  • 81. Data: 2011-03-12 17:13:06
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:op.vr62z5y31cvm6g@lap...
    Dnia 11-03-2011 o 20:10:54 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Bo mi się nie chce :(
    >tak sobie obserwuje tą waszą dyskusje ale widzę że to bez sensu
    >bo ty jesteś 'ustawiony' i zadne argumenty do ciebie nie trafiają,
    >i nie masz racji.

    Ale co do mnie nie trafia?
    Sciana jest lepsza bo cieplejsza? Przeciez napisalem, ze jest cieplejsza. Co
    sie nie zgadza? Nie mozna jej spierniczyc? Mozna, Kiki jest przykladem. Nie
    mozna jej uszkodzic latwiej? Jak nie to ja zyje na innej planecie. Czy tynk
    cem. wap. nie bedzie trwalszy o cienkiego? Bedzie, bo widze to chocby u
    mojego sasiada jak struktura odspoila sie od tynku. Zaraz napiszecie, ze zle
    zrobione i pewnie tak, ale tego problemu nie maja tynki na scianach 1 i 3W.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2011-03-12 17:35:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Ma zle zrobione. Ja mam 2W i nic mi nie wieje. Przez welne tez mi
    > wiatr nie podwiewa i poddasze mam docieplone od pierwszego strzala
    > idealnie. To nic nie znaczy - w obu technologiach mozna cos spartolic.
    > Wiec argument o mozliwosci spartolenia jako wade jednej i drugiej
    > technologii odrzucam :) Pozatym kiki pisze ze wianie halnego to efekt
    > braku m.in. pionowych spoin i "dziur" w porothermie - wiec wedlug
    > niego to samo powinno sie dziac u Ciebie. Wieje Ci halny? :) Mi nic, a
    > nic :)

    Ja mam spoine na calej grubosci i nic nie wieje.

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2011-03-12 17:43:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja nie mam nic przeciwko scianom 2W, ale ktos kiedys pytal jak zabezpieczyc
    > sciane sklepu czy blizniaka bo z drugiej strony chlopaki rabia pilka po
    > golej scianie i niszcza elewacje razem z ociepleniem. Jezeli jedynym
    > wyznacznikiem ma byc opor cieplny to przyznaje, to jest najlepsza sciana.

    ja na obecnym 2W wobec braku doswiadczenia oraz obawy o całosc sciany do wysokosci 2m
    dałem siatke i klej podwójnie, zeby było trwałe. Ale tak mysle ze przesadzilem z tymi
    obawami i wobec tego na budowanym zrobie normalnie.

    b.

  • 84. Data: 2011-03-13 05:56:55
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > No bo tak jest. Wiekszosc kierowala sie jakimis argumentami. Maniek
    > bal sie ze oparcie szpadla o sciane 2W zrobi w niej dziure ;) Wiec
    > wybral 1W. Ja sobie odpalilem OZC, allegro i kalkulator - mi wyszlo ze
    > lepsza jest 2W. Kazdy ma jakies argumenty -

    Ja np nie mogłem zrozumieć jak to jest z rozszerzalnością cieplną
    ścian 1W - zimą z jednej strony + 20 z drugiej - 20 C.
    Jak była kładziona to wszędzie miała np. + 18. Czyli co roku występują
    cykliczne naprężenia i skurcze cieplne tych ścian, nałożone oczywiście
    na normalne naprężenia ściskające wynikające z przenoszonego ciężaru.
    Naprężenia (skurcze, rozkurcze) są największe w zewnętrznej części
    ściany - najbardziej narażonej na erozje, deszcz, wnikanie wody,
    zamarzanie, rozmarzanie.
    Ściana 2 W jest pod tym względem prawie idealna - temperatura zimą od
    + 20 do + 16, zero wnikania wody....
    PS
    Oczywiście to może mieć konsekwencje po latach. Np nasze wnuki przy
    domach 1W będą miały mniej moralnych oporów aby wynająć jakiś walec i
    wyrównać......

  • 85. Data: 2011-03-13 09:03:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Ja np nie mogłem zrozumieć jak to jest z rozszerzalnością cieplną
    >ścian 1W - zimą z jednej strony + 20 z drugiej - 20 C.

    pojawiające sie naprężenia nie muszą oznaczać naprężeń niszczących strukture.

    b.

