  • 1. Data: 2013-10-27 00:40:57
    Temat: rozmowy działkowców
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Wiesz, w tym roku to pory chyba większe sadziłem niż zebrałem
    U mnie marchewka jakaś taka niewydarzona - krótkie to i cienkie
    prawie jak buraczki
    za to orzech włoski obrodził - szukamy orzechów na bosaka
    Dlaczego tak?
    bo w trawie tylko tak je można znaleźć
    Maliny mi zmarzły!
    Wiosną?
    Nie, teraz - jakoś tak późno w tym roku dojrzewały
    a jak u was?

  • 2. Data: 2013-10-27 07:48:29
    Temat: Re: rozmowy działkowców
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wiesz, w tym roku to pory chyba większe sadziłem niż zebrałem
    ja miałem tak z cebulą szalotką

    > U mnie marchewka jakaś taka niewydarzona - krótkie to i cienkie
    > prawie jak buraczki
    marchewka urosła, ale co zebrałe do września to mam, resztę
    coś pod ziemią zeżarło

> [...]
    > Maliny mi zmarzły!
    > Wiosną?
    > Nie, teraz - jakoś tak późno w tym roku dojrzewały
    jesiennych zebrałem dość dużo, ale dużo jeszcze szykowało
    się do dojrzewania i te zmarzły

    > a jak u was?

    czosnek jest niewiele większy niż zasadzony :)
    dynię piżmową zdążyłem zebrać przed przymrozkami (ładnie
    obrodziła, z kilku krzaczorków dużo owoców) polecam do kuchni
    smaczną wersję dyni

  • 3. Data: 2013-10-27 14:18:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jak u was?

    Hejka. Pory podobnie beznadziejnie, mokra zgnilizna bakteryjna na
    cebuli, wyjątkowo kiepskie buraczki, ogórki szybko poległy od mączniaka za
    to strączkowe - bób i fasolka szparagowa na medal. A maliny ładnie
    obrodziły.
    Pozdrawiam ewaluacyjnie Ja...cki

  • 4. Data: 2013-10-28 14:30:05
    Od: michalina <m...@v...no_spam.pl>

    W dniu 2013-10-27 00:40, SJS pisze:

    > za to orzech włoski obrodził - szukamy orzechów na bosaka
    > Dlaczego tak?
    > bo w trawie tylko tak je można znaleźć
    Orzech włoski rośnie.

    Pory okopczykowałam i zostawiam na zimę.
    Dereni zebrałam znaczną ilość i nalewka się robi.
    Toż samo dotyczy aroni.
    michalina

  • 5. Data: 2013-10-28 17:21:10
    Od: "Felix" <u...@v...net>

    Użytkownik "michalina" <m...@v...no_spam.pl> napisał w wiadomości

    > Orzech włoski rośnie.
    >
    > Pory okopczykowałam i zostawiam na zimę.
    > Dereni zebrałam znaczną ilość i nalewka się robi.
    > Toż samo dotyczy aroni.

    Kolejny rok daję szansę aronii, ale powiem, że z wszystkich nalewek, czy
    win, te z aronii są najgorsze.
    Nie ma smaku, a właściwie ma, czuć w tym... chwasta:)

    F.

  • 6. Data: 2013-11-10 16:05:49
    Od: e <r...@g...pl>

    W dniu 2013-10-28 17:21, Felix pisze:

    > Kolejny rok daję szansę aronii, ale powiem, że z wszystkich nalewek, czy
    > win, te z aronii są najgorsze.
    > Nie ma smaku, a właściwie ma, czuć w tym... chwasta:)

    Bardzo poprawia smak dodatek liści z wiśni + miód.

  • 7. Data: 2013-11-12 02:27:00
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik "e" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo poprawia smak dodatek liści z wiśni + miód.

    Liście z wiśni? Ciekawe!
    Miód? Nie lubię i mam uczulenie.

    Moon (Felix)

  • 8. Data: 2013-11-12 09:52:04
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Moon" <l...@v...net> napisał w wiadomości

    > Liście z wiśni? Ciekawe!

    Hejka. Są znane i stosowane, np w pierwszym z brzegu przepisie na
    nalewkę z aronii:
    a.. aronia, 1,5KG
    b.. LIŚCIE WIŚNIOWE, 300 SZT.
    c.. cukier, 2KG
    d.. woda, 3L.
    e.. kwasek cytrynowy, 50G.
    f.. SPIRYTUS 96%, 1.5L
    Pozdrawiam popularnie Ja...cki

  • 9. Data: 2013-11-13 03:01:43
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Moon" <l...@v...net> napisał w wiadomości

    > Hejka. Są znane i stosowane, np w pierwszym z brzegu przepisie na
> [...]

    Bardzo interesujace, ale jak uważacie, co one "robią", te liście? Jaki mają
    wpływ na smak, czy cośtam? Ciekawi mnie to, bo do następnego sezonu kawał
    czasu. Na szczęście wiśnie mam...
    Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.

    Moon

  • 10. Data: 2013-11-13 21:20:24
    Od: "NEWS" <r...@g...com>

    Użytkownik "Moon" napisał w wiadomości grup

> [...]

    czasu. Na szczęście wiśnie mam...
    Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.

    *************
    Witam

    Ja nalewkę robię tak

    Do słoika 1 litr wsypuję umyte owoce aronii i zalewam w proporcji 1:1
    spirytus oraz biała wódka
    do takiego słoika wchodzi około 0,5 l mieszanki alkoholowej.
    Odstawiam to wszystko na około 1 miesiąc. Po miesiącu odlewam ekstrakt
    a owoce zasypuję cukrem i mieszam je tak aby wszystkie owoce obtoczone były
    cukrem.
    to wszystko ładuje do słoików i po około dwóch tygodniach (obserwuje jak
    puściło sok)
    ponownie zlewam płynną zawartość i dolewam do tego co wcześniej zlałem.
    Owoce pod wpływem cukru zmniejszą swoją objętość o około połowę stając się
    bardziej suche.
    taką czynność z cukrem powtarzam jeszcze 1 raz lub 2 razy w zależności od
    tego czy da się coś jeszcze wyciągnąć z owoców.
    Wszystkie odciągi mieszam razem i jest wtedy dopiero nalewka do picia.
    Przepis prosty a trunek naprawdę super.
    Robiłem kiedyś z liśćmi z wiśni ale poza dodatkową robotą efektów nie
    widziałem.

    Ten sposób można zastosować do innych owoców np. wiśni itp.

    Pozdrawiam
    Roman

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.