  • 11. Data: 2016-09-11 11:05:29
    Temat: Re: Więżba
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 11.09.2016 09:19, Budyń wrote:

    > a jak sie zabezpieczyles zeby nie kupowal najdrozszych?

    To jest najgłupsze co można zrobić :-) Zlecić robotę z materiałami
    wykonawcy. HAHAHAHAHA.

  • 12. Data: 2016-09-11 13:24:38
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Budyń wrote:

    > nie za bardzo wiemy co to znaczy polozyc wiezba na wylewke - przeciez
    > to kompletnie rozne elementy budynku. Dlatego daj fotki, rzuty i
    > przekroje z projektu.
    > Podejrzewam ze mozesz miec racje ze cos tam zaszło nie halo, ale tak
    > naprawde nie wiemy co i gdzie mialo byc.

    Nie mam teraz dojscia do budowy, jestem deko za daleko.
    A czy to tak trudno zrozumieć odnosnie postawienia wiezby.

    Przekroj jest teraz taki:
    - Jest wykonana *plyta zelbet*. gr. 15 cm na calej powierzchni budynku.
    - Na plyte polozono *stryropian* gr. 10 cm - na calej powierzchni14x13.9
    - Na styropian *folia* na calej powierzchni 14x13.9
    - na folie wylano *beton* gr. 4-5 cm. - na calej powierzchni 14x13.9

    Teraz pytanie:
    - Czy mozna na to j.w. ulozyc wiezbe?
    - A czy wiezba powinna byc oparta na plycie zelbet.?

    Rozmawialem telofonicznie z kierwonikiem i powiedzial, że nie moze byc tak
    jak zostal;o to wykonane, a musi byc w pierwszej kolejnosci ulozona wiezba
    na wiencu i wykonanej plycie zelbetowej, a nie podkladach z styropianu,
    folii i zaprawy cementowej gr. 4 cm.
    Ale o tym, powiedzial zadecyduje jak wroci z urlopu.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 13. Data: 2016-09-11 13:26:33
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Budyń wrote:

    > a jak sie zabezpieczyles zeby nie kupowal najdrozszych?

    Ma zaopatrywac sie w skladzie budowlanym polozonym niedaleko budowy. A ceny
    takie jak dla innych klientow.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 14. Data: 2016-09-11 15:21:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 11 Sep 2016 13:24:38 +0200, Pawel_M napisał(a):

    > Teraz pytanie:
    > - Czy mozna na to j.w. ulozyc wiezbe?
    > - A czy wiezba powinna byc oparta na plycie zelbet.?

    Oczywiście, że na płycie. To jest nacisk punktowy, który przenosi duże
    obciążenia. Pod to powinieneś mieć nawet odpowiednio dozbrojony strop.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2016-09-11 15:49:39
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Oczywiście, że na płycie. To jest nacisk punktowy, który przenosi duże
    > obciążenia. Pod to powinieneś mieć nawet odpowiednio dozbrojony strop.

    Ooo, wlasnie o taka opinie mi chodzilo.
    Tak tez mi sie wydawalo, ze nie mozna polozyc na czyms co moze sie
    odksztalcic.

    W takim ukladzie co z wykonanym ociepleniem i wylewka bet.?
    Czy ja rozebrac ?
    A moze w tych miejscach co bedzie ukladana wiezba wyciąc stropian oraz
    wylewke bet. i polozyc na plycie - stolce, platwie itp..

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 16. Data: 2016-09-11 17:07:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 13:24:41 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:

> [...]
    >
    > Teraz pytanie:
    > - Czy mozna na to j.w. ulozyc wiezbe?
    > - A czy wiezba powinna byc oparta na plycie zelbet.?

    Bez projektu to wróżenie co najwyżej.
    U mnie np żaden element więźby nie opiera się o strop, tylko wszystko o murłaty.
    Kwestia co Ty tam masz w projekcie jest kluczowa

  • 17. Data: 2016-09-11 17:26:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-11 o 15:49, Pawel_M pisze:

    > Ooo, wlasnie o taka opinie mi chodzilo.
    > Tak tez mi sie wydawalo, ze nie mozna polozyc na czyms co moze sie
    > odksztalcic.
    Dokładnie, beton popęka a belki wbiją się styro, kompletnie bez sensu.

> [...]
    > A moze w tych miejscach co bedzie ukladana wiezba wyciąc stropian oraz
    > wylewke bet. i polozyc na plycie - stolce, platwie itp..
    Wystarczy wyciąć, reszta może zostać, tak pózniej jeszcze coś na ten
    beton musisz dać bo 10cm styro to mało na ocieplenie od góry,
    musisz tam jeszcze dać albo styro albo wełnę (lepiej), ale żeby
    wykorzystać stryszek to trzeba zrobić nad wełną stelarz i dać podłogę z
    desek albo płyt osb żeby tam można było chodzić.

    A tsk w ogóle to do parterówek strop betonowy jest zbędny, wystarczyło
    zakończyć ściany wieńcem i na to strop drewniany razem z dachem jedna
    konstrukcja. Ale u Ciebie już za pózno na takie rozwiązanie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-09-11 18:20:58
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Bez projektu to wróżenie co najwyżej.

    Etam, koledzy (Janusz, Borys) ktorzy jak widac znaja sie na budownictwie,
    wypowiedzieli sie fachowo i dla nich projekt byl zbedny.
    Po co Ci ten projekt, ja nie pytam jak ma byc dom zbudowany, a jedynie czy
    wiezba moze byc sparta na styropianie, a do tego projektu nie potrzeba.

    > U mnie np żaden element więźby nie opiera się o strop, tylko wszystko
    > o murłaty. Kwestia co Ty tam masz w projekcie jest kluczowa

    Murlata to tez element wiezby, a wiec jest oparta o strop ;->.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 19. Data: 2016-09-11 19:00:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 18:21:00 UTC+2 użytkownik Pawel_M napisał:

    > Etam, koledzy (Janusz, Borys) ktorzy jak widac znaja sie na budownictwie,
    > wypowiedzieli sie fachowo i dla nich projekt byl zbedny.
    Z fusów lubią wróżyć;)
    To że żadne elementy konstrukcji dachu nie powinny się opierać na styropianie to
    odkrywcze nie jest.
    Ale bardzo mało szczegółowo napisałęś a może majster "coś miał na myśli" i to co
    zrobił ma jakiś sens. Bez fotek i projektu tego nie zbadamy.
    > Po co Ci ten projekt, ja nie pytam jak ma byc dom zbudowany, a jedynie czy
    > wiezba moze byc sparta na styropianie, a do tego projektu nie potrzeba.

    Bo być może jakies uzasadnienie jest dla tego co zrobił Twój majster.
    Póki co masz tam 20m3 styro i 10m3 betonu. To z grubsza licząc z 7 tys
    kosztowało(materiał) i warto sprawdzić czy to kasa wydanan z sensem
    > Murlata to tez element więźby,(nazwa wskazuje że raczej muru;)) a wiec jest oparta
    o strop ;->.
    Pod murłatą też będzie styro u Ciebie?

  • 20. Data: 2016-09-11 19:12:38
    Od: "Pawel_M" <p...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Pod murłatą też będzie styro u Ciebie?

    Ty kolego nie czytasz to co sie pisze.
    Pytam wyraznie:
    "Czy ja rozebrac ?
    A moze w tych miejscach co bedzie ukladana wiezba wyciąc stropian"

    Tak więc dziekuję Ci za "fachową" poradę ;->.