  • 1. Data: 2016-01-04 09:20:19
    Temat: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Producenci osprzętu idą już ostro na łatwiznę.
    Najzwyklejsze natynkowe gniazdko- w środku nawet nie zrobili koniecznych połączeń
    tylko dodali luzem 3 kabelki żeby użytkownik sobie sam połączył;)
    http://zapodaj.net/863c3a57c964a.jpg.html http://zapodaj.net/f97781014ba7c.jpg.html
    http://zapodaj.net/ca5a11fb43980.jpg.html

  • 2. Data: 2016-01-04 09:33:40
    Temat: Re: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 09:20:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Producenci osprzętu idą już ostro na łatwiznę.
    > Najzwyklejsze natynkowe gniazdko- w środku nawet nie zrobili koniecznych >połączeń
    tylko dodali luzem 3 kabelki żeby użytkownik sobie sam połączył;)
    Prawidłowy link do zdjęcia
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/01610e51b8382f7f

  • 3. Data: 2016-01-04 15:17:08
    Od: s...@g...com

> [...]
    tylko dodali luzem 3 kabelki żeby użytkownik sobie sam połączył;)

    Oj tam, nastepnym razem popatrz czy te gnizadka nie mialy byc specjalnie takie
    fikusne.
    Bo producentowi prościej jest z dwu-trzech blaszek zrobic cale gniazdko a nie tak
    kombinować

    Natomiast takie gniazdko ma te zalete że mozna jedno z nich puscić przez przełącznik.

  • 4. Data: 2016-01-07 00:46:26
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-01-04 14:17, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
> [...]
    kombinować

    > Natomiast takie gniazdko ma te zalete że mozna jedno z nich puscić przez

    Jak również faza jest po dobrej stronie w obu gniazdkach. Ale dwa
    zasilacze typu transormatoro-wtyczka często się nie miesczą razem.

  • 5. Data: 2016-01-07 01:01:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po dobrej to znaczy po ktorej stronie? Szkola falenicka twierdzi ze z lewej ma byc
    faza a szkola otwocka ze z prawej. Na dodatek nie slyszalem o przepisach regulujacych
    ta kwestie.

  • 6. Data: 2016-01-07 09:34:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Po dobrej to znaczy po ktorej stronie? Szkola falenicka twierdzi ze z lewej ma byc
    faza a szkola otwocka ze z prawej. Na dodatek nie slyszalem o przepisach regulujacych
    ta kwestie.
    A ja mam na ten przykład kilka gniazdek w poziomie. To mam mieć fazę na
    dole, czy na górze?
    Jacek

  • 7. Data: 2016-01-07 11:38:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-04 o 09:33, Kris pisze:
    tylko dodali luzem 3 kabelki żeby użytkownik sobie sam połączył;)
    > Prawidłowy link do zdjęcia
    > http://www.fotosik.pl/zdjecie/01610e51b8382f7f

    Bardzo dobry pomysl.
    To na wypadek gdybys chcial podlaczyc faze z ochronnym.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2016-01-07 12:12:54
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 01:01:42 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Po dobrej to znaczy po ktorej stronie? Szkola falenicka twierdzi ze z lewej ma byc
    faza a szkola otwocka ze z prawej. Na dodatek nie slyszalem o przepisach regulujacych
    ta kwestie.

    Nie pamietam po której ale może jest tak że lepiej mieć gniazdko gdzie z jednej
    strony jest tak a z drugiej odwrotnie?

    Mieliśmy kiedyś mikrofalówke TEC. Działała dobrze przez tydzień.
    A później już nie. Po ustawieniu jej i włączeniu chodziła 10-30 sekund i się
    wyłączała.

    Po długim kombinowaniu okazało się że jak jest wpięta w jedno gniazdo to głupieje a w
    drugim nie.
    Różnica była tylko taka że faza była na innym bolcu w stosunku do uziemienia.

    Mikrofalówka była made in germany...

  • 9. Data: 2016-01-07 13:08:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mozesz pamietac czegos co nie istnieje. Ze znanych mi urzadzen tylko jedno wymaga
    podlaczenia do okreslonego przez producenta ukladu w gniazdku. To kociol do co.
    Producent wyraznie to zaznaczyl w i strukcji i wymaga zeby podlaczenia dokonal ktos z
    uprawnieniami. Ma sprawdzic czy faza jest w konkretnej dziurce i jak nie jest to ma
    przelozyc. Zwiazane jest to ze sposobem zapalania gazu jakims iskrownikiem. Wszystkim
    innym urzadzeniom jakie sa do uzytku przez ludzi lata i powiewa w ktorej dziurce jest
    faza.

  • 10. Data: 2016-01-07 13:22:47
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Nie mozesz pamietac czegos co nie istnieje.

    Jak zwykle przemądrzalstwo drobiowe kwitnie (chociaż raz po wigilii
    odezwał się ludzkim głosem i przyznał że nie ma racji ;) ).
    Całkiem niedawno oddałem sprawną kuchenkę mikrofalową w instrukcji do
    której było wyraźnie napisane że ważne jest na którym kablu jest faza.
    Nawet komiks instruktażowy do tego był.