  • 86. Data: 2011-03-13 19:09:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >pojawiające sie naprężenia nie muszą oznaczać naprężeń niszczących
    >strukture.

    Jest na swiecie pare wiekowych budowli i o to akurat nie ma co sie martwic.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2011-03-13 19:54:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
    > On 12 Mar, 17:51, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    >
    > No dobra - wiec podsumowanie:
    >
    > - 1W jest drozsza w wykonaniu niz 2W

    Tego nie liczylem, zalezy od konkretnych warunkow. Mozna przyjac, ze sa
    porownywalne. Sciane 1W mozna postawic szybciej jak komus na tym zalezy.

    > - 1W jest drozsza w eksploatacji niz 2W (w moim przypadku przy ok
    > 200m2 scian - dla gazownikow to roznica 600 pln / sezon, w przypadku
    > wyzszych domow i wiekszych elewacji - odpowiednio wiecej)

    Teoretycznie tak bedzie, ale mi sie te liczby jakos nie chca zamknac. Dla
    przykladu moge zalaczyc fucktury za okres od wrzesnia do konca lutego. Dom
    ponad 200m^2 powierzchni mieszkalnej po posadzkach. Niedorobki w dachu,
    welny 12cm z dziura pare m^2 i gora nieogrzewana acz temp. tam to 10C. Na
    dole ok. 120m^2, temp. 20-21C. Koszt ogrzewania z CWU bo slonca zima nie
    bylo to jak dotad ok. 2400,- z oplatami stalymi. Jakos trudno byloby zejsc z
    rachunkami w takim domu do 1800zl ze styropianem na scianach dajacym jakies
    tam dzisiejsze U, a z rekuperatorem do 700zl. Moze ja czegos nie rozumiem, a
    moze te obliczenia robione sa dla domow na Syberii. W zeszlym roku
    obliczylem sobie, ze gdybym zszedl do polowy U jakie mam to obliczeniowe
    rachunki miesieczne spadlyby mi o max 30zl przy powierzchni moich scian. I
    oczywiste jest, ze lepiej zaplacic te 30 mniej niz wiecej, ale bez przesady,
    takie kwoty raczej ludzi nie zrujnuja. Jak bedzie kryzys to i tak trzeba
    bedzie ciac temp.

    > - 1W jest wytrzymalsza - mozna o nia drzec lusterkami samochodu i nie
    > da sie jej uszkodzic dziubiac ja przypadkowo hm.. nozem? mozna
    > pozwalac dzieciakom odbijac o nia pilke - przy czym to raczej zaleta
    > tynku CW, a nie kazdy robi CW - cienkowarstwowy tez sie zniszczy lub
    > zabrudzi tak ze bedzie nie do umycia

    Mniej wiecej tak jest, ale trudno zrobic gruby tynk CW na styropianie.

    > - mozna uzyc zwyklych kolkow do mocowania czegos do elewacji zamiast
    > kupowac dluzsze
    >
    > O glifach pozwol ze nie wspomne, bo w scianie 2W mozesz zamocowac okna
    > w warstwie ocieplenia i glifu przy styropianie 20cm zostawiasz sobie
    > ile chcesz - np. 10cm. Wtedy tez mostki przy oknach sa calkowicie
    > wyeliminowane.

    Mozna zamocowac, ale nie zamocowales. Gdybym budowal dom pasywny to nie
    wybralbym sciany 1W, Twoja tez sie nie nadaje. :-)

    > No. Mysle ze ja na tym zakoncze ten watek, zdania nadal nie zmienilem
    > i nikt mnie nie przekona do zimnej 1W - moj typ tez sie nie zmienil -
    > sciana 3W, potem 2W, na koncu dopiero w ostatecznosci 1W! Zreszta,
    > wystarczy spojrzec na moja chaupke:

