    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Date: Tue, 28 Feb 2012 13:50:34 +0100

    Jaki sens jest użycia zaworu 4d w przypadku mojej instalacji?

    Zawór 4d, pomaga otrzymywać wyższą temperaturę na kotle, jednak w moim
    przypadku kocioł to ekogroszek-miał z podajnikiem i sterownikiem tango,
    który nie włączy pompki
    jeśli nie osiągnie kocioł temp chyba 40stopni, czyli odpada ta zaleta.

    druga zaleta to współpracą z użyciem sterownika pogodowego

    Sterownika pogodowego nie mam, temp sterowana jest termostatami na
    grzejnikach, na podłogówce mam wodę na 24stopnie ustawioną na termostacie.
    Regulator w Pokoju po osiągnięciu temp 24 stopnie odłącza zasilanie pompki
    od podłogówki a dogrzewam jak jest potrzeba grzejnikami, które wiem są
    niepotrzebne ale były jako pierwsze.

    Więc ta opcja tez odpada

    jak bym chciał grzać latem tylko na bojler, to mogę odciąć całą instalację
    zaworem, zostaje tylko bojler i łazienka grzejnik, tak więc nie będzie
    oszczędności

    Jaki jest sens o którym nie wiem użycie takiego zaworu?

    dzięki za wyjaśnienie

    pozdrawiam
    AT