  • 1. Data: 2011-09-08 09:25:12
    Temat: Zapytanie elektroniczne
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Mam bramę wjazdową na posesję z automatem otwierającym. Pod strzechą budynku
    jest zamontowane oświetlenie. Czy ktoś ma pomysł na rozwiązanie, aby w
    momencie otwarcia z pilota bramy wjazdowej załączało mi się oświetlenie na
    pewien czas (np. 5min) pod wspomninym okapem dachu. Czy są jakieś ku temu
    gotowe rozwiązania? Ponadto jeszcze muszę wrzucić tam do oświetlenia
    wyłącznik zmierzchowy, aby w dzień oświetlenie mi sie nie zaświecało przy
    otwieraniu bramy, a te 5 min świecenia wiem, że osiągnę przez wyłącznik z
    opóźnieniem (taki jak się stosuje na klatce schodowej) -ale to już raczej
    wiem jak zrobić.
    Krótko mówiąc mój główny problem to: jak przekazać sygnał (radiowo) do
    oświetlenia, że otwiera się brama?
    Założenie jest również, że oświetlenie będę potrafił zaświecić przez
    przełącznika w domu.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za sugestie! Marcin

  • 2. Data: 2011-09-08 09:35:41
    Temat: Re: Zapytanie elektroniczne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 11:25, Marcin pisze:
> [...]
    > pewien czas (np. 5min) pod wspomninym okapem dachu. Czy są jakieś ku temu

    A może zwyczajny czujnik ruchu?

  • 3. Data: 2011-09-08 13:22:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marcin" <m...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > jakieś ku temu gotowe rozwiązania? Ponadto jeszcze muszę wrzucić tam do
    > oświetlenia wyłącznik zmierzchowy, aby w dzień oświetlenie mi sie nie

    Poszukaj czegoś pod hasłem "przekaźnik astronomiczny" zamiast czujnika
    zmierzchowego, który przestanie i tak działać jak zabrudzi się sensor.
    Google jak zawsze prawdę ci powie.

  • 4. Data: 2011-09-08 17:55:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 września 2011, 11:35:41 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A mo�e zwyczajny czujnik ruchu?

    Dokładnie tak działa, przekazanie będzie optyczne.
    Problemem może być zasięg bo 20m o których piszą niektórzy producenci to bajki, ale z
    15 spoko działa.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2011-09-08 18:23:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Do bram Beninca możesz dokupić odbiornik współpracujący z pilotem.
    Koszt niestety nie jest mały - ja dawałem coś koło 200 zł za odbiornik
    jednokanałowy.
    Wpisz na przykład:
    http://www.serwisbram.pl/sklep/index.php?k15,akcesor
    ia-dla-automatyki-odbiorniki
    Odbiornik będzie sterował wyłącznikiem czasowym i gotowe.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-09-08 18:28:51
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > oświetlenia, że otwiera się brama?
    > Założenie jest również, że oświetlenie będę potrafił zaświecić przez

    Jeśli chodzi o załączanie po zmierzchu, to zdecydowanie najtaniej będzie
    kosztował czujnik zmierzchowy. Sterownik astronomiczny jest wydatkiem rzędu
    200 zł.
    Załączane oświetlenia może być realizowane na kilka sposobów:
    - czujnikiem ruchu zintegrowanym z czujnikiem zmierzchowym (zdecydowanie
    najprostsze i najtańsze rozwiązanie),
    - oddzielnym odbiornikiem radiowym reagującym na pilota Twojej bramy (np.
    pytasz na allego o "odbiornik faac", "odbiornik hormann" itp.), podłączonym
    do przekażnika czasowego,
    - wyprowadzone na przekażnik czasowy z odpowiednich styków napędu twojej
    bramy lub odbiornika radiowego w napędzie twojej bramy,,
    - łączkiem ręcznym (zwykłym, schodowym),
    - ręcznym przyciskiem współpracującym z ww. przekaźnikiem czasowym bądź
    przekaźnikiem bistabilnym.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 7. Data: 2011-09-08 18:35:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    2000goo.googlegroups.com...

    To może takie coś http://www.youtube.com/watch?v=peT7Yq0XydM

  • 8. Data: 2011-09-08 18:37:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    Inny filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=Pi7U4L0WeOg

  • 9. Data: 2011-09-09 04:48:19
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Krótko mówiąc mój główny problem to: jak przekazać sygnał (radiowo) do
    > oświetlenia, że otwiera się brama?

    spróbuj poszukać tutaj, może uda Ci się dobrac jakiś detektor otwarcia
    bramy + odbiornik załączający:
    http://www.elmes.pl/

  • 10. Data: 2011-09-09 08:00:11
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-09-08 20:28, Druid29 pisze:

> [...]
    > Załączane oświetlenia może być realizowane na kilka sposobów:
    > - czujnikiem ruchu zintegrowanym z czujnikiem zmierzchowym (zdecydowanie

    Też takie polecam. U rodziców się sprawdza. Kupiliśmy lampę halogenową z
    czujnikiem ruchu i detektorem zmierzchu, co powoduje załączanie się
    lampy gdy wykryty jest ruch i jest już ciemno. Po roku czujnik padł więc
    kupiłem do tej lampy nowy lepszy czujnik, tym razem sam czujnik
    kosztował więcej niż marketowy halogen z czujnikiem. Nie pamiętam firmy,
    wydałem chyba jakieś 60zł. Za to działa prawidłowo od około 8-10 lat.
    Zasięg działania to około 20m, poczynając od 1,5m od ściany. Nie działa
    na kota, na psa rasy średniej już tak. Czasem załączy się też przy
    silnym wietrze. Oryginalny czujnik działał wyraźnie gorzej.
    Tak więc należy wybrać czujkę z co najmniej średniej półki, aby mieć spokój.

    Michał