  • 11. Data: 2011-06-02 09:46:26
    Temat: Re: Wykonawca nie chce wibrowac betonu w lawach
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    news:is7jo9$rbq$1@news.onet.pl...

    > jak wykonawca nie ma to zapytaj w betoniarni- czasami maja na wyposażeniu
    > gruszek.

    Mają. Ja brałem taki z z gruszki.

  • 12. Data: 2011-06-02 10:19:14
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 01-06-2011 o 20:57:29 adi <a...@g...com> napisał(a):

    > jak z pompy to nie trzeba jak bezpośrednio z gruchy to koniecznie
    > szczegolnie jak jest gęsty

    A dlaczego nie trzeba z pompy? Pytam bo nie wiem..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2011-06-02 10:26:19
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 01-06-2011 o 20:51:12 Lucky <l...@v...pl> napisał(a):

    > Mowi, ze beton elastyczny, jest certyfikat, lawy szerokie (0.5 - 0.6m) i
    > nie trzeba.
    > Wibrowac czy nie?

    Nie wiem jaki ten certyfikat, ale u mnie w papierach z betoniarni była
    cała lista warunków, które trzeba było spełnić aby ten certyfikat miał
    moc. Między innymi był wymóg zawibrowania betonu, zakaz rozrzedzania
    betonu (co ekipy chętnie robią bo im się łatwiej rozprowadza) i wymóg
    odpowiedniej pielęgnacji. Betoniarnia jedynie miesza odpowiednie składniki
    w odpowiednich proporcjach. Faktyczna wtrzymałość betonu zależy od tego co
    się z nim zrobi po wylaniu - po to płacisz za B25 żeby mieć B25 a nie coś
    słabszego..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2011-06-02 10:45:31
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.06.2011 12:19, Shaman pisze:

    > A dlaczego nie trzeba z pompy? Pytam bo nie wiem..

    Teoretycznie też trzeba wibrować jak się z pompy leje.
    Lecz praktycznie, gdy mowa o ławach, czyli elementach o niewielkiej
    wysokości, gdzie zbrojenia nie jest aż tak dużo, beton spadający z kilku
    metrów posiada dość znaczą energię do "samozawibrowania" się. W
    przypadku małych domków jest to wystarczające.
    Lecz gdyby chodziło o ściany fundamentowe, gdzie wysokość szalunków jest
    dość znaczna, beton lecący z pompy, zanim trafi na dno szalunku to
    obijając się o szalunek i zbrojenie, wytracając prędkość i energie. W
    takim przypadku wibrowanie jest konieczne.

  • 15. Data: 2011-06-02 11:12:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 12:45:31 Albercik <n...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > obijając się o szalunek i zbrojenie, wytracając prędkość i energie. W
    > takim przypadku wibrowanie jest konieczne.

    Śmiem zauważyć, że beton do szalunku ław wcale nie leci z kilku metrów! On
    w rurach wytraca prędkość i energię tak samo jakby leciał do szalunku
    ścian. Niczym się to nie różni. Jedyna inność jest taka, że ława jest
    szeroka a zbrojenia najczęściej mało - ale nie zawsze. W każdym razie dla
    mnie beton niezawibrowany jest ułomny - tym bardziej że koszt wypożyczenia
    wibratora to około 50zł na dobę. Naprawdę niewiele.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-06-02 11:15:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Dnia 02-06-2011 o 12:45:31 Albercik <n...@g...pl>
    >mnie beton niezawibrowany jest ułomny - tym bardziej że koszt wypożyczenia
    >wibratora to około 50zł na dobę. Naprawdę niewiele.

    Na gruchach maja za darmo

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-06-02 11:17:07
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 13:15:28 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    > Dnia 02-06-2011 o 12:45:31 Albercik <n...@g...pl>
    >
    > Na gruchach maja za darmo

    Nie zawsze i nie wszędzie - u mnie nie mieli..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-06-02 11:50:08
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:

    > Nie zawsze i nie wszędzie - u mnie nie mieli..

    Ja bym taką gruchę wywalił na zbity pysk. Nie mieli wibratora, a może cementu w
    betoniarni też nie mieli... kto wie.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-06-02 12:03:03
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 13:50:08 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Ja bym taką gruchę wywalił na zbity pysk. Nie mieli wibratora, a może
    > cementu w betoniarni też nie mieli... kto wie.

    Dziwny jesteś.. Wyrzuciłbyś pompogruszkę dlatego, że nie wozi wibratora?
    Dla mnie ważniejsze, żeby grucha woziła dobry beton niż żeby miała na
    stanie wibrator. Tak się składa, ze to najlepszy węzeł betoniarski w
    okolicy - Dyckerhoff. Może jest własnie odwrotnie niż mogło by się wydawać
    - dobre węzły betoniarskie zajmują się robieniem dobrego betonu a
    wspomaganiem sprzętowym ekip.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2011-06-02 12:09:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:

    > Dziwny jesteś.. Wyrzuciłbyś pompogruszkę dlatego, że nie wozi wibratora?

    Ja? ja nikomu nie każę wibrować ław...

> [...]
    > Dyckerhoff. Może jest własnie odwrotnie niż mogło by się wydawać - dobre
    > węzły betoniarskie zajmują się robieniem dobrego betonu a wspomaganiem

    Może zgodnie z tą asadą, dobre ekipy murarskie, zajmują się poprawnym wykonaniem
    ław, a nie wyposażaniem ludzi w buławę? :)

    PS. Nigdy nie widziałem żeby ktoś wibrował beton w ławach, natomiast bardzo
    często widziałem jak pseudofachowcy wibrowali beton przykładając buławę do
    zbrojenia. A inwestor się cieszył, że się pięknie wibruje i raków nie będzie :)

    --
    Bartek