  • 11. Data: 2011-10-03 09:48:01
    Temat: Re: Wykończenie kominów
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-03 11:37, Andrzej Lawa pisze:

    > W sensie w dół do domu? Jak pisałem - to keramzytobeton. Izolacja sama w
    > sobie :)

    No ale przecież domy z keramzytobetonu też się dociepla...

  • 12. Data: 2011-10-03 09:50:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 11:48, wolim pisze:

    > No ale przecież domy z keramzytobetonu też się dociepla...

    Pustak ma dość cienkie ścianki i w sumie komin taki wysoki nie jest -
    nad kalenicę wystaje solidnie, ale był blisko środka dachu.

    Skórka nie warta wyprawki.

  • 13. Data: 2011-10-03 12:41:03
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Poradzono mi, żeby normalnie komin okleic styropianem 2cm grubości,
    > owinąć (!!!) siatką i zaciągnąć klejem. Na to grunt i potem ten kamień, na
    > najlepszy i najelastyczniejszy klej, jaki się uda kupić.
    >
    > Tak mam zrobione, póki co jeszcze za wcześnie, żeby mówić, że jest OK,
    > niemniej miesiąc już stoi, nic nie odpada :)
    >
    > https://lh4.googleusercontent.com/-HSS8927ugZQ/TltV9
    xqZYkI/AAAAAAAAEoU/D4iuTCBYXRU/s912/JP283955.jpg

    > J.

    U mnie też się gryzłem coz tym zrobić i dekarz polecił mi właśnie styro 2-3
    cm klej z siatką a potem malowanie farbą zewn,
    samoczyszcącą - to jakieś wynalazki silikonowe czy sulikatowe
    Tylko polecam nakładać w ost. warstwie trochę więcej kleju żeby faktura
    siatki nie wylazła.
    U mnie własnie za chudo i wylazła ale na kominie z 9m to nic nie widać
    Zobaczymy jak będzie latami bo dopiero 3 tyg. stoi

    Rafał

  • 14. Data: 2011-10-03 16:42:49
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > konmina), niebezpiecznie jest kleić takie rzeczy wprost do ściany komina,
    > zwłaszcza systemowego - chodzi o różnice w rozszerzalności cieplnej
    > materiałów. Poradzono mi, żeby normalnie komin okleic styropianem 2cm
    > grubości, owinąć (!!!) siatką i zaciągnąć klejem. Na to grunt i potem ten
    > kamień, na najlepszy i najelastyczniejszy klej, jaki się uda kupić.
    >
    > Tak mam zrobione, póki co jeszcze za wcześnie, żeby mówić, że jest OK,
    > niemniej miesiąc już stoi, nic nie odpada :)
    >
    > https://lh4.googleusercontent.com/-HSS8927ugZQ/TltV9
    xqZYkI/AAAAAAAAEoU/D4iuTCBYXRU/s912/JP283955.jpg

    mam podobnie tylko bardziej "oszczędnościowo":
    - komin
    - styropian 5cm
    - siatka, klej
    - mozaika żywiczna

    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/IMG_1628.JPG
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/IMG_1623.JPG
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/IMG_1630.JPG

    bajcik

  • 15. Data: 2011-10-03 18:34:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-10-03 09:11, Bartek pisze:
    > Schiedel ma nawet takie specjalne płyty betonowe, które stanowią podporę
    > dla cegieł.

    No właśnie już nie ma niestety. W ogóle odradzają robienia z komina
    maczugi ;-)

    www.elipsa.info
    https://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa
    _domu?authuser=0&feat=directlink

  • 16. Data: 2011-10-04 14:15:40
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    > To slangowe określenie dla tynku mozaikowego

    Tynk mozaikowy = mozaika żywiczna ?

    Bo o takie coś chodzi jak bajcik dał w linku
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/IMG_1630.JPG

    Tylko że było by kładzione bez styropianu, klej do płytek wodo i
    mrozoodporny i na to siatka, grunt i dopiero ten "marmurit" ...