  • 21. Data: 2011-09-06 21:21:42
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 22:20, kiki pisze:
    > No więc ci odpowiadam. Masz budować z betonu komórkowego, klejonego
    > cienko na poziome i pionowe spoiny i na to z 15cm styropianu.
    > Żaden porotherm ani silikaty. Przez porotherm wieje, a silikaty
    > przewodzą zimno.

    Skąd to przekonanie do betonu? Z tego co czytam i ogólnych opinii to
    wszyscy raczej tą teorię by odwracali na niekorzyść betonu.. Możesz
    czymś się podeprzeć, jakimiś wynikami pomiarów w praktyce, testami,
    czymkolwiek co można poczytać w tym temacie?

    --
    PW

  • 22. Data: 2011-09-06 21:53:03
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 10:40:46 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > 20cm to ja mam na porothermie 25cm i to jest idealne polaczenie ;) Na
    > silikatach 18cm nawet bym dal 30cm styro! Koszt tego muru jest prawie
    > w kazdym wypadku taki sam (18 silki + 30 styro lub 25 porotherm + 20
    > styro lub 30 porotherm + 15cm styro), a im mniejsza grubosc sciany i
    > wiecej styro tym U lepszy) wiec wogole bym sie nie zastanawial - jak
    > najcienszy mur (a z niczego innego niz z silikatow kierbud nie pozwoli
    > wybudowac cieniej niz 20cm) + najgrubiej ocieplenia jak sie da.

    A nam się konstruktor burzy, że silikat 18 cm to mało i będzie trzeba z
    24 robić...

    --
    ŁC
    Kanapka studencka - chleb posmarowany nożem.

  • 23. Data: 2011-09-07 05:02:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skąd to przekonanie do betonu?

    Argument ze silikaty przewodzą zimno jest bzdurny - oczywiscie ze tak jest, i
    oczywiście ze to nie ma najmniejszego znaczenia, bo przeciez mur nie spełnia funkcji
    ocieplenia. Własnie po to dajemy styropian. Jak dla mnie za betonem komórkowym byłby
    tylko argument ze łatwiej w nim robic instalacje. Ale to chyba niezbyt ważne bo
    fachowcy sobie i tak poradzą. Nie słyszałem zeby zrobienie prądu w silce było
    znacząco droższe niż w BK.

    b.

  • 24. Data: 2011-09-07 05:06:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > A nam się konstruktor burzy, że silikat 18 cm to mało i będzie trzeba z
    > 24 robić...

    Mam znajomka z całkiem dużym domem typu parter + poddasze uzytkowe, on ma silke
    18+styro, wydawałoby sie ze budynek jednorodzinny to musi sie z tego dac zrobić
    zawsze. Ale na konstruktora rady nie ma - jego słowo ostateczne. Co najwyżej mozna
    sie z innym skonsultować...

    b.

  • 25. Data: 2011-09-07 06:15:29
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 07:06:17 +0200, Budyń napisał(a):

> [...]
    > sie z tego dac zrobić zawsze. Ale na konstruktora rady nie ma - jego
    > słowo ostateczne. Co najwyżej mozna sie z innym skonsultować...

    Dom troszkę nietypowy ;-) a konstruktor z tych sensownych, więc...
    trudno.

    A ad. silikatów jeśli szukać wad silikatów, to kontekście wykonawczym
    jest znaczna waga. Ale to "boli" tylko raz, jak się ściany stawia.

    --
    ŁC
    Hostessy są po to, aby były cycki

  • 26. Data: 2011-09-07 10:13:55
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Jak już się decydujesz na te silikaty, to przy murowaniu
    koniecznie pozostawiaj odpowiednie otwory tam gdzie przewidujesz.

    Skoro mowa o WM ... to lepiej to przewidzieć... bo potem
    robić np. dziurę pod czerpnię (czy wyrzut) ... o średnicy np. 200mm
    w silce, to średnia będzie przyjemność (choć zawsze można jeszcze
    przez dach).

    Powodzenia ! :)
    Aleksander.

  • 27. Data: 2011-09-07 10:52:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Wrz, 12:13, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> [...]
    > robić np. dziurę pod czerpnię (czy wyrzut) ... o średnicy np. 200mm
    > w silce, to średnia będzie przyjemność (choć zawsze można jeszcze

    Bez przesady :) Kulem kilka takich dziur w scianach z betonu (grubosci
    25cm) na kanalizacje, 2,6m od podlogi, tuz pod sufitem i jakos dalo
    rade. Kulem tez kilka/nascie dziur w betonowym stropie 14cm podobnej
    wielkosci i przezylem. Z tymi problemami odnosnie instalacji w silce
    to jakies mity kraza albo glosza je ci ktorzy uzywaja majzla z recznym
    mlotkiem albo mlotowiertarki z biedronki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-09-07 11:56:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    8g2000vbn.googlegroups.com...

    >Silikaty 18cm + 25cm styropianu. Plyte masz posadowiona na
    >styropianie? Wiec tym 25cm styro zjezdzasz az do niej (az do dolnego
    >poziomu zeby byl zaklad) - powstaje termosik i nie masz wogole mostka
    >cieplnego w fundamentach od gruntu. Piekna sprawa - nastepna chaupe
    >tez tak wybuduje :-)

    Też sie zastanawiam nad płyta fundamentową w drugim domu
    Obawiam się tylko o ten styropian na spodzie. Czy to po kilku/kilkunastu
    latach nie osiądzie zgnije itp.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 29. Data: 2011-09-07 12:07:24
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > to jakies mity kraza albo glosza je ci ktorzy uzywaja majzla z recznym
    > mlotkiem albo mlotowiertarki z biedronki :)

    Nie no - jasne - dać się da - tylko po co się męczyć :)
    W betonie komórkowym to bierze się piłkę do drewna czy brzeszczot i
    otwór gotowy - a tu jednak trochę trzeba się napracować.

    Wiem, bo wykuwałem otwór 10cm x 15cm w wielkiej płycie.
    Mimo pożądnej młotowiertarki, lekko nie było.

  • 30. Data: 2011-09-07 12:31:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Wrz, 13:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Te sie zastanawiam nad p yta fundamentow w drugim domu
    > Obawiam si tylko o ten styropian na spodzie. Czy to po kilku/kilkunastu
    > latach nie osi dzie zgnije itp.

    Wytrzymalosc EPS-200 to 200kPa czyli 20t/m2. Plyta fundamentowa
    powinna przenosic caly ciezar budynku na cala powierzchnie styro - moj
    (piwnice + parter + poddasze) wazy jakies 200t na powierzchni 170m2 co
    daje 1,1t / m2. Czyli jest duuuuuuuzy zapas. Wytrzymalosc dlugotrwala
    bedzie pewnie nizsza - ale nawet jak o polowe to i tak mamy 10 x
    wieksza wytrzymalosc niz potrzebujemy :) Pozatym takie plyty przeciez
    nie projektuje sie od wczoraj - gdyby byly z nimi jakies problemy to
    juz dawno bysmy o tym wiedzieli :-) Dodatkowo pod styropianem dalbym z
    pol metrowa warstwe keramzytu.
    pozdr.

    --
    Adam