eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWoda zimą zamarza w rurach-czy moje rozwiazanie jest dobre?Woda zimą zamarza w rurach-czy moje rozwiazanie jest dobre?
  • Data: 2010-10-10 06:17:36
    Temat: Woda zimą zamarza w rurach-czy moje rozwiazanie jest dobre?
    Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mimo dokładnego spuszczania wody przed mrozami w domu letniskowym co roku
    mam problemy z zamarzaniem resztek wody w rurach (głównie ciepła woda). W
    tym roku chcę zrobić, jak mi poradzono, i przedmuchać rury powietrzem pod
    ciśnieniem z kompresora. Mam trzy pytania:
    1. Jakie powinno być min. ciśnienie tłoczenia kompresora (duże kompresory są
    drogie a użyję go raz w roku, 350 zł), minikompresory (~20 zł) są tanie ale
    mają ciśnienie na poziomie 2Mpa (250 PSI)?
    2. Jak poprawnie to zrobić, od którego wejścia zacząć i jaki przyjąć
    kierunek (dmuchać w krany czy w zawór spustowy)?
    3. Co zrobić z bojlerem - zostawić w nim wodę i włączyć grzanie na min.
    zamykając jednocześnie dopływ wody i odpływ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    marcan

    PS. tu jest schemat poglądowy mojej instalacji wodnej, może to pomoże w
    odpowiedzi: http://yfrog.com/n3wodaej