    Ale kto tu kogos chce przekonac?
    Ja pisze za i przeciw w miare jak potrafie obiektywnie. To nie ja mam
    emocjonalny stosunek chwalac swoje, a Wy macie jakas awersje do innych niz
    Wasze wybory. Kazda technologia ma swoje wady i zalety. Jakis zwolennik
    sciany 2W pisze tu, ze w porownaniu z 1W ma same zalety a to przeciez nie
    prawda. Gdybym budowal dzis to kto wie, moze i wybralbym sciane 2W, ale w
    czasie kiedy ja dokonywalem wyboru to obie te sciany nie byly porownywalne
    kosztowo na niekorzysc scian 2W. Technologia budowy do dzis przez wiekszosc
    ekip nie jest opanowana a co mowic te pare lat wstecz za to za jaka kase.
    Nie bylo tez dzisiejszych klejow i tynkow, za akryl liczono jakies kosmiczne
    pieniadze a i sam styropian byl znacznie drozszy. Wiec dzis byc moze
    wybralbym 2W. Mimo to, jako posiadacz sciany 1W nie znajduje w niej wad.
    Zjawisk takich jak wilgoc na glifach, innych widocznych mostkow, czy
    rujnujacych budzet rachunkow nie potwierdze. Bez zadnych problemow budynek
    daje sie ogrzac podlogowka przy jak na moj gust niskich temp. pracy
    instalacji. Wiec publiczne uprzedzanie sie awansem w oparciu o obliczeniowe
    wyniki jednego tylko zagadnienia dla mnie jest malo profesjonalne o
    obiektywizmie nie wspomne.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2011-03-13 21:15:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Mar, 20:54, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > tam dzisiejsze U, a z rekuperatorem do 700zl. Moze ja czegos nie rozumiem, a

    A widzisz sa ludzie ktorzy grzeja drozszym pradem i schodza do
    ogrzewania do 400 pln / sezon. Wiec naprawde - to sie da :) Marek
    Dyjor potwierdzil, ze jego obliczenia OZC sprawdzily sie w praktyce.
    Mi tez sie sprawdzaja. Innym tez sie sprawdzaja. Wiec ja nie mam z
    kolei powodow zeby nie wierzyc, ze moje ogrzewanko spadloby o 600 pln.
    BTW. Mi OZC wyliczyl zuzycie ok 15 tys kWh czyli gazem - jakies 3,3k
    pln. Wiec domy widocznie musimy miec inne (co zreszta mnie nie
    dziwi ;) Gdybym jednak zrezygnowal z rekuperatora, cieplej sciany 2W i
    innych dupereli - placilbym pewnie w granicy 4,5k pln. I Twoje zuzycie
    dla mnie jest zastanawiajace - bo wszyscy ktorych znam, a grzeja gazem
    - dogrzewaja na maksa w kominkach, bo gaz wychodzi ich nawet w granicy
    5 tys pln. Wiec nie wiem - moze jak zaczniesz grzac calosc, a nie gore
    tylko do 10stC, to rachunki Ci wzrosna :) A moze masz perfekcyjnie
    energooszczedny projekt, dobrze ulozony dom na dzialce ;) Tak czy
    inaczej jestem pewien, ze z ciepla sciana 2W i rekuperatorem
    oszczedzalbys pare stowek na sezon na pewno.

    > moze te obliczenia robione sa dla domow na Syberii. W zeszlym roku
    > obliczylem sobie, ze gdybym zszedl do polowy U jakie mam to obliczeniowe
    > rachunki miesieczne spadlyby mi o max 30zl przy powierzchni moich scian. I

    Ile masz m2 scian ? Jak do tego doszedles ? :) Zalozmy ze masz 200m2.
    Srednia temp w sezonie to.. niech bedzie 5stC. U masz teraz 0,3. Sezon
    180 dni. Teraz wiec ucieka Ci tam (zakladajac ze w srodku masz 20stC):
    15 (roznica temperatur) * 200m2 * 0,3(kwh/m2) * 4320 (godzin sezonu) =
    3888kWh. W przeliczeniu na gaz = 855 pln. Obnizajac U o polowe placisz
    dokladnie polowe mniej (427 pln). Uwzgledniajac mostki cieplne -
    jeszcze wiecej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 89. Data: 2011-03-13 21:16:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Mar, 22:15, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Mi tez sie sprawdzaja. Innym tez sie sprawdzaja. Wiec ja nie mam z
    > kolei powodow zeby nie wierzyc, ze moje ogrzewanko spadloby o 600 pln.

    Tfu tfu - wzrosloby :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 90. Data: 2011-03-14 06:23:10
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Jest na swiecie pare wiekowych budowli i o to akurat nie ma co sie martwic.
    >
    > Pozdro.. TK

    O jakich wiekowych budowlach piszesz? Beton komórkowy np. wynaleziono
    w 1925 roku. U teścia który przez 30 lat miał ścianę 1W (BK) otwór pod
    wentylację w betonie komórkowym mogłem zrobic gołą ręką.....
    pozdr