  • 1. Data: 2011-09-08 10:22:13
    Temat: Kominy systemowe 3-warstwowe vs jednowarstwowe
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Co brać i dlaczego :
    Kominy typu Schiedel czyli keramzyt-izolacja-ceramika czy ceramika pelna -
    Effe2
    ( www.effe2.pl) ?
    W domu beda 2 kominy . Jeden na kocioł gazowy z zamknietą komorą , z tymże
    chciałbym mieć możliwość w przyszłości ewentualnego przejscia na paliwo
    stałe. Drugi komin ma byc pod wkład kominkowy 11KW. Za Effe2 przemawia cena
    .

    pozdr.
    mihal

  • 2. Data: 2011-09-08 11:02:40
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Co bra i dlaczego  :
    > Kominy typu Schiedel czyli keramzyt-izolacja-ceramika   czy ceramika pelna -
    > Effe2
    >  (  www.effe2.pl)  ?
    > W domu beda 2 kominy . Jeden na  kocio gazowy z zamkniet komor , z tym e
    > chcia bym mie mo liwo w przysz o ci ewentualnego przejscia na paliwo
    > sta e. Drugi komin ma byc pod wk ad kominkowy 11KW. Za Effe2 przemawia cena

    po pierwsze: twoje pierwsze założenie wyklucza effe, bo albo kocioł
    gazowy, albo piec na paliwo stałe i odpowiedni komin do tego, a tam
    nie masz komina spełniającego oba te warunki, natomiast ibf uniwersal
    można w tym wypadku zastosować...
    po drugie: musisz sobie odpowiedzieć, czy chcesz, żeby ten komin grzał
    sam w sobie, tzn, oddawał ciepło, może to być zaletą, bo możesz bez
    rozprowadzania rur do DGP podgrzewać poddasze, ale jak będzie za
    gorąco, to wyłączyć się nie da... no i ochłodzenie spalin może mieć
    wpływ na ciąg w kominie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-09-08 11:25:53
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

[...]

    No tak ale jakby do effe2 Domus wstawić nierdzewke jako odprowadzenie spalin
    to by chyba mozna było pozniej wykorzystac komin do pieca na powiedzmy
    drewno ?

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2011-09-08 11:43:31
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > No tak ale jakby do effe2 Domus wstawi nierdzewke jako odprowadzenie spalin
    > to by chyba mozna by o pozniej wykorzystac komin do pieca na powiedzmy
    > drewno ?

    można tez ocieplić wełną... ale czy wtedy też wyjdzie taniej, niż ibf?

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-09-08 11:51:04
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    bb.googlegroups.com...
> [...]
    > drewno ?

    można tez ocieplić wełną... ale czy wtedy też wyjdzie taniej, niż ibf?

    A dlaczego akurat IBF ? Na rynku jest dużo producentów. Np Icopal , Wulkan ,
    Dino Flame itd. Co szczególnego jest w IBF ?

    pozdr.
    mihal

  • 6. Data: 2011-09-08 17:42:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A dlaczego akurat IBF ? Na rynku jest dużo producentów. Np Icopal , Wulkan ,
    > Dino Flame itd. Co szczególnego jest w IBF ?

    nie wiem i nie upieram się, że to najlepszy wybór... po prostu sam mam
    IBF, przebił ceną schiedla, i działa jak miał działać...:-)
    znajomy zrobił tak, że chyba taniej się nie da, kupił pustaki,
    ceramikę oddzielnie u jakiegoś producenta w regionie, który nawet nie
    miał nazwy, kupił wełnę i poskładał wszystko do kupy, wyszło taniej,
    ale bez atestów i gwarancji na całość... ale też działa...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-09-09 08:24:42
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Przy okazji tematu wtrące dwa pytania...
    Czy przy kominie od pieca zostawić wentylacje razem w pustaku ( jak przy
    kominie kominkowym ) czy dostawić osobno kanał wentylacyjny i zakończyć
    go niżej np. na równi dachu dachówką wentylacyjną żeby czasem mi nie
    zaciągał spalin z pieca ? ( od pieca bedzie ze zbiornikiem na skropliny
    - w przyszłości podłączony bedzie gaz )

    i drugie pytanie odnośnie producenta mam w opcji IBF lub krasiccy ,
    krasiccy każdy po hurtowniach zachwala a jest tańczy od IBF'u ...

    Tańszy i lepszy ?

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2011-09-10 20:57:25
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

[...]

    zamawiam effe2 opisze i ofoce jak zamontuje. 40 lat gwarancji i cena zrobily
    swoje.
    A czy moje kominy spełnią swoje zadanie to sie okaze po kilkudziesieciu
    latach.
    Jak dozyje to dam znać :P

    pozdr.
    mihal

  • 9. Data: 2011-09-14 22:36:15
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    mihal pisze:
> [...]
    > stałe. Drugi komin ma byc pod wkład kominkowy 11KW. Za Effe2 przemawia cena

    sam długi czas myślałem nad effe2 bo podobało mi się:
    - nie za duże rozmiary
    - ciepły komin zimą
    - prostota konstrukcji

    ale z czasem przestawiłem się na zwykły systemowy, bo:
    - brak kanałów wentylacyjnych
    - kombinowanie z dylatacjami przy montażu
    - wygląda na bardziej wrażliwy na partacki montaż
    - nie można w nim wiercić otworów. Niby w zwykłym systemowym też nie
    można, ale jak coś pójdzie nie tak to w effe2 pęknie wnętrze komina
    - ciepły komin to wada przy paleniu latem
    - przy kotle z buforem (jak u mnie) lepszy komin z rdzeniem izolowanym.

    bajcik