  • 11. Data: 2017-02-05 16:04:30
    Temat: Re: Zasuwa do kanalizacji
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Dzięki!
    > To wygląda obiecująco, tylko nie wiem ile sobie zaśpiewają za ten cud
    > techniki. Jak będzie poniżej 500 zł to się chyba skuszę.

    http://www.kessel.pl/pliki-do-pobrania/cennik.html

    Pzdr.

  • 12. Data: 2017-02-05 17:38:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2017 o 16:04, Zyga pisze:
    > http://www.kessel.pl/pliki-do-pobrania/cennik.html
    Cena sugerowana 8113 polskich złotych NETTO!
    Wydaje mi się, że nawet, jakby mi zalało całą pralnię i musiałbym kupić
    nową pralkę i całe wyposażenie, jak tam mam, to i tak mnie taniej
    wyjdzie, niż ten zawór.
    Widocznie nie jestem w "targecie" Kessela :-(
    Jacek

  • 13. Data: 2017-02-05 18:07:29
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Wydaje mi się, że nawet, jakby mi zalało całą pralnię i musiałbym kupić
    > nową pralkę i całe wyposażenie, jak tam mam, to i tak mnie taniej

    Też nie jestem pewien. Liczyłeś smród?

  • 14. Data: 2017-02-07 21:45:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 14:29, Jacek pisze:

    > Wykonawca kanalizacji w ulicy spieprzył sprawę i zrobił o metr płycej,
    > niż w projekcie. Skutkiem tego ostatnie kratki kanalizacji deszczowej
    > są wpięte do sanitarnej i (rzadko, bo rzadko, ale jednak) przy dużych
    > ulewach woda się cofa i ponieważ moja chałupa jest najgłębiej, to
    > podtapia mi piwnicę.

    Ale jest to niezgodne z prawem i powinieneś to zgłosić do wodociągów, a
    jak nie poskutkuje to do gminy/urzędu miasta.

    > Na etapie budowy wiedziałem, że kanalizacja będzie na głębokości 2,6 a
    > potem okazało się, że 1,6, dlatego praktycznie nie mam spadu.
    > Jakbym to wcześniej wiedział, to po prostu zbudowałbym dom 20 cm
    > wyżej, co by było tańsze i nie miałbym teraz problemów.
    > Nie mogę zrezygnować z kratek w podłodze, bo mam tam pralnię, sraczyk
    > i kabinę prysznicową. No chyba, żebym zrobił w kabinie brodzik i
    > muszlę na podwyższeniu, co mi się zupełnie nie podoba.
    > Jest też opcja zbudowania zbiornika na ścieki z pompą, ale to mi się
> [...]

    Są specjalne klapy zwrotne, które zapobiegają cofaniu się wody, ale same
    w sobie potrafią przysporzyć wielu problemów i trzeba je systematycznie
    czyścić. Przy niewielkich nachyleniach kanalizacji same doprowadzają do
    zastojów oraz zapychania się kanalizacji.

    Bezwzględne minimum nachylenia kanalizacji to 1,5%. Daje to 15cm różnicy
    poziomów na 10m. Ale żeby instalacja się samo oczyszczała to powinno być
    minimum 3%.

    W Twoim przypadku jest to raptem 0,3-0,5%.

    Sam niedawno przerabiałem ten temat i z ledwością udało mi się uzyskać
    1%, ale miałem przy tym 3 dni żmudnej pracy z niwelatorami laserowymi i
    kalkulatorem. Musiałem rury ustawiać w wielu punktach i warstwowo ubijać
    ziemię w wykopie. Później testy z puszczaniem kulek oraz porcji wody.
    Układałem rury o długościach po 6m i po ustawieniu końców rur, ugięcie
    rur było tak duże, że każdą taką rurę musiałem jeszcze ustawiać w
    dodatkowych 3 punktach, a operacje powtarzać kilkakrotnie dla każdego
    punktu podparcia po kolejnym dosypaniu niewielkiej warstwy ziemi i ubijaniu.

    Ale uzyskanie 0,3-0,5% myślę, że będzie bardzo trudne, bo po zasypaniu
    wykopu, ziemia będzie osiadać. Będą się robiły zastoje, gdzie będzie się
    osadzał osad i kamień. Przynajmniej raz do roku trzeba będzie
    kanalizację czyścić myjką ciśnieniową z długim wężem i specjalną końcówką.

    Myślę, że w tym przypadku przepompownia załatwiała by Ci sprawę zarówno
    zbyt małego nachylenia jak i umożliwiłaby montaż klapy zwrotnej.