  • 51. Data: 2011-03-11 11:50:32
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:7ede364e-5262-44b0-a927-f6cb3066b670@p16g2000vb
    o.googlegroups.com...
    > Plus z dycha za siatke i klej = 116. Styro teraz zdrozal do 130 czyli

    kupilem w grudniu za 93. W grudniu znacznie latwiej sie ceny negocjuje :-)

    b.

  • 52. Data: 2011-03-11 13:56:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 22:27:41 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Moim zdaniem zle na to patrzysz. Ewentualne nasiakanie styropianu na
    > scianie
    > to proces a nie jednorazowe doswiadczenie. Wykres pokazuje, ze styropian
    > nasiaka co bylo poddawane pod watpliwosc.
    Manie nie nasiąka bo nie ma co, trochę pary zostaje w przestrzeni pomiędzy
    kulkami al jak sam widzisz są to śladowe ilości które nie zmieniają jego
    własności
    bo właściwą izolacją jest powietrze zamknięte w kulkach.

    Co bedzie za dziesiec lat z tym
    > styropianem przeciez nie wiem.
    Nic nie bedzie, bo i co by miało być? za komuny używali już styropianu i
    jak
    dzisiaj sie coś rozwala to nadal ten styropian jest w nie zmienionej
    postaci
    chyba że gdzieś jakiś mądry dał jakiś lepik z rozpuszczalnikiem to wtedy
    go nie
    ma ale to normalne.

    Duzo zalezy od wentylacji domu i sposobu
    > zycia, a takze uzytych farb, wiec skutki nie beda takie oczywiste.
    > Mialem kiedys link do badania pod wzgledem wilgoci zdjetego ze sciany
    > styropianu po kilku latach. Wysypal mi sie system i teraz tego nie moge
    > znalezc.
    W tym wątku już ci ktoś napisał że styro i sciana były suche.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2011-03-11 16:03:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 17:05, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > Jesli jestes taki pewien, postaw 1L Johnnie Walker Black na poparcie swojej
    > tezy.
    > Wtedy moge przyjac zaklad.

    Maniek podal juz linka - styro nasiaknal do 1,5% swojej objetosci
    (zanurzony w wodzie) w ciagu 30-tu dni, potem po kolejnych 200 dniach
    nie nasiaknal juz ani troche wiecej. Zgadzasz sie z tym, czy uwazasz,
    ze jest inaczej ? :)

    A BK - ile wedlug Ciebie nasiaknie ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-03-11 16:05:03
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...

    > Haha. To zwaz go, zanuz na miesiac w wodzie i po wyciagnieciu i
    > powierzchownym wysuszeniu recznikiem zwaz ponownie. Zrob to samo z
    > bloczkiem z BK i podaj ile gram wody zaabsorbowal styro, a ile BK.
    > Stawiam ze styro bedzie wazyl tyle samo co przed testem, a bloczek z
    > BK bedzie wazyl przynajmniej 2 x wiecej.
    > pozdr.

    Jesli jestes taki pewien, postaw 1L Johnnie Walker Black na poparcie swojej
    tezy.
    Wtedy moge przyjac zaklad.

    pozdr
    przemek

  • 55. Data: 2011-03-11 17:43:51
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
> [...]
    > (zanurzony w wodzie) w ciagu 30-tu dni, potem po kolejnych 200 dniach
    > nie nasiaknal juz ani troche wiecej. Zgadzasz sie z tym, czy uwazasz,

    to byl wykres dla jakiegos styro. Najgorszy styro (a wlasnie taki damy na sciany) w
    wodzie nasiaknalby do 5%. Tylko ze sciana rzadko lezy w wodzie :-)

    b.

  • 56. Data: 2011-03-11 18:26:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > znalezc.
    W tym wątku już ci ktoś napisał że styro i sciana były suche.

    Wlasnie gdzies mialem link, ze byly mokre tj. wilgotne, sciana ktora bardzo
    szybko wyschla a styropian po po trzech miesiacach nadal nie byl suchy. Link
    razem z reszta systemu znikl z mojego dysku a teraz nie moge znalezc.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2011-03-11 18:57:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > To jaki dla Ciebie jest ten najwazniejszy argument, ktory mimo
    > wszystko ma nas przekonac do sciany 1W, skoro wszystko inne przemawia
    > za 2W ? :)

    Ja tu widze tylko jedno "inne", moze byc cieplejsza. Cala reszta niestety
    wypada tylko gorzej. Co to za reszta to zdrowo myslacy czlowiek sobie
    dopowie.

    > Ja wiem jaki.. Ty masz taka sciane :D
    >
    > BTW. Jezeli uwazasz ze jestem takim mega fanem 2W to sie mylisz - dla
    > mnie najlepsza sciana jest sciana 3W. Ale niestety najdrozsza.

    Lepsza od 2W? Jak to mozliwe skoro 2W nie ma wad?

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2011-03-11 18:57:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 19:26, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > razem z reszta systemu znikl z mojego dysku a teraz nie moge znalezc.

    Ale to znaczy tylko tyle ze to moglo byc rownie dobrze lobby scian 1W.
    Gdyby sciany 2W byly mokre od zewnatrz to bylby to problem na masowa
    skale - w takiej scianie szybko roslyby grzyby i plesnie, a mimo
    tysiecy (a moze i dziesiatek tysiecy) ocieplonych budynkow
    jednorodzinnych i blokow - nie slyszy sie o tym masowo :) Juz sam fakt
    ze Ci wujek google nie chce pomoc przemawia raczej za tym ze sciany
    pod styro maja sie bardzo dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 59. Data: 2011-03-11 19:01:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 19:57, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ja tu widze tylko jedno "inne", moze byc cieplejsza. Cala reszta niestety
    > wypada tylko gorzej. Co to za reszta to zdrowo myslacy czlowiek sobie
    > dopowie.

    Cala reszta tzn? Wyliczylismy ze jest tansza w budowie i cieplejsza.
    Jedyna zaleta 1W nad 2W to twardosc. W sciane 1W dzieciaki moga
    odbijac pilke, w 2W nie bardzo. Pozwalasz swoim (czy obcym) odbijac
    pilke o swoj swiezutki nowiutki tynk ? :-) Jezeli nie, to tej wady
    poprostu nie ma.

    > Lepsza od 2W? Jak to mozliwe skoro 2W nie ma wad?

    Ma wade ze trzeba co jakis czas odmalowac. 3W obrobiona klinkierka z
    zewnatrz to moj faworyt - elewacja trwala na cale dziesieciolecia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-03-11 19:01:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Wlasnie gdzies mialem link, ze byly mokre tj. wilgotne, sciana ktora bardzo
    > szybko wyschla a styropian po po trzech miesiacach nadal nie byl suchy.

    Bo to zły styropian był :)

    b.
    "psy" oglądałeś? :-)