    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Woda się wykrapla w przewodzie wentylacyjnym
    Date: Fri, 29 Jul 2011 13:45:30 +0200

    W dniu 2011-07-27 20:40, Marek Dyjor pisze:

    > że co?
    >
    > pianka jest bardzo odporna na warunki zewnętrzne, wciąż wykopuję z ziemi
    > koło domu kawały pianki którą wycinałem po uszczelnianiu elementów
    > dachowych.
    >
    > pianka jest odporna na wilgoć i na powietrze, nie jest odporna na
    > ultrafiolet.

    UV to przede wszystkim niszczyciel pianki ale też z moich spostrzeżeń
    pianka się utlenia. Ta w ziemie pewnie nie miała zbyt wiele powietrza.
    Mam w kilku miejscach jeszcze nie zaciągniętą niczym piankę.
    Bezpośredniego dostępu słońca nie ma. Sama wierzchnia warstwa pianki
    jest już inna niż była na początku. Wprawdzie nie kruszy się jak ta na
    którą świeciło słońce ale jest o wiele delikatniejsza. Może to odbite
    promieniowanie spowodowało, choć w to miejsce naprawdę mało kiedy wpada
    jakiekolwiek światło.

    Ariusz