  • 1. Data: 2013-10-31 21:14:32
    Temat: Z innej beczki
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Tak sobie przycinam drzewka i na jednej jabłonce zauważyłem puste ptasie
    gniazdka. I się zastanawiam czy je usunąć czy nie? Nie wiem czy jakieś ptaki
    wykorzystają wiosną gotową konstrukcję czy co roku zaczynają od fundamentów?
    Na mój chłopski rozum warto pozostawić - po co sie mają biegać po składach
    budowlanych skoro gotowe "em" czeka? Ale sam nie wiem...
    Druga sprawa - czy usuwać z pni, konarów huby? Huba od lat upodobała sobie
    renklodę. Sama renkloda wbrew pozorom ma sie dobrze i żadnych oznak
    zmęczenia materiału jeszcze nie widać. Po prostu jest na niej huba -
    niewielkie owocniki zazwyczaj w rozgałęzieniach konarów. Mnie nie
    przeszkadza, drzewu - nie wiem. Zatem walczyć z tą hubą czy świat sie nie
    zawali jak dam jej spokój?
    Tak nawiasem mówiąc ten rok był u mnie wyjątkowo udany. Śliwek zatrzęsienie,
    jabłek, orzechów włoskich też. Brzoskwinie wręcz modelowe. Tylko grusze nic
    nie wydały - z powodu megaporażenia rdzą gruszy.

    Pozdrawiam Johnny

  • 2. Data: 2013-11-12 20:14:33
    Temat: Re: Z innej beczki
    Od: Wędrowniczek <n...@n...eu>

    Użytkownik "Johnny" napisał:
    [...]
> [...]
    >niewielkie owocniki zazwyczaj w rozgałęzieniach konarów. Mnie nie
    >przeszkadza, drzewu - nie wiem. Zatem walczyć z tą hubą czy świat sie nie
    [...]

    No przykro, ale:
    huba atakuje drzewa osłabione i zwykle jest to bliski koniec
    tego drzewa. Na wierzchu są owocniki, a grzyb rozwija się
    wewnątrz pnia na obumarłych tkankach.
    Ratunku raczej nie ma. Takie drzewo powinno się usunąć,
    bo samo może się złamać.

    --
    We-ek