  • 31. Data: 2013-03-20 14:35:54
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > a tak naprawde jest kryje wlasna nieudolnosc.
    > Na pewno winni sa tez wyborcy, wybieraja ludzi ktorzy maja nas
    > reprezentowa i niektorzy zle wybierają (podobnie zreszta jak w zyciu)
    > Ale nie to chodzi.
    > USA poradzilo sobie raz dwa doprowadzajac do kontrolowanego
    > bankructwa bankow. W zasadzie 6 lat po bankructwie Lehman Stany
    > rokrecaja gospodarke a UE wciaz walczy z pozarami i konca nie widac.
    > Nie ma zadnego moralnego a tym bardziej finansowego usprawiedliwienia
    > aby to spoleczenstwo skladalo sie i placilo za bledy i chciwosc na

    W USA to był problem banków i kredytobiorców w UE natomiast bankrutują całe
    państwa. Cypr jest niewypłacalny - to jest fakt niepodlegający dyskusji -
    nie rozmawiamy dlaczego tak jest ani kto za to jest odpowiedzialny tylko co
    teraz ma zrobić ich rząd. Moim zdaniem skasowanie 9% oszczędności obywateli
    (i przede wszystkim cudzoziemców) wcale nie jest najczarniejszym
    scenariuszem jak to niektórzy przedstawiają. Wszystkie inne scenariusze są
    IMO gorsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2013-03-20 14:49:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > 9 oszczednosci to tu chyba najmniejszy problem.
    > Zresztą przed chwilą mówili że parlament nie zakaceptował tego pomysłu.
    > Ale ta decyzja rodzi poważniejsze skutki- przed chwila słuchałem że banki
    > aktualnie na Cyprze zakniete otworzą moze za tydzień.
    > Niełatwo się domyśleć co się będzie przed okienkami kasowymi wtedy działo.

    Oczywiście będzie run. Dalej są dwie możliwości:
    1. Banki plajtują a fundusz gwarancyjny wypłaca kwoty gwarantowane -> ci
    którzy mieli więcej (głównie Rosjanie) tracą sporo kasy - podobnie zrobiła
    np. Islandia gdzie stratni byli Anglicy którzy tam trzymali swoje
    oszczędności chowane przed angielskim fiskusem.
    2. Rosja wykupuje banki ratując swoich klientów -> Wszyscy odzyskują swoje
    lokaty.

    > Ludzie pewnie już stracili zaufanie do systemu bankowego tam na pewno a
    > pozostałej części UE to zaufanie mocno nadszarpniete zostało.
    > Jak Maniek pisze jeśli ktoś ma oszczedności to trzymanie ich w bankach
    > UIEmoże być średnim pomysłem.

    Kto i po co trzyma w banku więcej niż wynoszą bankowe gwarancje? Jak ktoś ma
    wolną gotówkę to może kupić akcje, obligacje, kruszec, ziemię itd. Trzymanie
    gotówki w banku nigdy nie było i nie będzie dobrym pomysłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-03-20 14:58:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2013 14:49:28 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Kto i po co trzyma w banku więcej niż wynoszą bankowe gwarancje?
    W pewnym uporoszczeniu: bakowe gwarancje=gwarancja Państwa
    Państwo(cypr)= bankrut;)
    Ile sa warte gwarancje bankruta?

  • 34. Data: 2013-03-20 15:27:22
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    >Cypr jest niewypłacalny - to jest fakt niepodlegający dyskusji - nie rozmawiamy
    dlaczego tak jest
    >ani kto za to jest odpowiedzialny tylko co teraz ma zrobić ich rząd.

    Klasyczne tlumaczenie urzednika.
    Chcialem dobrze wyszlo jak zawsze i co my (z naciskiem MY bo nie on sie pomylil)
    mamy teraz zrobic.

    Nikt z glodu nie umrze, lecz stawiajac spoleczenstwo w takiej
    sytuacji w zasadzie wymuszasz na nim decyzje.
    Dodajac do tego poczucie chaosu i bezradnosci mieszkaniec Cypru oko
    przymknie na grabiez cudzej wlasnosci i w zasadzie on jako
    obywatel Cypru zostanie złodziejem nie z wlasnej winy.

    Nie chce takiej UE.

    Bez analizy bledów nie mozna zrobic kroku do przodu,
    mało tego, najprawdopodobniej
    zostaną one w przyszlosci powtorzone.

    pozdrawiam
    Adams

  • 35. Data: 2013-03-20 15:27:48
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote in message

    > Niestety tak to wyglada, nie chodzi o to ze Cypryjczyków opodatkują bo jak
    > piszesz jest ich kilka procent z 800tys mieszkancow,
    > ale o to ze to nic nie da, a jak sie da palec to za chwile
    > banksterzy zjedza cała rekę.
    > Poza tym to jest zwykle skurwysyństwo.:-)

    Jedyna nadzieja, że FSB im to wybije z głowy :-)

  • 36. Data: 2013-03-20 15:29:44
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > Uprzedzając pytania tych co mi znowu zarzuca bronienie władzy. Uważam że
    > pomysł jest zły, ale w obecnej sytuacji wcale nie najgorszy, a może nawet
    > najmniej zły dla przeciętnego obywatela. Jak ktoś ma lepszy pomysł to
    > niech go poda.

    Kary śmierci dla polityków. Następni będą się bali.

  • 37. Data: 2013-03-20 15:30:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Mniej złe dla Cypryjczyków.

    Tragiczne, bo teraz dopiero sie zacznie...

    > W takim razie jakie rozwiązanie proponujesz?

    Kiedys Ci napisalem, ze moge zaczac sie zastanawiac nad problemem wogole jak
    zacznal mi za to placic. To nie jest efekt snobistycznej megalomanii, tylko
    zwrocenie uwagi na to, ze ktos za to bierze pieniadze. Wiec jako postronny
    obserwator pozostawiam sobie prawo do oceny i pisania glupot bez
    konsekwencji.

    > - bankructwo i zaprzestanie wypłacania rent, emerytur i pensji w
    > budżetówce?
    > - czy może wyjście ze strefy euro i skokową dewaluację własnej waluty o
    > 50%?
    > - A może podniesienie VAT i PIT do 30%?
    >
    > Każde z tych rozwiązań będzie dla przeciętnego obywatela gorsze od utraty
    > 9% oszczędności.

    Nic nie usprawiedliwia okradania ludzi z ich wlasnych oszczednosci.
    To jest grabierz i tyle. Gangster wchodzacy do domu kiedy spisz spokojnie.
    Rzad niczym sie nie rozni. Obywatela na dobra sprawe to g..no obchodzi jakie
    problemy ma kraj, bo do zarzadzania zatrudnia rzad. Ja rozumiem, ze
    przyczyny sa obiektywne i sa sytuacje ktore juz sie wydarzyly, ale do chuchu
    trzeba tez miec troche godnosci.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2013-03-20 15:40:25
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > A ja mysle, ze to jest jakis plan w ktorym Cypryjski rzad sie nie
    > zorientowal.
    > Utrata zaufania do systemu bankowego to noz w serce gospodarki. Zaloze
    > sie, ze kolejki w bankach beda bardzo duze po wyplacenie gotowki. To chyba
    > jakis sygnal zeby lokowac kapital gdzies indziej.

    Tak dokładnie jest! Podpisuję się pod tym. Tylko że Rosjanie nie dadzą sobie
    w kaszę dmuchać, a politycy będą się w ukrywać na obczyźnie do końca życia o
    ile ich wcześniej nie dopadną polonem :-) To już nie są żarty. W imieniu
    prawa ograbiać obywateli innego kraju. To już pachnie interwencją militarną.
    Z Polską może by im wyszło ale z Ruskimi ... ? Jedyna nadzieja że nie
    dopuszczą do precedensu, bo będzie to oznaczać że i u nas mogą nam zabrać
    bez pytania. Tylko na dłuższą metę skończy się to rewoltą, a już dawno w
    europie wojny nie było. Jak zabiorą cypryjczykom to i nam zabiorą. Trzeba
    będzie wycofywać z banków oszczędności.
    Przy 1 bilione złotych na tablicy Balcerowicza to by trzeba zabrać nam
    pokaźną sumę. To jest po kilkadziesiąt tysięcy na łeb dorosłego Polaka.
    Chyba trzeba by zabrać nam wszystko.

  • 39. Data: 2013-03-20 15:46:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Kto i po co trzyma w banku więcej niż wynoszą bankowe gwarancje? Jak ktoś
    > ma wolną gotówkę to może kupić akcje, obligacje, kruszec, ziemię itd.
    > Trzymanie gotówki w banku nigdy nie było i nie będzie dobrym pomysłem.

    Bylo do poczatku tego tygodnia. Wszystkie inne mozliwosci jakie wymieniles
    byly zagrozone takim samym albo i wiekszym ryzykiem niz trzymanie lokaty w
    banku. Zreszta dla tych co maja to jedynie dywersyfikacja.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2013-03-20 15:46:55
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

> [...]
    > Rzad niczym sie nie rozni. Obywatela na dobra sprawe to g..no obchodzi
    > jakie problemy ma kraj, bo do zarzadzania zatrudnia rzad.

    Nawet nie rząd a bank czy jego pracowników. I rządowi powinno być wara od
    tego.
    Jedynym gwaantem teraz staje się Rosja. Nie wiem ile mają tam Chiny
    wspólnego ale Rosja powinna podjąć zdecydowane kroki.