  • 1. Data: 2010-02-14 21:22:52
    Temat: Trepy 100x30x0,4cm
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Czy trepy o wymiarach 100x30x0,4cm (jesion) mogą być wykonane z jednego
    kawałaka drewna, czy raczej należy kleić wzdłużnie 2 lub 3 deski?
    Stolarz mnie poinformował, że nie praktykuje się wykonywania takich trepów z
    jednej deski, a mnie właśnie takie rozwiązanie z estetycznego punktu
    widzenia bardziej pasuje.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-14 21:24:22
    Temat: Re: Trepy 100x30x0,4cm
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 14, 10:22 pm, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Stolarz mnie poinformował, że nie praktykuje się wykonywania takich trepów z
    > jednej deski, a mnie właśnie takie rozwiązanie z estetycznego punktu

    Aby drewno trzymalo wymiar sa pewne wymiary aby to uzyskac. Przy duzej
    dlugosci i szerokosci a malej grubosci deseczka sie wygnie w smiglo.
    Dlatego trepy sa robione z kawalkow.

  • 3. Data: 2010-02-15 08:59:00
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy trepy o wymiarach 100x30x0,4cm (jesion) mogą być wykonane z jednego
    > kawałaka drewna, czy raczej należy kleić wzdłużnie 2 lub 3 deski?

    przetnij na 3 i klej tak jak było pocięte jeśli zależy ci na "litej" desce

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-02-15 09:34:36
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > przetnij na 3 i klej tak jak było pocięte jeśli zależy ci na "litej" desce

    ja tam sie na drzwie nie znam, ale w czym to ma pomoc?
    Nie jestem pewien, ale chyba jak przetniesz jeden kawalek to
    co drugi powinien byc "przekręcony" o 180st aby zniwelowac
    tendencje do odksztalcania w konkretna strone.
    Ale jak mowie ja sie nie znam tylko...

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2010-02-15 09:42:12
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > przetnij na 3 i klej tak jak było pocięte jeśli zależy ci na "litej" desce

    A czy to przypadkiem nie chodzi o to, żeby było inaczej niż w całej desce?
    Słoje powinny być na przemian, żeby się nie paczyło. Deseczki powinny nie
    szersze niż 6-7 cm i układane słojami raz w górę raz w dół.

    TomT

  • 6. Data: 2010-02-15 10:35:23
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Lut, 10:42, "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> wrote:
> [...]
    > Słoje powinny być na przemian, żeby się nie paczyło. Deseczki powinny nie
    > szersze niż 6-7 cm i układane słojami raz w górę raz w dół.

    Poszukaj inforamcje na stronach parkieciarzy. Zdaje mi sie ze maja
    problemy dosc duze z kladzeniem drewana egzotycznego gdyz wymiary
    dostepne sa niewlasciwe dla pracy drewna i sie normalnie pacza.

  • 7. Data: 2010-02-15 11:04:59
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co drugi powinien byc "przekręcony" o 180st aby zniwelowac
    > tendencje do odksztalcania w konkretna strone.

    powinny, ale Krzysiek chce mieć tak jak lita deska więc przecięcie na waski
    deseczki zniweluje paczenie i kołyskowanie, bo nie będą to słoje 30 cm, nie
    będzie to może tak jak w książce, ale jemu chodzi o efekt, a tym sposobem
    pójdzie na kompromis i z suchego drewna i na suchych schodach nie powinno
    się nic dziać

    --=olo=--

  • 8. Data: 2010-02-15 13:38:30
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    --=olo=-- said the following on 15.02.2010 12:04:
    > U?ytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > powinny, ale Krzysiek chce mieae tak jak lita deska wiec przeciecie na waski
    > deseczki zniweluje paczenie i ko?yskowanie, bo nie bed? to s?oje 30 cm, nie
    > bedzie to mo?e tak jak w ksi??ce, ale jemu chodzi o efekt, a tym sposobem
    > pójdzie na kompromis i z suchego drewna i na suchych schodach nie powinno
    > sie nic dziaae

    Takie klejenie nic nie da. Musi byc klejone na przemian.
    Jezeli pytajacemu chodzi o efekt jednolitej deski, to pozostaje
    obklejenie obłogiem (lub jego zrobienie) innej deski lub płyty.

    S.

  • 9. Data: 2010-02-15 15:32:07
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

> [...]
    > Stolarz mnie poinformował, że nie praktykuje się wykonywania takich trepów z
    > jednej deski, a mnie właśnie takie rozwiązanie z estetycznego punktu

    Zakładam że nie jesteś stolarzem (bo stolarz to raczej by sie tym nie
    przejął).
    Miałem swego czasu podobną wątpliwość, ale jak schody są zrobione (i
    polakierowane) to różnicy dla laika nie widać, a fachowiec na pewno
    nie będzie miał wątpliwości dlaczego jest tak jak być musi.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2010-02-15 16:17:56
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 14 Feb 2010 22:22:52 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > Stolarz mnie poinformował, że nie praktykuje się wykonywania takich trepów z
    > jednej deski, a mnie właśnie takie rozwiązanie z estetycznego punktu

    Jeśli chcesz mieć taki efekt, niech stolarz trepy z klejonki (np. sosnowej)
    oklei grubym fornirem (np. 3 mm).

    --
    ŁC
    "Prawdziwa kobieta potrafi z niczego zrobić dwie rzeczy: zupę i awanturę"