  • Data: 2012-05-24 21:42:55
    Temat: Zastosowania rur alupex.
    Od: marsel <marcin@pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam od trzech firm oferty na wykonanie instalacji CO i CWU. Od dwóch
    dostałem specyfikacje z potrzebnymi materiałami począwszy od kotłów a
    kończąc na ilości potrzebnych złączek. Ale przy rurach alupex w ilości
    około 1000mb nie ma w ogóle nic o otulinie czy izolacji tych rur, a obaj
    chcą ich używać do wszystkiego.

    Czy jeden i ten sam rodzaj rury alupex może być stosowany zarówno do
    wody zimnej, ciepłej, do rozprowadzenia ogrzewania oraz na podłogówkę?
    W końcu rura do ciepłej wody dobrze żeby była dobrym izolatorem ciepła,
    a ta do podłogówki wręcz odwrotnie. Jak to jest?

    Przy okazji jeden wykonawca proponuje system TECE, drugi jakieś
    Giacomini, a trzeci Purmo, które z nich są najlepsze, chodzi mi o
    trwałość samych rur jak i łączeń.
    Z tego co widzę to TECE jest droższe od Purmo, ale o Giacomini nie mogę
    znaleźć za dużo informacji, czy w tym wypadku najdroższy jest też
    najlepszy, jak wypada tu Giacomini?