  • 1. Data: 2009-12-15 07:05:43
    Temat: Zamarznięty kran
    Od: Amig0 <a...@i...pl>

    No i stało się, zwlekałem, zwlekałem z zakręceniem wody i zamarzł mi
    kran na dworze. Co roku zakręcam na zimę wodę w piwnicy, kurek w
    ogrodzie zostawiając otwarty, żeby wyciekła zeń woda. Tym razem
    przyspałem. Myślę by obłożyć kran workiem z ciepłą wodą i odmrozić i
    przygotować do zimowania. Czy z czyjejś praktyki należy spodziewać się
    jakieś niespodzianek? Że nie będzie potem trzymać czy coś? Bo
    pozostawienie go tak nie jest chyba dobrym wyjściem?
    --
    Pozdrawiam, A. C.

  • 2. Data: 2009-12-15 08:58:43
    Temat: Re: Zamarznięty kran
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Pomysł z workiem z ciepłą wodą - ok.
    Potem po prostu zostaw kran otwarty, a na wiosnę się przekonasz, czy mu
    zaszkodziło.
    Jak zostawisz tak jak jest, to pęknie.
    Strata 15 zł w razie czego
    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-15 09:27:20
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pomysł z workiem z ciepłą wodą - ok.
    > Potem po prostu zostaw kran otwarty, a na wiosnę się przekonasz, czy mu
> [...]

    Jak miał pęknąć to już pewnie pękł. Zakręć w piwnicy i czekaj do wiosny. W
    zeszłym roku też lekko przespałem i na wiosnę kran był już do wymiany.
    Ciekawe bo nie puszczał jak był zakręcony, puszczał dopiero jak odkręcałem
    wode (zawór kulowy).

    Tomasz

  • 4. Data: 2009-12-15 10:18:33
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Jacek wrote:
    > Jak zostawisz tak jak jest, to pęknie.
    > Strata 15 zł w razie czego

    Chyba, że będzie trzeba kuć aby wymienić.

    U siebie wodę spuściłem dokładnie przed zamknięciem (w tym roku
    pamiętałem...). Czy kurek na zewnątrz lepiej zostawić odkręcony czy
    zakręcony? Jest sens owijać kran dodatkowo jakimś workiem?

  • 5. Data: 2009-12-15 13:42:23
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisał
    Czy kurek na zewnątrz lepiej zostawić odkręcony czy
    > zakręcony? Jest sens owijać kran dodatkowo jakimś workiem?
    Zdecydowanie odkęcony. Czasem wystarczy, że resztka wody pozostała w rurkach
    narobi szkody.
    Owijać? Po co?
    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-16 07:14:07
    Od: Amig0 <a...@i...pl>

    Jacek pisze:
    > Pomysł z workiem z ciepłą wodą - ok.
    > Potem po prostu zostaw kran otwarty, a na wiosnę się przekonasz, czy mu
> [...]
    Wszystko ładnie puściło, wodę udało się spuścić, chyba żadnych szkód nie
    będzie :-)

    --
    Pozdrawiam, A. C.