  • 31. Data: 2020-01-26 13:49:19
    Temat: Re: Torx a krzyzak
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I tak dojdziemy do zjawiska szybkowkrętów wbijanych ;-)

    -----

  • 32. Data: 2020-01-26 13:50:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego imbus to nie rozumiem, on "sztywny" jest.

    -----

  • 33. Data: 2020-01-26 13:57:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wszystko fajnie, ale Jarek zaraz powie, że on śrubę fi 12 jest
    > w stanie w masło wkręcić bez żadnego problemu. Znaczy się śruba
    > staje się wówczas wkrętem.

    Są śrubo-wkręty samogwintujące. Takie śrubsko tym różni się od
    inych, że wykonane jest z odpowiednio twardego materiału i ma
    na końcu podłużne nacięcie, czyniące z gwintu gwintownik. Da
    się wkręcać w stal, nie tylko w masło.

    > Ktoś powie, że to podchodzi pod trollowanie, ale na gruncie
    > formalnym jednak ma słuszność. Z tymi wkręcanymi śrubami to
    > w ogóle przekręt jest.

    Próbowałem ustalić jak to jest w innych językach. Wszędzie się
    zastrzegają, że granica nie jest ostra. Częstym kryterium jest
    posiadanie nienagwintowanego odcinka, co sprawia, że taki diwajs
    jest bolcem, a nie wkrętem. Niby fajnie, ale długie wkręty do
    drewna też tak mają.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-01-26 14:01:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Przyznam ze z całej dyskusji to brudzenie jest jedynym argumentem który
    > do mnie trafia ale to nie jest jakis wielki problem zwłaszcza ze ogrom
    > roznych wkretów przykreca sie na gotowo a odkreca sporadycznie.
    >
    > Oczywiście mozliwośc urwania owszem, ale nie przesadzajmy.
    >
    > Koniecznosc delikatnego wkrecenia - rozumiem, ale to w sumie specyficzne
    > zastosowanie.
    >
    > reasumujac - jak na moje to ilosc plusów torxa zdecydowanie przewyzsza
    > ilosc minusów.

    Rozchodzi się jednak o to, by plusy nie przysłoniły nam minusów.
    Kapitalizm tak ma, że jeśli gdzieś są specyficzne zastosowania,
    pojawiają się specyficzne rozwiązania. Takimi są na przykład
    gniazda krzyżowe w przemysłowym montażu (dla amatora minusy
    innych rozwiązań mogą wręcz nie istnieć).

    Jarek

    --
    Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być może
    nawet tam i swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie

  • 35. Data: 2020-01-26 14:03:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > W takich przypadkach po prostu głowica czy piasta jest nakretka.

    To by implikowało nieistnienie wkrętów do metalu. A już nieraz ktoś
    mnie usiłował poprawić, twierdząc, że jakąś obudowę skręca się na
    wkręty, a nie na śrubki.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2020-01-26 14:15:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Śruby dokreca się się kluczem a wkręty wkretakiem.

  • 37. Data: 2020-01-26 14:41:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Śruby dokreca się się >kluczem a wkręty wkretakiem.

    A to to klucz czy wkrętak?
    https://www.google.com/search?q=wkrętak+12mm&client=
    ms-android-google&source=android-browser&prmd=isvn&s
    ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiA9c2hsaHnAhXJ4K
    YKHQi2AGkQ_AUoAXoECGUQAQ&biw=320&bih=401#imgrc=-Vfmb
    1AVfAoyJM

  • 38. Data: 2020-01-26 14:57:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 13:47, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Zakupiłem kiedyś niestety większą ilość markowych śrub z kołkami
    > (głównie do wieszania szafek), w śrubach masowo ukręcałem łby.
    > Po przyjrzeniu widać było, że przekrój śruby (czy raczej wkrętu do
    > kołka) zaraz za łbem a jeszcze przed gwintem jest zadziwiająco mały (w
    > porównaniu do większości standardowych wkrętów) i właśnie tam się łby
    > ukręcały.
    > W porządnym wkręcie gwint wkręta jest jakby nacięty w pręcie wkręta, a w
    > tych gwint był jakby naddany do pręta (jak oni to produkowali??).
    > Ukręć taki w kołku w ścianie i później to g... wykręć :-/

    Wychodzi wyższość domu szkieletowego. Tu wkręcanie wkrętów to sama
    przyjemność. Można używać torxów z najwyższej półki.

    Oczywiście o ile dom zbudowany porządnie, a nie wyłącznie z karton-gipsu.

    --
    MN

  • 39. Data: 2020-01-26 15:18:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Klucz sztorcowy z uchwytem.

  • 40. Data: 2020-01-26 17:09:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Śruby dokreca się kluczem a wkręty wkretakiem.

    Brawo Ty!

    https://zapodaj.net/8469110dd9f30.jpg.html