  • 21. Data: 2009-06-14 15:54:52
    Temat: Re: Wełna mineralna
    Od: scream <n...@p...pl>

    www.pokazywarka.pl

    --
    best regards,
    scream

  • 22. Data: 2009-06-14 16:29:04
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > www.pokazywarka.pl

    O jak milo. A wiec pare fotek tutaj.
    http://pokazywarka.pl/urpu5j/
    Pozdr.

    --
    michal

  • 23. Data: 2009-06-15 04:27:28
    Temat: Re: Welna mineralna
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > Tez z ciekawosci,
    > Dlaczego w domu szkieletowym jakiej firmy welna ma znaczenie a
    > murowanym nie. Czy welne wkladam miedzy slupki czy przymocowuje do
    > sciany to nie ma znaczenia. Chodzi o to zeby spelniala swoja role.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Kanadyjczyk ma specyficzna konstrukcje sciany
    welna i drewno w scianie sa zmkniete miedzy dwiema warstwami folii
    tu nie chodzi o producenta a o wilgotnosc welny
    Paroc ktory zniknal juz z rynku i rockwool maja "sucha" welne
    isover ma ewidentnie wilgotna a taka sie poprostu nie nadaje
    ponoc wynika to z technologii produkcji
    ale nie wiem na pewno ile w tym glupiego tlumaczenia a ile prawdy

    natomiast wiem ze welna+drewno+wilgoc zamkniete w folii to tragedia
    wczesniej czy pozniej
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

    Jezeli ma byc szybko i tanio to nie moze byc wysokiej jakosci,
    Jezeli ma byc wysokiej jakosci i szybko to nigdy nie bedzie tanio,
    A jesli na byc tanio i wysokiej jakosci to nigdy nie bedzie szybko.

  • 24. Data: 2009-06-15 06:39:07
    Od: cienias <m...@g...pl>

    On 15 Cze, 06:27, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Jezeli ma byc wysokiej jakosci i szybko to nigdy nie bedzie tanio,
    > A jesli na byc tanio i wysokiej jakosci to nigdy nie bedzie szybko.

    Ja bym jeszcze porównał ceny wełny Isorock. Często korzystniejsze od
    Rockwoola
    A też wełna mineralna.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 25. Data: 2009-06-15 13:01:30
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "HANA" napisał:
    > Kanadyjczyk ma specyficzna konstrukcje sciany
    > welna i drewno w scianie sa zmkniete miedzy dwiema warstwami folii
    > tu nie chodzi o producenta a o wilgotnosc welny

    a dlaczego nie daje się folii wysokoparoprzepuszczalnej od strony
    zewnętrznej?

  • 26. Data: 2009-06-15 14:54:20
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h15ha9$ea3$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > a dlaczego nie daje się folii wysokoparoprzepuszczalnej od strony
    > zewnętrznej?
    daje sie ale na OSB a plyta OSB jest powierzchniowo wodoodporna,
    dziala niemal jak folia i zamyka welne

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 27. Data: 2009-06-16 06:41:35
    Od: Marras <m...@g...pl>

    HANA wrote:
> [...]
    > ale nie wiem na pewno ile w tym glupiego tlumaczenia a ile prawdy
    >
    > natomiast wiem ze welna+drewno+wilgoc zamkniete w folii to tragedia

    a tak z ciekawosci. Co sie stanie jak wstawie miedzy slupki plyty
    styropianowe i uszczelnie wszystko pianka?
    Stosuje sie takie rozwiazania w kanadyjczykach ?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 28. Data: 2009-06-16 08:22:12
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    Andrzejwww.hana.com.pl

> [...]
    > ale nie wiem na pewno ile w tym glupiego tlumaczenia a ile prawdy
    >
    > natomiast wiem ze welna+drewno+wilgoc zamkniete w folii to tragedia

