  • 71. Data: 2010-12-08 12:06:42
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:idnr6e$ele$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    >

    > Z tym napedzaniem kasy urzędnikom to troche mit jest.
    > Jesli budujesz to policz ile zapłacies urzednikom?

    50% czasu pracujemy na podatki. Większość idzie na urzędników.

    > Certyfikat energetyczny, jakieś mapki. To raptem kilka setek.

    Plus czas stracony na chodzenie za tym.

    > A ludziska wydaja np po kilkanascie tys zł na tak zwane projekty
    > indywidualne. Dostają za to gruby segragator kartek, rysunków i wyliczeńz
    > których wiekszośc na etapie budowy do niczego sie nie przydaje. Płaca za
    > to kilkanascie tysiecy nawet i nie płacza a czuja sie dowartosciowani, a
    > jeszcze zamawiaja np priojekt aranżacji wnetrza itp. A faktycznie do
    > postawienia domu wystarczy kilkunasto kartkowy projekt za maks 1,5-2tys
    > zrobiony przez kierbuda z odpowiednimi uprawnieniami.
    > A o napędzaniu kasy bankierom to juz wcale nie rozumiem. Czy ktos kogos
> [...]

    Tego też nie rozumiem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 72. Data: 2010-12-08 12:07:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Bez kredytu dziś (statystycznie) ani rusz.
    > Socjaliści wespół z bankowcami do tego doprowadzili...

    O kurcze, spisek węsze?
    Tez jakiś kredyt brałem ale zaden socjalista mnie do tego nie przymusił

    > Oj za dużo gadania na taki wątek.
    ,
    Mamy czas

    Krzysiek

  • 73. Data: 2010-12-08 12:09:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście i jak wytłumaczysz swoim gościom, że ich dzieci/żony.mężów
    > zabił walący się dom, bo postawiony bez projektu/lub utłukł prąd, bo
    > elektryk był w zasadzie ogrodnikiem - powiesz im spoko, ja za to
    > odpowiadam, albo, że jesteś ubezpieczony ?
    >
    > Prawo czasem jest po to by chronić obywateli przed nimi samymi.

    Przecież nie chodzi o to żeby stawiać dom bez projektu. Tylko że możesz
    robić co chcesz. Np wybudować dom wg projektu.

    Nie rozumiem ludzi mających ciasny mózg, w którym nie mieści się odróżnienie
    nakazu od dobrowolności.

  • 74. Data: 2010-12-08 12:10:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    >
    > O kurcze, spisek węsze?
    > Tez jakiś kredyt brałem ale zaden socjalista mnie do tego nie przymusił

    Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.

  • 75. Data: 2010-12-08 12:12:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > 50% czasu pracujemy na podatki. Większość idzie na urzędników.

    Czy większość to pewnie dyskusyjne. Można mieszkac w szopce szałasie czy
    altanie, byc w tzw szarej strefie, podatków żadnych starac się nie płacić
    tyko wtedy nie byc zdziwiony gdy np do szpitala nie przyjma bo brak
    ubezpieczenia itp.

    > Plus czas stracony na chodzenie za tym.

    Ile tego czasu stracisz w praktyce? U mnie to nawet jedna dniówka by sie nie
    nazbierała. Od załatwiania formalności był kierbud- w końcu za cos dostał
    1,5tys zł;))

    > Tego też nie rozumiem.

    Tu więc jestesmy zgodni;))

    Krzysiek

  • 76. Data: 2010-12-08 12:16:50
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tego nie bedziesz tlumaczył gościom, to będziesz wyjasniał z
    > prokuratorem. Nóz i siekiere tez w domu posiadasz i może ktos sobie tym
    > krzywdę zrobic.

    Racja, ale dlaczego zakładasz, że wszyscy są rozsądni ? Gdyby byli nie
    potrzebne by było większość zapisów prawa. Zdarzy się debil jeden z
    drugim i nieszczęście gotowe.

    Rosądny człowiek chowa np nóz przed dostępem dzieci i
    > tak samo nie dopusci aby instalacja el.zagrazała jego zyciu

    No to z własnej obserwacji: Montując urządzenia w pewnym budynku mój
    pracownik przewiercił przewód, zdarza się. Przewiercił to przewiercił,
    trzeba zrobić odkuwkę, połączyć, zaizolować, zagipsować, zmierzyć,
    zapomnieć. Odkute, przewód cały czas pod prądem. Okazało się, że
    bezpiecznik tego obwodu był zwatowany, również się zdarza, ale czemu
    kurwa żebrówką ? Od tej pory żadnego zaufania do rozsądku. Zanim by
    zadziało zabezpieczenie to sfajczyła by się chyba elektrownia w
    Kozienicach. A i to była Komenda Straży Pożarnej :)

    > Prawo czasami jest chore- nie wolno mieć w bagażniku auta kija
    > bejsbolowego ale 7 nozy, 3 siekiery i parę stylisk od kilofa to juz
    > mozna wozic legalnie. Kogo i przed czym ma chronić takie prawo?

    Nie mówię, że prawo jest dobre, a jedynie, że część regulacji jest
    potrzebna by bronić jednych przed głupotą drugich.

    > Idiocio i tak sami sie eliminuja sukcesywie nawet pomimo prawa ich
    > chroniacego.

    Również racja, ale to nie znaczy, że niewinni mają przy okazji cierpieć.

    pzdr.
    rafał

  • 77. Data: 2010-12-08 12:16:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.

    E tam. Jak zaczełem zarabiac to o socjalizmie i PRLu uczyli już w szkołach
    na hidstorii;))
    A swojego majątku sam się dorobiłem, od nikogo nie dostałem 1złotówki i
    raczej nie zauważyłem aby PRL i socjaliści mi w czyms przeszkodzili.

    Krzysiek

  • 78. Data: 2010-12-08 12:19:36
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.
    Do obsiania, skoszenia, czy też zbronowania. Ale niedzielę może byś miał
    wolną na tyle, by plebanowi zanieść na tacę.

    pzdr.
    rafał

  • 79. Data: 2010-12-08 12:20:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > żebrówką ? Od tej pory żadnego zaufania do rozsądku. Zanim by zadziało
    > zabezpieczenie to sfajczyła by się chyba elektrownia w Kozienicach. A i to

    Widzisz więc że pomimo tego że sa przepisy chroniace obywateli przed nimi
    samymi to i tak nie pomagaja. Co z tego że tam instalacje robił gość z
    uprawnieniami, mając projekt, zrobione były zapewne pomiary odbiory itp
    skoro potem ktos "zwatował" jak to nazwałes bezpiecznik?

    Krzysiek

  • 80. Data: 2010-12-08 12:22:33
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież nie chodzi o to żeby stawiać dom bez projektu. Tylko że możesz
    > robić co chcesz. Np wybudować dom wg projektu.

    Ale przecież teraz tak jest, teraz też możesz wybudować dom wg projektu.
    > Nie rozumiem ludzi mających ciasny mózg, w którym nie mieści się
    > odróżnienie nakazu od dobrowolności.

    Brak możliwości zrozumienia wynikający ze zbyt ciasnego mózgu ?

    pzdr.
    rafął