  • 91. Data: 2014-09-11 08:05:55
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-10 13:51, quent pisze:
    > A tu im zadziałało!
    > https://www.youtube.com/watch?v=nmuj2AP8Vm8
    >
    > Niepojęte

    Hmm. A co, jeśli z tych garnków wykipi i zaleje ten wyciąg? Mało to
    praktyczne moim zdaniem.

    --
    MN

  • 92. Data: 2014-09-11 08:17:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-10 10:59, Kris pisze:

    >nadal nie to.
    > Niby z wyliczeń tak wychodzi ale u mnie wychodzi jak wychodzi więc albo z niską
    sprawnością kuchenek gazowych nie jest tak źle albo wysoka sprawność indukcji jest
    przeszacowana.

    Sprawność indukcji może być mocno zależna od naczyń.
    Mam plik z dokładnymi badaniami. wyszło w nich, że najlepsze wyniki
    wcale nie były osiągane przez naczynia dedykowane do indukcji.

    --
    MN

  • 93. Data: 2014-09-11 08:54:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 września 2014 07:36:40 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Dziękuję wszystkim za ten etap dyskusji, cieszę się, że poznaliście bliżej markę i
    przy okazji mała ciekawostka http://kolarstwo.s24.pl/szosowe/netapp-endura-bora-n
    owym-sponsorem-zespolu,s142321/

    Nawet nie skomentujesz obu moich filmikow? Lepiej glowe w piasek :-)
    W sumie racja, bo nie masz zadnych argumentow na ten szajs.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2014-09-11 09:08:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 16:48:04 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Na filmie jest pokazany jakiś nowszy typ okapu Miele włączonego na full, ale
    wszystkie zachowują się tak samo.

    Napisalem do firmy Miele czy to ich okap i czy tak dziala uruchomiony na maks.
    Jak odpisza - dam znac :-) Mysle ze zainteresuja sie sprawa, bo nikt nie
    lubi oczerniania konkurencji w nieuczciwy sposob.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2014-09-11 09:41:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tak właśnie napisałem (dosztukowałem cycat pierwszego akapitu, który
    > wyciąłeś)

    Przepraszam, widocznie mi umknęło. Jeśli tak to ma szansę być wygodne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 96. Data: 2014-09-11 09:57:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czy we wzorze Q= m x c x (t2-t1) wprowadzono nowy czynnik dla kuchenek
    > indukcyjnych. Przy takiej samej mocy dostarczonej do garnka każdy typ
    > kuchenki ugotuje
    > ziemniaki w tym samym czasie.

    A kto pisał o takiej samej mocy???

    > Piszesz że rzadziej zaglądasz. To bzdura bo czas w jakim ugotują się
    > ziemniaki zależy od ilości wody, tej nie odmierzasz z jedno procentową
    > dokładnością.

    Nie pisałem o czasie ugotowania, ale czasie od włączenia do zagotowania i
    konieczności zmniejszenia mocy by nie wykipiało. Garnki maja naniesioną
    podziałkę i wodę można wlać z dokładnością do pojedynczych procentów.

    > Zależy również od wielkości ziemniaków lub kawałków na jakie je pokrojono.
    > Mój sposób gotowania ziemniaków polega na tym że ustawiam pełną moc płytki
    > co
    > ma 1200W. Po pierwszym podskoczeniu pokrywki wyłączam płytkę.

    No i o ten czas do pierwszego podskoczenia mi chodzi. Nie muszę czekać i się
    gapić, albo co chwilę zaglądać. Bo mam pewność że w tym garnku w tej ilości
    wody ziemniaki zagotują się w ciągu x minut z dokładnością do minuty. Więc
    nastawiam timer i idę robić coś innego. Jak dzwoni to przychodzę zmniejsza
    moc na 0,5 i włączam timer na 15 minut. I znowu idę robić cos innego. Po 15
    minutach jak dzwoni wracam i sprawdzam czy już są dobre bo niestety z
    ziemniakami to różnie bywa w tym samym sklepie w zasadzie co tydzień są inne
    ziemniaki.

    > Bo gazowa będzie szybsza do ryżu albo kaszy jeśli jest w niej palnik co ma
    > 3,5kW. A są i takie gazowe co mają palnik w okolicach 4kW.

    To zależy od gazu. Przy butli PB uzyskuje się wyższe moce niż przy gazie
    ziemnym. Jak pisałem ja wygrałem zakład że na mojej indukcji na średnim polu
    2l wody zagotują się szybciej niż na dużym palniku kuchenki gazowej (jakiś
    zwykły Wrozamet czy Amica).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 97. Data: 2014-09-11 10:03:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Sep 2014 09:41:53 +0200, Ergie

    > Przepraszam, widocznie mi umknęło. Jeśli tak to ma szansę być wygodne.

    Ale, nawet jeśli każdy miałby swój strownik, to można je przecież ustawić
    naprzemiennie. .*.* albo .**. albo *..* i też przestanie istnieć problem
    sterowania. Co więcej, jak się któryś zespsuje (jak Mańkowi), to się do
    naprawy odda tylko jeden palnik a nie wszystkie 4-5. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 98. Data: 2014-09-11 10:33:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-11 08:54, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Nawet nie skomentujesz obu moich filmikow? Lepiej glowe w piasek :-)
    > W sumie racja, bo nie masz zadnych argumentow na ten szajs.

    Naiwny Adam.
    Naprawde myslales, ze tu odbedzie sie dyskusja na argumenty? :-)
    Argumenty koncza sie z ostatnia strona tlumaczen na nasze. Cos, ze robi
    ciag i to w zasadzie tyle.
    A sponsoringiem to pojechal... Jak sprzedaje sie cos wartego 1500 zl za
    30 000 zl to jaki problem promowac sie sponsoringiem?

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2014-09-11 10:36:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-11 09:08, Adam pisze:

> [...]
    > Jak odpisza - dam znac :-) Mysle ze zainteresuja sie sprawa, bo nikt nie
    > lubi oczerniania konkurencji w nieuczciwy sposob.

    To moze byc okap Miele, tylko nie wiedzieli na testach, ze to sie wlacza
    do pradu zeby "zrobilo ciag". :-)

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2014-09-11 10:42:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 września 2014 10:33:44 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A sponsoringiem to pojechal... Jak sprzedaje sie cos wartego 1500 zl za

    > 30 000 zl to jaki problem promowac sie sponsoringiem?

    Filtr prawie w cenie "normalnej" indukcji;)
    Jednak albo ceny akcesoriów bara bara spadły albo Sławek podał zaniżoną cene filtru.
    Mam gdzieś pewnie w historii poczty meila od Sławka właśnie z załączonym cennikiem i
    tam taki filtr w przeliczeniu na nasze ponad 800zł wychodził jeśli pamięć mnie nie
    myli