  • 1. Data: 2009-04-30 06:19:55
    Temat: Glazura na podatnym podłożu?
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    Witam

    Mam w przedpokoju jakieś panele, które zamierzam w końcu wyciepać.
    Marzy mi się glazura zamiast nowych paneli, ale mam niepewność co do
    słuszności takiego rozwiązania.
    Otóż jest to mieszkanie w starym budownictwie (lata 30-te chyba) i strop
    jest najprawdopodobniej z jakichś belek.
    Pod panelami jest stara klepka/parkiet. Co niżej - nie wiem.
    Nie wiem też jak sprawdzić "ugięcia" tej mojej podłogi. W każdym bądź razie
    podczas chodzenia słychać "trzeszczenie" legarów, więc ugięcia jakieś są.
    Czy na czymś takim da się ułożyc glazurę, która nie popęka po pierwszym
    obciążeniu?
    Wiem, że mało informacji podałem, ale więcej po prostu nie mam. Albo nie
    wiem, co jest istotne.
    Podpowie ktoś?
    Jeśli nie glazura, to z czego zrobić w miarę trwałą podłogę w przedpokoju?
    Z poziomem (jakieś wylewki, cy cuś...) raczej nie poszaleję - muszę pozostać
    przy obecnym poziomie paneli, do których wszystko jest dostosowane.

  • 2. Data: 2009-04-30 11:35:19
    Temat: Re: Glazura na podatnym podłożu?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Wywalic pakiet, polozyc plyte OSB odpowiedniej grubosci i na to nakleic,
    (najlepiej gres) na klej elastyczny.

    S.

  • 3. Data: 2009-05-05 23:02:26
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

> [...]
    > Z poziomem (jakieś wylewki, cy cuś...) raczej nie poszaleję - muszę
    > pozostać przy obecnym poziomie paneli, do których wszystko jest

    Miałem to samo, zerwij te dechy, popraw legary i przykręć osb. Nie jest to
    specjalnie drogie ani trudne do zrobienia. Ja w środek dałem jeszcze
    docieplenie.
    Na takie osb można już kłaść glazure.

  • 4. Data: 2009-05-06 16:11:56
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 6 May 2009 01:02:26 +0200, Pablo Puertorican napisał(a):

    > Miałem to samo, zerwij te dechy, popraw legary i przykręć osb. Nie jest to
    > specjalnie drogie ani trudne do zrobienia. Ja w środek dałem jeszcze
    > docieplenie.
    > Na takie osb można już kłaść glazure.

    Warto pamiętać przy tym o odpowiednim doborze klejów i zaprawy do fugowania
    - polecam stronę Mapei. Ale ceny są bolesne.
    Można też (lepiej) zrobić izolację, a następnie renowacyjny podkład
    cementowy na podłoża drewniane (odpowiednio zazbrojony) i dopiero na nim
    układać terakotę - no, ale tu koszty bardzo rosną

    T.