  • 171. Data: 2011-05-13 07:58:47
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > Prawo jest dla prawników. Przeciętny człowiek nie jest w stanie korzystać
    > z niego.

    Prawo być musi. Chcesz z tym polemizować? To niedorzeczne!
    Na WR konkurencja prawników byłaby przeogromna, przeciętnego człowieka stać
    byłoby na jego wynajęcie.

    > Jako właściciel możesz zdecydować czy droga albo kolej będzie szła obok
    > twojego domu.

    Jako właściciel czego?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 172. Data: 2011-05-13 08:26:13
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
    > Ja się pytam, jak np. zabronisz tworzenia oligopoli?

    Było już o tym.
    Wolny rynek, składa się m.in. ze słowa "wolny".
    Gdy jest WR to idąc ulicą, możesz zrobić komuś zdjęcie, on daje Ci kasę do
    kieszeni i każdy idzie w swoją stronę. Państwo w ogóle do takiej transakcji
    nie wtyka nosa.
    Każdy może sobie tworzyć oligopole jakie chce. Sęk w tym, że na WR mało
    prawdopodobne jest ich utrzymanie się przez dłuższy czas - dostęp do rynku
    jest nieograniczony, w każdej chwili może pojawić się, ktoś kto układ
    rozbije, dodatkowo, istnieje ogromna pokusa aby z układu się wyłamać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 173. Data: 2011-05-14 20:06:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Prawo być musi. Chcesz z tym polemizować? To niedorzeczne!
    > Na WR konkurencja prawników byłaby przeogromna, przeciętnego człowieka
    > stać byłoby na jego wynajęcie.

    To jest właśnie niedorzeczne, by wynajmować prawnika do prawa, które się
    chce stosować

    > Jako właściciel czego?

    Drogi. Pisałem już.

  • 174. Data: 2011-05-15 16:32:25
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 10:26, quent pisze:
    > Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
    >
    > Było już o tym.

    Nie było.

> [...]
    > rynku jest nieograniczony, w każdej chwili może pojawić się, ktoś kto
    > układ rozbije, dodatkowo, istnieje ogromna pokusa aby z układu się wyłamać.

    Zieeeeeeeeeeeeeew.
    Napiszesz, jak nakażesz zrobienie wolnego rynku? Czy będziesz wciąż
    unikał tematu i bredził o drobnym rzemiośle?

    M.

  • 175. Data: 2011-05-15 16:33:47
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 09:58, quent pisze:
    > Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    >
    > Prawo być musi. Chcesz z tym polemizować? To niedorzeczne!
    > Na WR konkurencja prawników byłaby przeogromna, przeciętnego człowieka
    > stać byłoby na jego wynajęcie.

    Niestety prawo zabrania wolnej konkurencji prawników. Możesz napisać,
    jak zrobisz, żeby tak było i nie mogło się zmienić w przyszłości?

    M.

  • 176. Data: 2011-05-15 17:23:44
    Od: quent <x...@x...com>

    IMO pisałem już...
    Ew. zadaj dobre pytanie. Najlepiej takie, żeby można było odp. TAK lub NIE.

    Pozdr.

  • 177. Data: 2011-05-15 17:30:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-15 18:33, M wrote:
    > Niestety prawo zabrania wolnej konkurencji prawników. Możesz napisać,
    > jak zrobisz, żeby tak było i nie mogło się zmienić w przyszłości?

    Dopóki jest demokracja to gwarancji nie ma, że raz wprowadzone prawo nie
    zostanie zmienione.
    Można oczywiście próbować pewne rzeczy umocować w konstytucji, gdyż jej
    zmiana nie jest już łatwa do przeprowadzenia.
    Na początek trzeba wywalić z konstytucji zapis o "sprawiedliwości
    społecznej" i w ogóle ją zmienić, tak aby wszelkie akty prawne
    postulujące ograniczenia wolnej konkurencji były niekonstytucyjne.

    Np. w USA nie ma prawa nakazującego płacenie przez obywateli USA podatku
    dochodowego, bo gdyby istniał to były niekonstytucyjny.
    Jednak znakomita większość płaci albo z nieznajomości swoich praw albo
    dla świętego spokoju. IRS jest tam baaardzo przekonywujące ;-)

  • 178. Data: 2011-05-16 16:03:21
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 19:23, quent pisze:
    > IMO pisałem już...
    > Ew. zadaj dobre pytanie. Najlepiej takie, żeby można było odp. TAK lub NIE.

    Niewiele napisałeś.

    Jak na razie powiedziałeś, że trzeba wprowadzić wolność poprze wojsko,
    policję i sądy.

    Dodatkowo stwierdziłeś, że wolność polega na tym, że inni mają takie
    same poglądy jak ty.

    M.

  • 179. Data: 2011-05-16 19:08:12
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > Dodatkowo stwierdziłeś, że wolność polega na tym, że inni mają takie same
    > poglądy jak ty.

    To jest bardzo ciekawe.
    Wolność polega na tym m.in., że ja zakładam radio i Ty i każdy z nas nadaje
    w swoją stronę - ja na prawo a Ty na lewo zapewne. Istotne jest w tym, że
    każdy nadaje za własne a nie podatnika pieniądze. No i nie stoi nad nami
    żaden urząd rozdający koncesje na to nasze "nadawanie".

    Gdzie Ty tu widzisz przymus identyczności poglądów.
    Mam nadzieje, że nie mówisz o złodziejstwie, czyli pobieranie podatków od
    Nowaka tylko po to aby część z tego (potrąciwszy prowzję) dać potem
    Kowalskiemu. Na złodziejstwo w normalnym ustroju przyzwolenia nie ma.

  • 180. Data: 2011-05-16 19:31:38
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 21:08, quent pisze:

    > To jest bardzo ciekawe.
    > Wolność polega na tym m.in., że ja zakładam radio i Ty i każdy z nas
    > nadaje w swoją stronę - ja na prawo a Ty na lewo zapewne. Istotne jest w

    Nie da się tak. Jakbyś chodził na fizykę, to byś wiedział, że nadajnik
    emituje w obie strony. A ty nadając w moją zakłócasz moją wolność.

    > Gdzie Ty tu widzisz przymus identyczności poglądów.

    Ktoś tu ci zaproponował kulturę, naukę - jako rzecz do sfinansowania.
    Arbitralnie stwierdziłeś, że takie poglądy nie są "wolnymi poglądami",
    bo "prawidłowe i wolne poglądy" to wojsko, policja i sądy.

    Czyli co. Resztę wystrzelasz? Zagazujesz? Zmusisz do emigracji?
    I to wszystko w imię wolności?

    M.