przepisów? Co za problem
    - mógłbyś go zastrzelić i po sprawie ;->

  • 218. Data: 2010-12-10 13:20:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 12:17, Jan Werbinski pisze:

    > Płacę mniej za wino, które sobie sam zrobiłem z własnego winogronu.
    > Jedyny podatek w nim, to ten w cenie cukru i sprzętu. Cena jest
    > KILKUKROTNIE niższa niż wino podobnej jakości w sklepie.

    Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

  • 219. Data: 2010-12-10 13:30:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 14:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

    Masz te porównania, jak... kulą w płot.

    --
    Liwiusz

  • 220. Data: 2010-12-10 16:34:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > dwie - więcej mieszkań, długa na 150, i mieszka tam 100 osób. Spełnia
    > warunki twojej definicji. Dalej uważasz, że to dom jednorodzinny ?

    Jak mieszka 100 osób to zapewne nie będzie to dom jednorodzinny.
    Co do stawiania kondygnacji po 15 czy 50m to nie ma takiej obawy, bo z
    ekonomicznego punktu widzenia jest to bezsens. Tak więc nie licz na to, że
    znajdzie się cała masa chętnych do wybudowania domu mieszkalnego,
    posiadającego 2 kondygnacje, każda po 50m.
    Pomyśl tylko logicznie:
    1. Od cholery i jeszcze trochę schodów do pokonywania codziennie.
    2. Problemy z remontami, malowaniem, z myciem okien, zakładaniem i
    zdejmowaniem firanek.
    3. Ogromna powierzchnia wymiany ciepła z otoczeniem - ogromne koszty
    ogrzewania.
    4. Duże koszty budowy.

    Co do budynków w Łodzi to są to sprawy marginalne i do tego zapewne budynki
    zabytkowe, objęte ochroną kustosza, a więc też traktowane inaczej niż budowa
    typowego "legowiska" dla Kowalskiego. Ponadto są to budynki przemysłowe,
    które zgodnie z moją definicją nie mogą być traktowane jak budynki
    mieszkalne jednorodzinne, zanim nie zostaną przekwalifikowane z budynków
    przemysłowych na budynki mieszkalne.
    Jak więc sam widzisz to co sugerujesz jest totalną bzdurą oderwaną od
    rzeczywistości i realiów.