    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zamakający otwór kominowy
    Date: Fri, 22 Jul 2011 13:04:55 +0200

    Miałem problem z kominem, dekarze nie byli w stanie zrobić
    3x przyjeżdżali na poprawki na każdą z nich czekałem ok 5 miesięcy, w końcu
    samemu udało mi się uporać z problemem.

    Zamakało prawdopodobnie przez źle położoną taśmę kominową ołowianą,
    na zakurzony komin, ale uszczelniaczem dekarskim z soudala rozwiązałem
    problem w jedno popołudnie.

    Działo się tak tylko przy bardzo mocnych opadach, to samo u znajomego było
    2x przyjeżdżała ekipa (inna niż u mnie), jednak do dziś jemu przemaka po 4
    latach przy bardzo intensywnych opadach. Delikatnie ale przemaka.

    U mnie problem zniknął, pada już 4 dni i suchutko.

    Czy to takie nagminne u wykonawców?Przecież wystarczyło przetrzeć szmatką i
    dobrze docisnąc taśmę ołowianą do komina listwą

    Moi partacze to samo zrobili dając taśmę pod gąsiory nie oczyszczając
    dachówek (tak mi się wydaje bo dlaczego by się miała odkleić).
    Zimą jak mocno zawiewało to pod taśmę która odkleiła się, wlatywał śnieg,
    pewnego dnia wchodzą na strych ujrzałem po kolana śniegu na podłodze wzdłuż
    gąsiorów, aż własnym oczom nie mogłem uwierzyć :). Na szczęście udało mi się
    usunąć śnieg i nie przemokło do płyt gipsowych.

    Przy 3 poprawce wywalili taśmę spod gąsiorów i dali taśmę dekarską titan z
    soudala bez przewiewu, tez capy nie przetarli pewnie, ale na razie trzyma.

    Został problem otworu kominowego, ogrzewanie na ekogroszek, otwór 25cm x
    25cm

    Przy mocnych opadach, w wyczystce jest bagienko.
    Jak można rozwiązać ten problem, siarka przeżre chyba wszystko, co
    proponujecie?.
    Komin od gory nie ma obróbki blacharskiej, obsmarowałem go resztką
    uszczelniacza dekarskiego od gory. Jak proponujecie rozwiązać problem
    wlewającej się wody w otwór kominowy?

    pozdrawiam
    AT