    Musze dorzucic swoje 3 centy w celu wyjasnienia czy sprostowania, bo z tego co
    piszesz wynika, ze w "kanadyjczykach" stosuje sie dwie folie paro-
    nieprzepuszczalne co jest niezgodne z prawda.
    Ja tu w Hameryce wybudowalem kilka domow wielororodzinnych, nie sam
    oczywiscie, no i tych gotowych, starych, mlodych, tez z kilkadziesiat
    widzialem i NIGDZIE i nigdy nie spotkalem sie z konstrukcja, w ktorejby
    stosowano na zewnatrz folie.
    Bylby to techniczny blad ortograficzny zagrazajacy wieloletniej, powiedzmy 60-
    80 letniej trwalosci tych budynkow.
    Powszechnie stosuje sie slupki i w ogole jako material, slabo impregnowane
    drewno. Ksztaltki stalowe stosuje sie jedynie w przypadkach, w ktorych
    wymagaja tego przepisy p-pozarowe. I te drewniane slupki, krokwie, stropy i co
    tam jeszcze nie gnija, nie ma zadnej tragedii ani wczesniej ani pozniej.
    Patrzac od wewnatrz sciana ma nastepujace "warstwy".
    Plyta KG, szczelina dylatacyjna szerokosci okolo 1-1/2 cala. Papier bitumowany
    jako paro-izolacja, na ktorym nalepiona jest welna. Potem te slupki od
    zewnatrz obite sa polcalowa sklejka a na nia spinkami przybija sie nie folie,
    lecz rodzaj tkaniny z wlokna szklanego, ktorej celem jest glownie
    zabezpoieczenie konstrukcji przed zesrutowaniem przez owady i rozne robactwo.
    Na to idzie sajding czyli obicie, elewacja. Jesli z gontow drewnianych to
    malowany lub plastykowy czy nawet aluminiowy nie wymagajacy konserwacji. I to
    wszystko.
    Czasem w starych domach widuje zamiast sklejki, tez plyty KG, ktorych papier
    zewnatrzny jest nasycony czarnym czyms czego rowniez owady nie lubia i w nim
    nie wierca wtedy tej tkaniny szklanej sie nie stosuje. I ten KG jest
    znakomitym materialem nie tylko niepalnym lecz "gaszacym" ogien gdyz gips z
    ktorego jest wykonany, ulega wypalaniu a do tego potrzeba mu duzo energii
    cieplnej. Ale mniejsza o to.
    Wnetrze scian pokrywa sie zawsze "primerem" czyli podkladem, ktore tu maja
    doskonale; on penetruje w papier, ktory nie tylko znakomicie utwardza lecz
    daje dodatkowa powloke paro-nie-przepuszczalna. Podklad ten maluje sie raz na
    kolor i to sie trzyma spoko lat kilkanascie a nawet kilkadziesiat.
    Tak, ze idac od srodka mamy praktycznie dwie warstwy zaporowe dla pary wodnej
    zawartej w powietrzu; ten primer na KG i za nimi za szczelina dylatacyjna,
    bitumowany papier i welna. Zadnej szczelnej folii od zewnatrz sie nie stosuje,
    welna musi miec mozliwosc wysychania od zewnatrz, nie moze byc zamknieta
    pomiedzy dwoma paronieprzepuszczalnymi foliami. I ona jest sucha jak pieprz.
    Teraz poddasza. Pomiedzy rownie gesto jak slupki rozstawionymi co okolo 40 cm
    krokwiami, rowniez stosuje sie welne na tymm bitumowanym papierze, ktorego
    wystajace krawedzie sluza do mocowania zawsze z bokow krokwi tak aby pomiedzy
    KG a ta welna pozostawala niewielka szczelina dylatacyjna. Taka sama szczelina
    jest wymagana od gory; welny nie moze byc grubiej nic szerokosc krokwi. Na
    szczycie dachu wykonuje sie tzw. rich-went czyli wentylacje szczytowa, ktorej
    celem jest umozliwienie wysychania welny. Na to znowu idzie sklejka a na niej
    papa i gonty bitumiczne. Jesli izolacja welniana, bedzie za gruba tak, ze ona
    dotyka tej sklejki, welna nie ma mozliwosci wysychania i ta sklejka po paru
    latach normalnie zgnije, gdyz od gory pokryta jest paro-nieprzepuszczalna papa
    i poklejonymi gontami.
    Dlatego nie ma problemu ze jedna welna jest mokra a druga sucha, to zalezy od
    tego co napisalem.
    Kazda welna ma wlasciwosc chloniecia niewielkiej ilosci wody, taka jest juz
    jej zbojecka natura. Kazdy piasek wysuszony w 150 stopniach na zero, po pewnym
    krotkim czasie sobie tej wody z powietrza nalapie stajac sie powietrzno-
    suchym; jego wilgotnosc wynosi zawsze co najmniej powiedzmy 0.5 procent. Taka
    jest jego "fizyka" i nic na to nie poradzimy. Podobnie jest z welna bo ona tez
    z piasku jest zrobiona. Ale tej wody utwierdzonej na powierzchni szkla za
    chiny nie odcedzisz i ona nigdy nie spowoduje ze ta "wilgotna" welna w
    kontakcie z drewnem spowoduje jego degradacje typu gnicie czy cos w tym
    rodzaju.
    To tyle tytulem porannej gimnastyki umyslowo-fizycznej.
    Pzdr.

  • 29. Data: 2009-06-16 10:30:35
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > a tak z ciekawosci. Co sie stanie jak wstawie miedzy slupki plyty
    > styropianowe i uszczelnie wszystko pianka?
    > Stosuje sie takie rozwiazania w kanadyjczykach ?

    dwa razy cos takiego robilem
    raz na wyrazne zyczenie klientki, byl to domek letniskowy
    styropian "wklejany" na pianke miedzy slupki
    drugim razem poprostu zalewalismy pianka przestrzen na ocieplenie
    oba stoja do dzis i nic sie nie dzieje
    tyle ze trzeba bylo zrobic pelna wentylacje wszystkich pomieszczen
    sam jestem ciekaw co bedzie dalej ale narazie (rok) nie ma zadnych sensacji
    a fakt ze wyszlo sporo taniej

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 30. Data: 2009-06-16 10:53:23
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > piszesz wynika, ze w "kanadyjczykach" stosuje sie dwie folie paro-
    > nieprzepuszczalne co jest niezgodne z prawda.
    [cut]

    Tronad
    od wewnatrz
    plyta GK
    folia (PAROIZOLACJA)
    welna
    plyta OSB (to glownie ona zatrzymuje pare bo jest powierzchniowo
    wodoodporna)
    wiatroizolacja (PAROPRZEPUSZCZALNA)
    elewacja (styro i tynk czy deska elewacyjna)

    tak ze dwoch foli nie ma (PAROSZCZELNYCH)
    generalnie stosujac plyte OSB zgodnie z fizyka budowli powinno sie robic w
    niej otwory
    za plyta szczelina tzw. slabowentylowana
    i dopiero styro i tynk
    z tym ze ten styropian i tynk na kanadyjczyku to polski (europejski?)
    wynalazek
    stosujac deske elewacyjna szczelina wentylacyjna robi sie automatycznie pod
    rusztem
    i tu nie ma klopotow
    inna sprawa jest wodoodpornosc OSB
    robiac otwory para ma dostep do struktury plyty i moze w nia wnikac
    tak naprawde to powinno sie te otwory zaimpregnowac
    czyli masa roboty i kosztow
    i tanosc kanadyjczyka znika
    glownie dlatego stosuje sie inne kombinacje
    wykonczenie deska elewacyjna jest zadkoscia w Polsce a tak powinno sie to
    robic
    coz poradzic ze u nas nawet jak nie ma muru to przynajmniej cos (styropian)
    musi go udawac
    jako ciekawostke jeszcze dodam ze na Islandie robi sie zupelnie inaczej
    tam idzie drewno tylko suszone, zadnej chemi
    zamiast OSB sklejka suchotrwala
    i oczywiscie deska elewacyjna albo... blacha powlekana ;-)
    ale tam nie ma szkodnikow
    natomiast samo powietrze mimo wysokiej wilgotnosci zawiera sporo soli i
    zwiazkow siarki
    i drewno samo niejako sie konserwuje
    reasumujac co kraj to obyczaj (budowy szkieletow ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl