  • 21. Data: 2011-04-29 17:23:09
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-29 19:16, Maniek4 pisze:

    > Cala ta UE probuje na obywateli przerzucic koszty panstwowych inwestycji a
    > przy okazji okaze sie, ze za ogrzewanie i tak bedziemy placic tyle samo.

    Nie widzisz sprzeczności w tym co napisałeś? Państwowe inwestycje
    finansowane są niby z czego jak nie z pieniędzy obywateli?

    M.

  • 22. Data: 2011-04-29 18:04:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzisz sprzeczności w tym co napisałeś? Państwowe inwestycje
    > finansowane są niby z czego jak nie z pieniędzy obywateli?

    Nie widze sprzecznosci, bo podatki nam nie spadna, spadnie za to zuzycie
    energii, wiec inwestycje w tej dziedzinie beda mniejsze. Nie zabraknie za to
    pomyslow do wydawania nadwyzek. Wzrosna za to ceny mieszkan i domow.
    Zastanawiam sie tylko kogo na to bedzie stac. Po za tym wiekszosc ludzi nie
    ma pojecia jak pozyskac samemu energie a nie dlugo kazdy bedzie musial to
    robic. Czemu panstwo do dzis jest zainteresowane "utrzymywaniem"
    istniejacych przepisow dotyczacych przydomowych elektrowni wiatrowych?
    Przeciez dzis zeby postawic wiatrak trzeba spelnic takie same warunki jak
    dla hektarowych farm wiatrakowych. Obluda, cynizm i hipokryzja. Nauczony
    doswiadczeniem widze w tym drugie dno a nie nasze dobro.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-04-29 18:20:24
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-29 20:04, Maniek4 pisze:
    > Obluda, cynizm i hipokryzja. Nauczony
    > doswiadczeniem widze w tym drugie dno a nie nasze dobro.

    Otóż to. Korupcja z lobbingiem piszą ustawy a nie "wybrańcy narodu".
    Niektórzy ciągle naiwnie wierzą w uzdrawiającą moc państwowych regulacji.

  • 24. Data: 2011-04-29 18:46:22
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2011-04-26 23:57, RudeBoy pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/8,648907_Nie-wystarczy-byle
    -cegla--byle-pustak.html

    > dziękujemy Ci nasz Związku Socjalistycznych Republik Europy

    Ja widzę tu zupełnie inny problem.
    Otóż problemem jest to, że my mieszkamy w kraju, w którym klimat jest
    taki, jaki jest. Dla Hiszpana, Włocha, Greka, czy Portugalczyka te
    przepisy nie zmienią praktycznie nic.
    Dla Francuza i Niemca zmienią niewiele. Ale dla nas, czy Estończyków
    zmienią bardzo wiele. Problem w tym, że 'nowe' kraje unijne się w tym
    wszystkim nie liczą i z tego powodu dostajemy po tyłkach bo nasze
    problemy w Brukseli nie istnieją.

    Kazek

  • 25. Data: 2011-04-29 19:15:11
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:57, RudeBoy pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/8,648907_Nie-wystarczy-byle
    -cegla--byle-pustak.html
    > dziękujemy Ci nasz Związku Socjalistycznych Republik Europy

    Ja tam nie wiem skąd takie zaskoczenie.
    Przecież UE to pole do popisu wszelkiego rodzaju lobbystów. Zrobią
    wszystko aby zapewnić zyski koncernom a przeciętny obywatel się nie liczy.
    Panujący w UE szybko zadbają o to aby tylko wąska grupa obywateli miała
    dostęp do paliw, domów i innych dóbr "luksusowych". Reszta motłochu
    niech pracuje i przynosi zysk wybrańcom.

    No aby to zrobić w białych rękawiczkach wszystko realizuje się pod
    szyldem "EKOLOGII".

    No ale cóż... sam nie potrafię zrozumieć jak bardzo ludzie (nawet ci,
    którzy uważają się za mądrych) dają się zmanipulować.

    --
    M.

  • 26. Data: 2011-04-29 21:29:37
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > energii, wiec inwestycje w tej dziedzinie beda mniejsze. Nie zabraknie za to

    Nie wiem co to jest spadanie podatków. Spadają na ziemię?

    > pomyslow do wydawania nadwyzek. Wzrosna za to ceny mieszkan i domow.

    Jak 1kWh będzie kosztować 5zł (w dzisiejszych cenach) a ogrzewanie
    roczne będzie kosztować 30-50tys. zł rocznie to będzie już za późno by
    wszystko przebudować.

    > Zastanawiam sie tylko kogo na to bedzie stac. Po za tym wiekszosc ludzi nie

    Ja też się zastanawiam, kogo będzie stać na posiadanie domu, który
    zużywa energię.

> [...]
    > dla hektarowych farm wiatrakowych. Obluda, cynizm i hipokryzja. Nauczony

    Jakieś źródło tych rewelacji? IMHO mały wiatrak generuje przede
    wszystkim mniejszy hałas a to jest chyba główne ograniczenie (przepisy
    mówią o tym, że nie może za bardzo hałasować). Mały wiatrak ma mniej niż
    AFAIR 15m (nie pamiętam dokładnie, ale jest ograniczenie wysokości).

    Tak więc nie jest prawdą, że postawienie 40MW farmy wiatraków to jest to
    samo, co postawienie przydomowego wiatraka.

    I jeszcze jedno. Przy stawianiu dużych wiatraków przebudowuje się drogi
    dojazdowe, bo nie masz jak dowieźć go na miejsce (nie mieści się w
    zakrętach).

    M.

  • 27. Data: 2011-04-29 23:05:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wiem co to jest spadanie podatków. Spadają na ziemię?

    Tak, wlasnie o to mi chodzilo.

    > Jak 1kWh będzie kosztować 5zł (w dzisiejszych cenach) a ogrzewanie roczne
    > będzie kosztować 30-50tys. zł rocznie to będzie już za późno by wszystko
    > przebudować.

    O czym Ty piszesz? Czemu nie 500 tys. rocznie?

    > Ja też się zastanawiam, kogo będzie stać na posiadanie domu, który zużywa
    > energię.

    Moze Ciebie stac na dom za milion zlotych, mnie i praktycznie wszystkich
    ktorych znam a napewno wiekszosci tez nie.

    > Jakieś źródło tych rewelacji?

    Tak, eksperckie audycje radiowe przy okazji budowy elektrowni atomowych. Nie
    buduje wiec zrodla mnie nie interesuja, za to slucham i czytam tych co jak
    twierdza znaja sie na tym.

> [...]
    >
    > Tak więc nie jest prawdą, że postawienie 40MW farmy wiatraków to jest to
    > samo, co postawienie przydomowego wiatraka.

    Czyli wszyscy klamia, a to tylko gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-04-29 23:07:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Otóż problemem jest to, że my mieszkamy w kraju, w którym klimat jest
    > taki, jaki jest. Dla Hiszpana, Włocha, Greka, czy Portugalczyka te

    Oni moze sie chlodza?

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2011-04-30 00:20:40
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > dla hektarowych farm wiatrakowych. Obluda, cynizm i hipokryzja. Nauczony
    > doswiadczeniem widze w tym drugie dno a nie nasze dobro.

    Cen mieszkań nie regulują przepisy tylko popyt i podaż. Ceny zawsze zależą od
    ilości wolnych mieszkań i domów i od możliwości finansowych potencjalnych
    nabywców. Sprzedaję teraz mieszkanie w łodzi, cena jaką zapłaci mi nabywca
    jest ponad dwa razy mniejsza od gorszego o podobnym metrażu mieszkania w
    Warszawie. Nowe domy budowane w zasadzie z tanich materiałów izolacyjnych będą
    tańsze od tych budowanych dzisiaj. Ktoś mi zarzucił że występowałem jako
    przeciwnik rekuperatorów. Tak, jestem przeciwnikiem rekuperatorów w budynkach
    w których straty na wentylacje stanowią 20% kosztów ogrzewania. Ale w nowych
    budynkach, dobrze ocieplonych takie straty będą w zasadzie stanowiły prawie
    100% kosztów ogrzewania. I w nich będą potrzebne jak powietrze do oddychania.
    W takich budynkach również gruntowe wymienniki ciepła będą miały sens, Solary
    też. Jeśli do ogrzania domu potrzeba będzie mocy w granicach 2kW to nawet 300W
    uzyskanych z z 3m2 będzie stanowiło spory procent energii. Trybisz, zamiast
    15m2 solarów try metry kwadratowe. Zamiast ogromnego rekuperatora mały i tani.
    W tym szaleństwie jest metoda. Mieszkania oczywiście zrożeją. W pewnym
    momencie pomimo zmniejszania się liczby ludzi w Polsce w sposób drastyczny
    zabraknie mieszkań. Wiesz dlaczego? Dochodzi kres żywotności wielkiej płyty.
    Na zachodzie Europy wielka płyta już praktycznie nie istnieje. Z jej resztkami
    uporają się w przeciągu góra 10 lat. Dlatego już teraz są zmiany w przepisach
    i nowe prawo nakazujące budowanie ciepłych domów. Wielka płyta zwyczajnie nie
    nadaje się do skutecznej termomodernizacji. Nigdy nie spełni nowych norm.
    Dlatego trzeba ją rozwalić. Oni takich pomysłów nie wyciągają z czapki tak jak
    to robi magik z królikiem. Wszystko mają policzone. Ile gdzie i komu trzeba
    dać kasy żeby to zrobić. Na pewno w okresie przejsciowym będzie pomoc unijna
    dla inwestorów modernizujących istniejące budynki. Prawdopodobnie będzie tak
    że mają oszacowane ile spadną koszty ogrzewania w nowych lub dostosowanych do
    norm domach. Pójdą dla inwestorów kredyty umożliwiające spełnienie norm i
    spłacane z różnicy jaką uzyskają poprzez niższe opłaty za energię. Nikt na tym
    nie straci a wszyscy zyskamy. Koszt utrzymania domu czy mieszkania pozostanie
    taki sam ale będziemy mieli czystsze powietrze i nikt nie będzie szantażował
    Unii tym że może się obrazić i zakręci zawór od gazu albo ropy. Jedna prosta
    zmiana i same korzyści. A tak na marginesie. Ktoś nieudolnie argumentował że w
    Polsce klimat jest jaki jest i najlepiej żeby zostało po staremu. I że w innej
    sytuacji są kraje położone bliżej równika. Faktycznie prawie nie grzeją. Ale
    za to intensywniej chłodzą. Byłem na wakacjach na Majorce. To jak się gdzieś
    jest to się ogląda z ciekawości co tubylcy robią. Ano budują domy. Z izolacji
    jednego nowego domu budowanego na Majorce teraz w Polsce ocieplają trzy takie
    same pod względem wielkości domy. Idiota jak by zobaczył to na filmie to by
    powiedział że chyba ich pojebało. Ale wystarczy tam pojechać i wyjść w
    sierpniu w południe z hotelu albo domu na ulice. My mamy średnią całoroczną
    temperturę w okolicach 10 stopni.\Oni prawie 30 stopni. To jeszcze wieksze
    gówno. Bo w Polsce założysz`sweterek a oni nie mają już nic do zdjęcia. I żeby
    móc żyć i pracować muszą studzić powietrze w budynkach. W Polsce zimą można
    sobie zrobić cieplej paląc drewno w kominku. Oni muszą do chłodzenia uzywać
    prądu robionego z gazu albo ropy. Jak na dłoni widać który budynek jest
    energooszczędny. Na jednych są po dwie-trzy duże chłodnice od klimatyzatorów
    na innych jedna mała. A tak na marginesie. Z ciekawości oglądałem ofert
    sprzedaży domów i mieszkań. Za pieniądze jakie dostanę za mieszkanie w Łodzi
    tam można kupić podobne lub stary domek z kawałkiem działki. I gdybym znał ich
    język i była by dla mnie tam praca to za miesiąc bym nadawał na niusy z Majorki.

  • 30. Data: 2011-04-30 07:37:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-29 21:15, Skimir pisze:
    > No ale cóż... sam nie potrafię zrozumieć jak bardzo ludzie (nawet ci,
    > którzy uważają się za mądrych) dają się zmanipulować.

    Choroba umysłu. Nie poradzisz...
    Nawet wybitne jednostki popadają w chorobę.
    Inni są zwyczajnie naiwni i są pożywką dla tych cwanych co kręcą na tym
    lody. Ci cwani mają media a to wystarczy aby zmanipulować masy.
    A masy? Cóż, statystycznie zwykle nie wiedzą na jakim świecie żyją.
    Tyle, że one stanowią głosującą większość z czego wprost wynika, że w
    demokracji decydują głupcy.

    Pozdr.