  • 1. Data: 2009-04-27 16:14:42
    Temat: Wyłącznik różnicowoprądowy po raz n-ty
    Od: "Jacobobo" <b...@a...pl>

    Witam . Jest sobie budynek z lat 70 a w nim jako ochronę przed porażeniem
    zastosowano zerowanie .
    Czy w tym wypadku ma sens zastosowanie różnicówki na mieszkanie ? Do
    mieszkania przychodzą już tylko 2 przewody . Wiem , że jak kuchenka miała
    "coś zepsutego " to różnicówka wybijała . Oczywiście pomiarów nie robiłem bo
    i tak nie miałem czym . Rury od wody plastiki , centralne jeszcze jest z rur
    metalowych .
    Jacek

  • 2. Data: 2009-04-27 16:41:19
    Temat: Re: Wyłącznik różnicowoprądowy po raz n-ty
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacobobo" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    Ło matko, znów się zaczyna :)
    Sięgnij, że do archiwum, toż to już wszystko zostało napisane.

    > Witam . Jest sobie budynek z lat 70 a w nim jako ochronę przed porażeniem
    > zastosowano zerowanie .
    > Czy w tym wypadku ma sens zastosowanie różnicówki na mieszkanie ?

    Poszukaj na ten temat moich wypowiedzi, gdzie napisłem, że stosowanie
    różnicóek w układach z zerowaniem stwarza dodatkowe niebezpieczeństwo.

    > Oczywiście pomiarów nie robiłem bo i tak nie miałem czym .

    Bo to nie Ty sam masz robić te pomiary. Poza odpowiednim sprzętem, trzeba
    mieć wiedzę, aby wiedzieć jak się wykonuje takie pomiary i jak się
    interpretuje wyniki tych pomiarów. Od strony prawnej osoba wykonująca
    pomiary musi posiadać stosowne zaświadczenia kwalifikacyjne w zakresie
    pomiarów ochronnych.

  • 3. Data: 2009-04-27 20:01:05
    Od: "Jacobobo" <b...@a...pl>

    > Użytkownik "Jacobobo" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ło matko, znów się zaczyna :)
    > Sięgnij, że do archiwum, toż to już wszystko zostało napisane.

    No dzięki za ło matko . Tyle , że to trochę mało .A archiwum kiedyś przebrnę
    bo tylko mam do przejrzenia 358634 posty .

  • 4. Data: 2009-04-27 22:09:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 18:14:42 +0200, Jacobobo napisał(a):

    > Witam . Jest sobie budynek z lat 70 a w nim jako ochronę przed porażeniem
    > zastosowano zerowanie .
    > Czy w tym wypadku ma sens zastosowanie różnicówki na mieszkanie ? Do

    W takim przypadku różnicówka ochroni tylko przed upływem faza - ziemia. Nie
    ochroni (bo nie ma jak) przed upływnością i porażeniem faza - zero.
    Można za to wymienić instalację w mieszkaniu na trójprzewodową i połączyć
    PE z N przed różnicówką, wtedy będzie działać także na upływ L - PE.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356