  • 1. Data: 2011-03-21 14:45:16
    Temat: Wiata - wodze fantazji
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    Witam
    W końcu udało sie postawić wiate ( http://foto.strefa.pl/90.jpg ). Teraz chciałbym
    boki
    zapełnić. I tutaj mam do Was prośbę o pomoc jak ją zabudować. Przede wszystkim ma być

    ładnie zabudowana, zeby nie stała się stodołą i w miarę starannie wykonana. Czy macie

    jakieś pomysły ( linki do stron, a moze jakieś własne zdjecia ) ?
    Dlugość to 6 m, szerokość 3 m.

    Jakoś cieżko mi idzie stworzenie wypełnienia ktore byłoby praktyczne i w miarę ładne
    ciekawe.

    pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2011-03-21 18:49:31
    Temat: Re: Wiata - wodze fantazji
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Tom napisał(a):
    > W końcu udało sie postawić wiate ( http://foto.strefa.pl/90.jpg ).

    Sliczna :)

> [...]
    > Dlugość to 6 m, szerokość 3 m.
    > Jakoś cieżko mi idzie stworzenie wypełnienia ktore byłoby praktyczne i w miarę

    Co by nie zrobi, to prawie zawsze powstanie stodola. Zwlaszcza, jezeli
    trza sie liczyc z kosztami.
    Ja bym Zrobil deski poziomo kladzione na zaklad (taka azurowa
    konstrukcja) i postaralbym sie wstawic gdzies duuuzo przeszklenia.
    Generalnie szkoda zakrywac taka ladna konstrukcje ale rozumiem, ze jak
    mus, to mus. No chyba, ze od strony plotu zabudowac tylko?
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 3. Data: 2011-03-21 19:08:28
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-21 15:45, Tom pisze:
    > Witam
    > W ko?cu uda?o sie postawi? wiate ( http://foto.strefa.pl/90.jpg ). Teraz
    chcia?bym boki
    > zape?ni?. I tutaj mam do Was pro?b? o pomoc jak j? zabudowa?. Przede wszystkim ma
    by?
    > ?adnie zabudowana, zeby nie sta?a si? stodo?? i w miar? starannie wykonana. Czy
    macie
    > jakie? pomys?y ( linki do stron, a moze jakie? w?asne zdjecia ) ?
    > Dlugo?? to 6 m, szeroko?? 3 m.
    >
    > Jako? cie?ko mi idzie stworzenie wype?nienia ktore by?oby praktyczne i w miar?
    ?adne i
    > ciekawe.

    Obić płytą OSB, przykleić styropian i położyć strukturę jak na budynku,
    przy którym stoi?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-03-21 19:42:47
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 15:45:16 +0100, Tom napisał(a):

    > Jakoś cieżko mi idzie stworzenie wypełnienia ktore byłoby praktyczne i w miarę
    ładne i
    > ciekawe.

    Od zewnątrz: ażurowe listewki w kratkę, pomalowane na kolor drewna, o tak:

    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

    Od wewnątrz: przeźroczysta pleksa.

    Masz dużo światła i ładny wygląd. W lecie możesz puścić jakiś winogron po
    części. Jedyna wada to koszt pleksy, ale coś za coś.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-03-21 21:34:09
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Jakoś cieżko mi idzie stworzenie wypełnienia ktore byłoby praktyczne i w
    > miarę ładne i ciekawe.

    ja bym wstawił pomiędzy słupki takie wypełnienia pergolowo-płotkowo-ogrodowe
    jak są do kupienia w marketach (takie w kratkę karo z listewek) i puścił po
    tym bluszcz, winogrona lub jakieś inne pnąco-wijące się zieleninki.

    albo ciasno tujami obsadzić..

    albo całość obwiesić drewnianymi lub szklanymi koralikami - taki orientalny
    klimat, tylko należałoby to gdzieś u dołu jednaj chycić by przy wichurze nie
    powybijało szyb i nie zniszczyło lakieru w aucie.....
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-03-22 06:13:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > orientalny klimat, tylko należałoby to gdzieś u dołu jednaj chycić by
    > przy wichurze nie powybijało szyb i nie zniszczyło lakieru w

    jak orientalnie, to obić różnymi starymi kawałkami blachy ;) Będzie
    prawdziwy orient.

  • 7. Data: 2011-03-22 07:20:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2011 15:45, Tom pisze:
> [...]
    być
    > ładnie zabudowana, zeby nie stała się stodołą i w miarę starannie wykonana. Czy

    A co konkretnie chciałbyś uzyskać? Wypełnienie pustki krajobrazowej? No
    to kratka pergolowa i jakaś zielenina. Natomiast jeśli chciałbyś mieć
    ładne i pełne ściany, żeby np. móc coś podłubać w samochodzie także przy
    zacinającym deszczu, to może przymocować jakieś jaśniejsze deski "od
    wewnątrz"?

  • 8. Data: 2011-03-22 09:34:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    OT: piekna ci wyszla ta wiata:)

    a co do tematu to jak to ma tylko chronic od deszczu z góry to ja bym nic
    nie ruszał.. a jak musisz to deski, zabejcowac na taki braz i gotowe:)

  • 9. Data: 2011-03-22 09:51:48
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > a co do tematu to jak to ma tylko chronic od deszczu z góry to ja bym nic
    > nie ruszał.. a jak musisz to deski, zabejcowac na taki braz i gotowe:)

    Dzieki wszystkim za burze mozgow z pomyslami :)
    Chcialbym uzyskac przede wszystkim to zeby byla ladnie wypelniona, a jednoczesnie jak

    przyjdzie zima to zeby nie zasypalo wnetrza sniegiem.
    I tak: zabudowa calosci deskami spowoduje ze powstanie stodola, a zabudowa kratkami,
    ze
    jak bedzie snieg zacinal to wpadnie do wnetrza jej duzo. Oczywiscie nie wykluczam
    kratki,
    ale mysle zeby bylo jej nie za duzo, a jedynie tylko urozmaicila wiate i nadala jej
    ladniejszego wygladu.

    Dalej mam dylemat, ale juz cos wiecej wiem - dzieki. Jakby komus przyszlo jeszcze
    cos do
    glowy to prosze pisac :)

    dzieki i pozdrawiam
    Tomek
    ps. mysle zabudowac wiate z 3 stron.

  • 10. Data: 2011-03-22 10:00:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 10:51, Tom pisze:

    > I tak: zabudowa calosci deskami spowoduje ze powstanie stodola,

    Jak zabudujesz deskami od wewnątrz - będzie widać słupki i okolice.

    > a zabudowa kratkami, ze
    > jak bedzie snieg zacinal to wpadnie do wnetrza jej duzo.

    To zostaje ci tylko pole siłowe, bo plexi będzie na dłuższą metę
    obrzydliwe a szyby takiej wielkości będą drogie, ciężkie i pewnie szybko
    się potłuką ;->