  • 161. Data: 2011-05-11 20:53:06
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-11 22:22, M wrote:
    > - powiesz JAK? Powiesz jak osiągnąć wolny rynek?
    > Jak na razie dowiedziałem się, że trzeba głosować na partię. Albo mieć
    > dyktatora generała.

    ...albo głosować na partie które wolności gosp. są najbliższe.

    Problem w tym, że w demokracji populizm jest bardzo nośny. Masy są
    sterowane, CHCĄ być oszukiwane, mamione.
    Historia zna niewiele przypadków, w których szczera obietnica wyborcza
    idąca pod prąd oczekiwaniom społecznym pozwala te wybory wygrywać.
    Niejaki W. Churchill obiecał kiedyś anglikom krew i łzy i.... wygrał
    wybory. Niestety normą jest populizm, obiecywanie czegokolwiek - cudu,
    drugiej Irlandii, Japonii whatever + tricki PR-owe.
    PO kiedyś mieniła się liberałami a potem okazało się, że to socjaliści
    czystej wody.

    Pytasz jak w takich realiach wprowadzać wolność, niczego nie obiecując?
    No można obiecać, że nie będzie się ludzi w konu okradać z ich ciężko
    zarobionych pieniędzy. Ale ludzie wolą słyszeć kłamstwa, że ktoś im
    wręcz coś da!

    Tak więc wolnego ryneku długo jeszcze mieć nie będziemy.
    No chyba, że przyjdzie bankructwo państwa i ludzie pogonią socjalistów
    widłami.

  • 162. Data: 2011-05-11 21:46:07
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-11 22:53, quent pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc wolnego ryneku długo jeszcze mieć nie będziemy.
    > No chyba, że przyjdzie bankructwo państwa i ludzie pogonią socjalistów

    I to co piszesz to jest właśnie populizm.

    Podasz wreszcie jakiś konkret poza populistycznymi hasłami na miarę Leppera?

    M.

  • 163. Data: 2011-05-11 21:57:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 11 May 2011 20:49:50 +0200, M napisał(a):

    > Właśnie szczepienia (ochrona populacji) jest wspólnym celem, którego nie
    > da się zrealizować na poziomie jednostki.

    No i?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 164. Data: 2011-05-11 21:58:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 11 May 2011 20:04:12 +0200, quent napisał(a):

    > Wtedy był komunizm a to jednak nie do końca to samo.

    Komunizmu w Polsce, na szczęście, nigdy nie było.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 165. Data: 2011-05-11 22:18:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-11 23:46, M wrote:
    > I to co piszesz to jest właśnie populizm.

    Ty już kilkanaście postów wyżej odszedłeś na jakąs orbitę. Piszę jeszcze
    tylko dlatego, że może ktoś to jeszcze czyta.

    > Podasz wreszcie jakiś konkret poza populistycznymi hasłami na miarę
    > Leppera?

    Konkret? Ciągle się pojawiają. Może nie doczytujesz? :-)
    Ty zdaje się dobrze wiesz jak się buduje socjalizm - więc może łatwiej
    będzie Ci załapać jeśli zdasz sobie sprawę, że wolność gosp. buduje się
    mniej-więcej odwrotnie.

  • 166. Data: 2011-05-11 22:20:54
    Od: quent <x...@x...com>

    > Komunizmu w Polsce, na szczęście, nigdy nie było.

    Kwestia definicji.
    Miniony system miał jednak wiele z komunizmu a nazwanie go socjalizmem
    to eufemizm.

  • 167. Data: 2011-05-12 17:43:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 00:18, quent pisze:

> [...]
    > Ty zdaje się dobrze wiesz jak się buduje socjalizm - więc może łatwiej
    > będzie Ci załapać jeśli zdasz sobie sprawę, że wolność gosp. buduje się

    To znaczy. Jak to zrobisz. Wymień ten konkret.

    Jak na razie stwierdziłeś, że będziesz budował wolność w oparciu o
    wojsko, policję i sądy.

    Ja się pytam, jak np. zabronisz tworzenia oligopoli? Sam stwierdziłeś,
    że się tworzą poprzez zmiany prawa.

    M.

  • 168. Data: 2011-05-12 17:44:03
    Od: M <M...@o...pl>

    > No i?

    Więc moim zdaniem akurat planowanie szczepień na poziomie całej
    populacji jest obowiązkiem państwa a nie jednostki. Jednostka nic tutaj
    nie zdziała.

    M.

  • 169. Data: 2011-05-13 07:52:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Nie kumam o co Ci chodzi.

    Prawo jest dla prawników. Przeciętny człowiek nie jest w stanie korzystać z
    niego.

    > Które prawo? Obecne?

    Każde. Taka jest natura prawa, że tworzy mniej lub bardziej ogólne przepisy,
    które siłą rzeczy nie nadają się do stosowania w każdej sytuacji.

    > Jaki związek moje chciejstwo z rodzajem własności do drogi?

    Zupełnie elementarny. Jako właściciel możesz zdecydować czy droga albo kolej
    będzie szła obok twojego domu. Dzisiaj właściwie nie masz nic do gadania.

  • 170. Data: 2011-05-13 07:57:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

> [...]
    >
    > Właśnie szczepienia (ochrona populacji) jest wspólnym celem, którego nie
    > da się zrealizować na poziomie jednostki.

    Znaczy według Ciebie te szczepienia nie działają na jednostkę ???