  • 1. Data: 2016-01-04 08:19:25
    Temat: Wieje z gniazdek elektrycznych - co robić?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znajomy ma świeżo wybudowany dom murowany.
    Ostatnie mrozy pokazały, że wieje mu z gniazdek. Co radzicie zrobić
    zanim żona wyrzuci go na ulicę?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-01-04 08:33:11
    Temat: Re: Wieje z gniazdek elektrycznych - co robić?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-04 08:19, Marcin N wrote:
    > Znajomy ma świeżo wybudowany dom murowany.
    > Ostatnie mrozy pokazały, że wieje mu z gniazdek. Co radzicie zrobić
    > zanim żona wyrzuci go na ulicę?

    Poszukaj postów Kiki-ego na ten sam temat.

    Piotrek

  • 3. Data: 2016-01-04 08:54:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 08:33, Piotrek pisze:

    > Poszukaj postów Kiki-ego na ten sam temat.

    Na googlach też coś znalazłem.
    Wiele osób się skarży, ale jednoznacznych wyjaśnień nie widzę.

    Najprościej wydaje się uszczelnić same puszki gniazd. Tylko nie wiem,
    czy to nie jest prowizorka.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-01-04 09:19:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-04 08:54, Marcin N wrote:

    > Na googlach też coś znalazłem.
    > Wiele osób się skarży, ale jednoznacznych wyjaśnień nie widzę.
    >
    > Najprościej wydaje się uszczelnić same puszki gniazd. Tylko nie wiem,
    > czy to nie jest prowizorka.

    Budowane z porothermu?
    Teraz to nie wiem co można zrobić ale na etapie budowy można otynkować z
    zewnątrz i od góry pozamykać wszystkie kanały.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-01-04 12:53:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 08:19:23 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Znajomy ma świeżo wybudowany dom murowany.
    > Ostatnie mrozy pokazały, że wieje mu z gniazdek. Co radzicie zrobić
    > zanim żona wyrzuci go na ulicę?

    to kolejny post z cyklu dlaczego nie nalezy budowac z ceramiki "dziurawej" - no i o
    tym ze marketing rządzi :)

    b.

  • 6. Data: 2016-01-04 14:06:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 12:53:03 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > to kolejny post z cyklu dlaczego nie nalezy budowac z ceramiki "dziurawej" - no i o
    tym ze marketing rządzi :)

    Raczej: dlaczego nie nalezy budowac ZLE :)

    Ja mam z porothermu 25 i nic mi nie wieje :-)
    Z tym ze ja mam 90% "startow" styropianowych zasypane 3m pod ziemia,
    a styro klejony na "ramki" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-01-04 15:11:31
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 09:05:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Na googlach też coś znalazłem.
    > Wiele osób się skarży, ale jednoznacznych wyjaśnień nie widzę.
    >
    > Najprościej wydaje się uszczelnić same puszki gniazd. Tylko nie wiem,
    > czy to nie jest prowizorka.

    Powodem wiania jest to że kolejne rzędy pustaków nie są odpowiednio zasmarowane
    zaprawą i tam się albo konwekcja odbywa między otworkami zewnetrznymi i wewnętrznymi
    albo wieje z zewnątrz.

    Teraz to wiele nie zdziałasz. Najmniej złe jest za pianowanie tych gniazdek i
    poczekanie aż piana stwardnie i jej wydłubanie z samego gniazdka.

    Ewentualnie zamiast piany gips lub akryl.

    A z grubszych akcji to albo zatynkowanie z zewnątrz o ile nie jest otynkowane albo
    ocieplenie styropianem i na koniec zasmarowanie szczytowego rzędu pustaków tak aby
    otworki nie były gołe.

  • 8. Data: 2016-01-04 15:25:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 14:06:38 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Raczej: dlaczego nie nalezy budowac ZLE :)

    wieje dlatego ze sie człowiek budujący nie zna. A budowlancy albo tez sie nie znają
    albo maja w d...
    Zatem najprosciej posłuchac sie mądrzejszych i budowac z materiałów minimalizujących
    ryzyko złego budowania i dających sensowne technicznie i ekonomicznie wyniki.
    Na dzien dzisiejszy powinno sie budować z betonu konstrukcyjnego najcienszego jak
    tylko konstruktor pozwoli (czyli ok 20-24cm) i ocieplic grubo styropianam, grubo
    czyli 20cm.

    b.

  • 9. Data: 2016-01-04 16:00:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 15:25:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Na dzien dzisiejszy powinno sie budować z betonu konstrukcyjnego najcienszego jak
    tylko konstruktor pozwoli (czyli ok 20-24cm) i ocieplic grubo styropianam, grubo
    czyli 20cm.

    Dokladnie tak mam z porothermem - wiec nie ublizajmy temu materialowi - ja tam
    jestem z niego bardzo zadowolony :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.