  • 1. Data: 2010-09-16 16:07:05
    Temat: W jakiej technologii sciany dobudowki?
    Od: RadekNet <r...@p...com.pl>

    Zastanawiam sie nad wyborem technologii budowy dobudowki, ktora bedzie
    robic za kotlownie i sien/wiatrolap. Wymiary to 2na4m kotlownia i 2n2m
    sien.

    Pewnie najprosciej bylo by zrobic lekkie sciany murowane + solidne
    ocieplenie, ale czy nie laniej konstrukcje szkieletowa?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-09-16 20:19:48
    Temat: Re: W jakiej technologii sciany dobudowki?
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 18:07, RadekNet pisze:
> [...]
    >
    > Pewnie najprosciej bylo by zrobic lekkie sciany murowane + solidne
    > ocieplenie, ale czy nie laniej konstrukcje szkieletowa?

    Sugeruję się zastanawiać na fundamentem tej dobudówki, a dokładnie to
    jak połączyć fundament dobudówki z orginałem tak, coby ściany na
    łączeniu obu budynków nie pękały.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2010-09-18 18:20:48
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-09-16 18:07, RadekNet pisze:

    > Sugeruję się zastanawiać na fundamentem tej dobudówki, a dokładnie to
    > jak połączyć fundament dobudówki z orginałem tak, coby ściany na
    > łączeniu obu budynków nie pękały.

    Najsensowniej jest założyć, że fundamenty NIE mają być połączone i ściany mają
    również posiadać elastyczne połączenie (dylatację).