  • 1. Data: 2010-10-06 06:53:47
    Temat: Wybór pieca gazowego kondensacyjnego
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,

    Jestem na etapie wyboru pieca kondensacyjnego
    na gaz ziemny, jednofunkcyjnego, ok 20-24 kW.
    Na parterze ogrzewanie podłogowe, poddasze
    tradycyjne grzejniki. Instalacja położona.
    Została tylko instalacja pieca, mieszacza i pomp.

    Proszę grupowiczów o podzielenie się opiniami
    na temat niezawodności, funkcjonalności itp.
    Wacham się pomiędzy Buderusem, Junkersem
    i Vailantem.
    Piec muszę kupić, zainstalowac i uruchomić przed przymrozkami.

    Pozdrawiam

    JK

  • 2. Data: 2010-10-06 07:56:55
    Temat: Re: Wybór pieca gazowego kondensacyjnego
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wacham się pomiędzy Buderusem, Junkersem
    > i Vailantem.
    > Piec muszę kupić, zainstalowac i uruchomić przed przymrozkami.

    Ja się nie wahałem - Viessmann Vitodens 200.

    Druid29

  • 3. Data: 2010-10-06 08:10:22
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Paź, 08:53, "Kwinto" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Wacham się pomiędzy Buderusem, Junkersem
    > i Vailantem.
    > Piec muszę kupić, zainstalowac i uruchomić przed przymrozkami.

    najlepiej zaden z powyzszych. Cena za wysoka do zyskow. (zysk do
    normalnego na poziomie 10 m3 na mc)
    Pomysl o piecu zwyklym gazowym z zamknieta komora spalania o szerokiej
    modulacji palnika, bez zaworu trojdroznego, z wymienikiem ze stali
    nierdzewnej. (raczej chyba tylko skladak), i co najwazniejsze sprawdz
    jakie ma zuzycie m3 gazu w stosunku do osiaganej mocy.
    Okaze sie ze niektore piece maja optymalne zuzycie m3/kW w zakresach
    pracy od 50-60% mocy nominalnej a to zle.
    To optimum powinienno byc przy minimalnej mocy nominalnej.
    Dodatkowo wazne jest abys mial w dokumentacji jak wprowadzac
    ustawienia serwisowe w celach optymalizacji. Niektore piece gazowe
    takich opcji wogole nia maja.

    Trzaba byc czujnym na kazdym kroku. I moze sie okazac ze przeplywowy
    ogrzewacz wody oczywiscie gazowy plus naczynie wyrownawcze plus pompa
    okaze sie tansze i bardziej oszczedne w zuzyciu gazu niz jakis super
    hiper piec za 6tys. z wypasiona elektronika. Dodatkowo trzeba wziasc
    pod uwage przeglady serwisowe 300 PLN za przyjazd plus jak cos pozniej
    padnie dodatkowe koszty w super hiper piecu.

  • 4. Data: 2010-10-06 08:16:02
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Na parterze ogrzewanie podłogowe, poddasze
    > tradycyjne grzejniki. Instalacja położona.
    > Została tylko instalacja pieca, mieszacza i pomp.

    Ale jest sens zakladać kondensat skoro masz grzejniki wysokotemperaturowe?

    Pozdr.

  • 5. Data: 2010-10-06 08:41:29
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-10-06 10:16, quent pisze:

    > Ale jest sens zakladać kondensat skoro masz grzejniki wysokotemperaturowe?

    Co to są "grzejniki wysokotemperaturowe"?

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-10-06 08:50:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Co to są "grzejniki wysokotemperaturowe"?

    to taki skrot myslowy...

  • 7. Data: 2010-10-06 08:54:02
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:41, Lagod pisze:

    > Co to są "grzejniki wysokotemperaturowe"?

    Domyślam się że kolega założył że w domu pytającego grzejniki zostały
    dobrane na wyższe temperatury wody np 65/55 albo 75/65 co już jest poza
    zakresem kondensacji

    Ja swoje 5 grzejników bardzo mocno przewymiaruję i planuję lecieć bez
    mieszacza na tych samych parametrach co podłogówka. Ja nie wyda to dam
    mieszcz na podłogówkę i z piecem będę leciał na maks 50-55stC, a i tak
    to bedzi epewnei raptem kilka- kilkanaście dni w roku, reszta będzie w
    praca pieca w zakresie kondensacji

    Ja po długich rozmyślaniach o Dietrichu MCR 24 zdecydowałem się na
    Vailanta VC246.

    Wczoraj zainstalowali komin, w tym tygodniu lecą z kafelkami a w
    przyszłym tygodniu instalacja pieca.

    Ktoś się orientuje czy przy zasilaniu pieca propanem trzeba mieć
    bezpośredni wlot powietrza do pomieszczenia kotłowni przez kratkę w
    ścianie ?
    Do pieca dolot powietrza jest szachrem kominowym
    Tak powiedział wczoraj facet który mi instalował komin i będzie
    instalował piec. Stwierdził że bez tego serwisant może odmówić rozruchu
    pieca

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 8. Data: 2010-10-06 09:14:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4cac38fb$0$27029$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > bedzi epewnei raptem kilka- kilkanaście dni w roku, reszta będzie w praca

    Paradoks, kocioł kondensacyjny zwraca się szybciej w cieplejszych regionach
    Polski niż tam gdzie bywają długotrwałe tęgie mrozy.
    Kocioł kondensacyjny w Suwałkach albo w górach będzie grzał najczęściej w
    wyższych temperaturach aby dogrzać pomieszenia podczas tęgich mrozów więc
    temperatury powrotu będą więc wyższe a to oznacza niższą sprawność
    średnioroczną kondensata gdyż im niższa temperatura powrotu tym większa
    kondensacja. To oznacza więc dłuższy czas zwrotu inwestycji w kocioł
    kondensacyjny. W Poznaniu jest cieplejszy klimat więc taki sam kocioł będzie
    śmigał sobie w miarę optymalnie przez większą część roku ponieważ tu
    wymagane temperatury na grzejnikach będą zdecydowanie niższe co oznacza że
    jego sprawność średnioroczna będzie zdecydowanie wyższa niż w Suwałkach co
    przełoży się na szybszy zwrot inwestycji.
    Można zakładać przewymiarowane grzejniki ale to zwiększa znacznie nakład
    inwestycyjny, można powiększyć ilośc podłogówki albo grzać tylko samą
    podłogówką ale jak będzie tęgi mróz to bez dobrze ocieplonego domu na nic
    się to zda. Więc zanim zdecydujesz się na kondensata pomyśl o strefie
    klimatycznej w jakiej mieszkasz i ewentualnie zainwestuj w dobre okna i
    izolację termiczną domu. Tak samo jest z ogrzewaniem wody CWU. Tu kocioł
    zaczyna grzać na maksa do temperatur 80st i tu o kondensacji można
    powiedzieć tylko do czasu gdy w zbiorniku znajduje się zład o temp. poniżej
    35st. Powyżej tych 35st temperatury powrotu z wymiennika w zbiorniku do
    kotła przekraczają 45stC a tu już kończy się praca kotła jako kondensata a
    zaczyna jak zwykłego kotła z zamknięta komorą.

    Marek

  • 9. Data: 2010-10-06 09:39:06
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-10-06 11:14, marko1a pisze:
> [...]
    > Suwałkach co przełoży się na szybszy zwrot inwestycji.
    > Można zakładać przewymiarowane grzejniki ale to zwiększa znacznie nakład
    Tylko jak napisałem ja planuje mieć 5 grzejników, wiec bez dramatu.

    > można powiększyć ilość podłogówki albo grzać tylko samą
    > podłogówką ale jak będzie tęgi mróz to bez dobrze ocieplonego domu na
    > nic się to zda.
    Mam nadzieję że okaże się dobrze ocieplony, ale rury na grzejniki w
    ścianach mam :)

    >Więc zanim zdecydujesz się na kondensata pomyśl o
    > strefie klimatycznej w jakiej mieszkasz i ewentualnie zainwestuj w dobre
    > okna i izolację termiczną domu.
    Te przemyślenia już są za mna. Teraz czas na weryfikację teorii i praktyki

> [...]
    > zbiorniku do kotła przekraczają 45stC a tu już kończy się praca kotła
    > jako kondensata a zaczyna jak zwykłego kotła z zamknięta komorą.

    Można pomyśleć żeby zasobnik grzać dłużej niższa temperatura bo w
    zasobniku wydaje mi się że 50-55st wystarczy przynajmniej póki jesteśmy
    w trójkę preferujemy prysznic i to w zdecydowanie rożnych godzinach, a
    przegrzew robić raz na tydzień lub dwa i wtedy faktycznie trzeba pogonić
    piec na 80st

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 10. Data: 2010-10-06 09:54:29
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    > Ale jest sens zakladać kondensat skoro masz grzejniki wysokotemperaturowe?
    >
    > Pozdr.

    Grzejniki będą przewymiarowane.
    Zakładam, że przez większość sezonu będą pracować
    na względnie niskiiej temperaturze.

    pozdr. JK