    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wodociąg - podłączenie
    Date: Sun, 17 Mar 2013 13:57:59 +0100

    Witam !

    Za jakiś czas (w tym roku) ma być wodociąg ...
    Już niedaleko jest pociągnięty i zapewne za kilka miesięcy będziemy
    podłączani. Zapewne będzie poprowadzony przez drogę gminną (nie asfaltową ,a
    jedynie utwardzoną).

    Niestety nie pomyślałem o wodociągu szybciej i teraz problem jak przygotować
    się do wodociągu aby podłączenie było jak najtańsze i nie spowodowało
    demolki domu i otoczenia ...

    Dom leży przy samej drodze więc teoretycznie najkrótsza droga prowadzi od
    przodu domu. trzeba by trochę przekopać działki , rozwalić trochę kostki
    brukowej i jakoś przebić się do domu ...
    Problem jest jednak taki że w kotłowni cała instalcja jest po drugiej
    stronie kotłowni więc trzeba by jakoś poprowadzić rury już w kotłowni ,a to
    może być problem , bo po obu stronach są drzwi ...
    Poza tym chyba rurę do kotłowni trzeba by poprowadzić poniżej strefy
    przymarzania więc chyba z 1m ?
    trochę sobie nie wyobrażam robić dziurę domu na takiej głębokości i potem
    demolować kotłownię aby tą rurę wyciągnąć :(
    A co później ? Ciężko było by potem jakoś ta rurę "przemieścić" na drugą
    stronę bo z obu stron drzwi i niskie progi ...

    Pomyślałem więc że może przez sąsiadujący z kotłownią garaż. Ale wtedy do
    rozwalenia jest dużo więcej kostki brukowej i rozwalenie garażu ? Zapewne
    skucie płytek i posadzki ? I potem przebicie się przez ścianę i jesteśmy w
    kotłowni. Tylko znów tutaj problem czy rura nie powinna być cały czas na
    duzej głębokości aby w zimę mróz jej nie rozwalił :(

    Z tyłu domu jest studnia na której dnie znajduje się hydrofor który zasila
    nasz dom. Pomyślałem więc że może do studni doprowadzić wodę i tam zrobić
    podłaczenie. Jakiś "przełącznik' dzięki któremu będe mógł wybierać czy
    używam wody z wodociągu czy hydroforu. Z tego co się dowiadywałem to nie
    robią problemu , ale troche zastosowac jakieś zabezpiecznie powrotne czy coś
    takiego.
    Do studni jest dłuższa droga , sporo dłuższa , ale zniszczenie dużo
    mniejsze. Dodatkowo bez problemu cały czas mozna głęboko prowadzić rurę.
    Jedyny minus że przełączanie wody będzie utrudnione. Ale czy tak można
    podłączyć , czy jednak kombinowac tak aby przyłącze znalazło się od razu w
    kołtłowni ?