  • 1. Data: 2009-01-29 17:57:45
    Temat: Tralki drewniane na schodach betonowych
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Witam,

    w jaki sposob montuje sie tralki do schodow betonowych?
    Tzn. w jaki dokladnie sposob pionowy slupek montuje
    sie do betonowej plaszczyzny? Czy sa gdzie dostepne
    rysunki wykonawcze?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-01-29 18:34:42
    Temat: Re: Tralki drewniane na schodach betonowych
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 17:57:45 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > w jaki sposob montuje sie tralki do schodow betonowych?
    > Tzn. w jaki dokladnie sposob pionowy slupek montuje
    > sie do betonowej plaszczyzny?

    Na kołki, np. wkręt ASL i koszulka UX. Wygooglaj sobie :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-29 18:51:59
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > Tzn. w jaki dokladnie sposob pionowy slupek montuje
    > sie do betonowej plaszczyzny? Czy sa gdzie dostepne

    Jakas prowokacja?

  • 4. Data: 2009-01-29 19:46:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kudlaty napisal:
    > Jakas prowokacja?

    Dlaczego? Wlasnie mnie dopadla ta przypadlosc, a proba osadzenia tralki
    na kolku nakrecanym zakonczyla sie jej rozchwianiem. Podejrzewam wiec,
    ze cos robie zle, tylko nie wiem, co. Szukam jakiegos rysunku wykonawczego
    i zestawienia materialow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-29 20:14:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 19:46:08 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Dlaczego? Wlasnie mnie dopadla ta przypadlosc, a proba osadzenia tralki
    > na kolku nakrecanym zakonczyla sie jej rozchwianiem.

    Sprobuj uzyc kolka takiego na jaki obsadza sie trepy na metalowej
    konstrukcji. Tez jest nakrecany, ale jest to gruby gwintowany wałeczek,
    średnica +/- 1 cm - bedzie stabilniej.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-01-29 22:47:29
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > na kolku nakrecanym zakonczyla sie jej rozchwianiem. Podejrzewam wiec,
    > ze cos robie zle, tylko nie wiem, co. Szukam jakiegos rysunku wykonawczego

    Rozchwianie jest wynikiem braku podparcia w wężle gdzie tralka sie opera.
    Nakrecajac tralke na srube ona sie oprze na plaszczyznie ale ta plaszyzna
    jest za mala a by przniesc naprezenia. Robi sie zawias.
    Rozwiazan jest kilka w zaleznosci od konstrukcji tralki.
    1. Zwiekszyc sztywnosc rdzenia metalowego tak aby sie nie gibal - przewaznie
    zmiana srednicy preta - nie zapominac ze pret ten musi wejsc w tralke dosc
    gleboko
    2. Zwiekszyc srednice tralki tak aby miala przy podstawie wieksza
    plaszczyzne
    3. Zmiejszyc wysokosc tralki przy tej samej srednicy podstawy - wersja dla
    małych ludzi -)
    4. Mocowac tralke na boku do podstopnicy na dwie sruby

  • 7. Data: 2009-01-30 00:56:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    scream napisal:
    > Sprobuj uzyc kolka takiego na jaki obsadza sie trepy na metalowej
    > konstrukcji. Tez jest nakrecany, ale jest to gruby gwintowany wałeczek,
    > średnica +/- 1 cm - bedzie stabilniej.

    Dzieki Wam obu (scream i Kudlaty) za sugestie. Wyprobuje w sobote.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek