  • 41. Data: 2016-09-04 09:33:55
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 17:34:31 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Tyle tego piszesz, że jak się nie spojrzy na autora to można by pomyśleć
    > że wszyscy tak uważają. A tak to pewnie sam z BK zrobiłeś i teraz chcesz
    > żeby wszyscy mieli równie źle jak Ty.
    Wprost przeciwnie
    Sięgnij do starszych postów Kiki-ego tych z okolic 2010 roku jeśli mnie pamięć nie
    myli i poczytaj. Dość regularnie i dokładnie opisywał co i jak.
    Poroszajs w budownictwie jednorodzinnym nie ma praktycznie zalet. W latach 2007...
    podczas boomu wygrywał ceną i dostępnością jedynie

  • 42. Data: 2016-09-04 12:34:22
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 04.09.2016 09:33, Kris wrote:

> [...]
    > Poroszajs w budownictwie jednorodzinnym nie ma praktycznie zalet. W latach 2007...
    podczas boomu wygrywał ceną i dostępnością jedynie

    Dokładnie i nikt nie przestrzegał jak należy się z nim obchodzić. Nawet
    producent nie publikował żadnych materiałów co należy zrobić żeby nie
    wiało z gniazdek, nie wiało murem, że przewodzi ciepło, co ze szczytami.
    Jedynie było samo gówno marketingowe.

    Później się okazało, że porotherm (cała ceramika porowata )bez
    specjalnego traktowania to katastrofa termodynamiczna.

  • 43. Data: 2016-09-04 13:17:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 12:35:02 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Później się okazało, że porotherm (cała ceramika porowata )bez
    > specjalnego traktowania to katastrofa termodynamiczna.

    Aż nie mogę się doczekać kiedy zamieszkam, bo taką tragedię roztaczacie
    o tym porotermie że muszę na własnej dupie się przekonać :>
    Na razie walczę z dziesiątkami innych gówien i niedoróbek, na poroterm
    na razie nie mam specjalnie głowy.

    L.

  • 44. Data: 2016-09-04 14:30:24
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 04.09.2016 13:17, Lisciasty wrote:

> [...]
    > o tym porotermie że muszę na własnej dupie się przekonać :>
    > Na razie walczę z dziesiątkami innych gówien i niedoróbek, na poroterm

    Jak go otynkowałeś z zewnątrz, przykleiłeś styroian na ramkę, zakleiłeś
    od góry szczeliny i przykleiłeś tam styropian, jak ociepliłeś murłatę
    pianą i styropianem to nie masz się czego zbytnio obawiać.

  • 45. Data: 2016-09-04 16:14:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > przeczytales wątek? tu sa silne argumenty przeciw ceramice dziurawej.
    > A twój post to rozpaczliwiec majacy podtrzymac dobre samopoczucie - wbudowales z
    ceramiki dziurawej zapewne :) Mam racje?

    Ha! Jeszcze nie :-))

    Ale przerabiałem już temat przez kilka ostatnich tygodni i wszystkie
    znaki na niebie i ziemi wskazują na ceramikę. Po czym wchodzę tu na
    grupę i biała plama na mapie. Trochę nie chce mi się znowu rozdrapywać
    tematu.

    I architekt i wykonawca i nawet sprzedawca w składzie, mimo że ma też BK
    i wyszło by trochę drożej to mówi, że to sztuczne gówno z chemią i żebym
    robił ceramikę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2016-09-04 16:24:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > nawet sprzedawca w składzie

    A dokładnie cytując, to porównał BK do uszczelnień ciężkich jak
    dysperbit które kiedyś były tylko na rozpuszczalnikach i po latach
    wychodziło jak się ludzie truli - to mnie powiedział.

    A BK to nie jest czasem z popiołu też robione?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2016-09-04 17:26:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 16:14:02 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    >
    > I architekt i wykonawca i nawet sprzedawca w składzie, mimo że ma też BK
    > i wyszło by trochę drożej to mówi, że to sztuczne gówno z chemią i żebym
    Architekt- to ten sam co gadał ze dolne poziome źródło PC co 10 lat do regeneracji?
    Jeśli ten sam to dziwi mnie ze mu dalej płacisz.
    Wykonawca- tu się zdziwiłem bo w BK się przyjemniej robi
    Sprzedawca- poleci to co mu większy zysk przyniesie i sentymentów nie ma.
    Dodatkowo robienie bruzd w poroszajsie jest trudniejsze, wieszanie czegokolwiek
    też(aczkolwiek mało się teraz na ścianach wiesza) docinanie itp.
    Trudno znaleźć zalety poroszajsu.
    Jedyna jaka mi do głowy przyszła to taka że Adam Sz. ma i chwali;)

  • 48. Data: 2016-09-04 20:08:13
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > A BK to nie jest czasem z popiołu też robione?

    Pisałem o tym parę lat temu.
    Ponieważ mieszkam blisko dużej (byłej) cegielni, mam niewielki wgląd na
    sprawę.
    Początkowo do gliny dodawano tylko piasek i wapno .Ponieważ było to
    drogie,szukano innych sposobów na schudzania mieszanki.Pyły były doskonałe do
    tego celu.Tym bardziej, że elektrociepłownie jeszcze płaciły za to jakąś
    kasę.Ponieważ surowiec (glina)była dobrej jakości, pyłów było chyba więcej
    niż w suporku.W końcu i tak cegielnia padła.
    Ale suporka już nie ma, a BK to całkiem co innego.Tylko technologia jest
    podobna.
    Ale tak w ogóle, to ceramika jest spoko.Szkoda, że nie dodają że
    pełna,przedwojenna...
    pozdro.abomito

  • 49. Data: 2016-09-04 20:39:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 14:30:30 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Jak go otynkowałeś z zewnątrz,

    nie

    > przykleiłeś styroian na ramkę,

    prawdopodobnie jest na placki

    > zakleiłeś od góry szczeliny i przykleiłeś tam styropian,

    jeszcze nie, jest w planie

    > jak ociepliłeś murłatę
    > pianą i styropianem to nie masz się czego zbytnio obawiać.

    Nie mam murłaty :>

    L.

  • 50. Data: 2016-09-04 20:49:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dodatkowo robienie bruzd w poroszajsie jest trudniejsze, wieszanie czegokolwiek
    też(aczkolwiek mało się teraz na ścianach wiesza) docinanie itp.

    Racja, to już na oczy zobaczyłem.

    > Trudno znaleźć zalety poroszajsu.
    > Jedyna jaka mi do głowy przyszła to taka że Adam Sz. ma i chwali;)

    Tylko po za mną budują się w okolicy jeszcze cztery inne domy. Tylko
    jeden z nich użył BK. Na dodatek to ten najmniejszy domek - może chce
    oszczędzić pomyślałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz