  • 31. Data: 2009-06-16 19:41:05
    Temat: Re: Welna mineralna
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tornad" napisał:
    > Ja tu w Hameryce wybudowalem kilka domow wielororodzinnych, nie sam
    > oczywiscie, no i tych gotowych, starych, mlodych, tez z kilkadziesiat
    > widzialem i NIGDZIE i nigdy nie spotkalem sie z konstrukcja, w ktorejby
    > stosowano na zewnatrz folie.
    > Bylby to techniczny blad ortograficzny zagrazajacy wieloletniej, powiedzmy
    > 60-
    > 80 letniej trwalosci tych budynkow.

    ja tam domów nie budowałem, ale w tej Hameryce to w niekturych stanach bywa
    wilgotność na poziomie 90% na porządku dziennym, gacie na płocie ci nie
    wyschną, więc wydaje mi się że gdyby żadjej folii nie było to ta ściana by
    chłonęła jak gąbka litry wody z powietrza:O)

  • 32. Data: 2009-06-16 20:43:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h18u21$gkf$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > nie wyschną, więc wydaje mi się że gdyby żadjej folii nie było to ta
    > ściana by chłonęła jak gąbka litry wody z powietrza:O)

    Znaczy ze wysuszone gacie w suszarce odlozone na polke robia sie mokre po
    krotkiej chwili?

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-06-16 20:48:15
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wiadomości news:h18u21$gkf$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Znaczy ze wysuszone gacie w suszarce odlozone na polke robia sie mokre po

    Panowie ale taka wilgotność to w krajach międzyzwrotnikowych gdzie
    ocieplenia się chyba nie daje nie mówiąc o ogrzewaniu. Jedynie klimatyzatory
    ale one osuszają od wewnątrz :-)
    Jak ktoś miał okazję być w taki miejscu gdzie wysiadając z samochodu okulary
    natychmiast parują to wie o czym mowa :-)
    Jest przy tym niewyobrażalnie gorąco :-)

  • 34. Data: 2009-06-17 11:39:09
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "kiki" napisał:
    > Panowie ale taka wilgotność to w krajach międzyzwrotnikowych gdzie
    > ocieplenia się chyba nie daje nie mówiąc o ogrzewaniu. Jedynie
    > klimatyzatory ale one osuszają od wewnątrz :-)

    ale ja odniosłem się do Hameryki a nie tropików, pewnie w pobliżu wszystkich
    oceanów występują wilgotnosci dochodzące do 100%, w każdym razie są tam
    stany gdzie latem na pożądku dziennym występują wilgotnosci 90, 95% (więc
    nic tam nie schnie, nawet jak ręce wytrzesz to ręcznik nie wysycha, gacie na
    płocie też, a ubrania zawsze są wilgotne) a ocieplenia budynków się stosuje
    bo zimą masz 1,5 metra śniegu i mrozy -20stopni:O)

  • 35. Data: 2009-06-17 17:44:23
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

> [...]
    > okulary natychmiast parują to wie o czym mowa :-)
    > Jest przy tym niewyobrażalnie gorąco :-)

    w nowoczesnych budynkach w goracych rejonach jak raz daje sie welne,
    tyle ze to tam sie nazywa izolacja termiczna
    tak jak my chcemy oszczedzac na ogrzewaniu tam oszczedzaja na klimatyzacji

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl